De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Als je nog kunt wachten moet je dat zeker doen imho. De tv's worden alleen maar beter en het verschil is duidelijk te zien. Vergelijk maar de wat oudere modellen met de nieuwste. Vooral upscalen en tv wordt gewoon beter en nieuwe panelen zorgen voor beter contrast en meer detail in donkere delen. Geen kleine zaken als je het mij vraagt ;)
     
  2. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    De TV's van dit moment, zijn al goed, de 2006 modellen hebben al wel goeie panelen, en nieuwe snufjes. De TV's die nu HD-ready zijn, zijn ook echt HD-ready. Als je straks een TV koopt is er al weer een betere, zo blijf je bezig... Er zal altijd nieuw en beter spul zijn, waar houdt het op.
     
  3. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Daar gaat het toch ook niet om... De verbetering in de schermen gaat gewoon nog erg hard en ieder nieuw model heeft duidelijk zichtbare verbeteringen op zn voorganger.

    Imo zijn er nog maar erg weinig spellen op de 360 echt mooi genoeg voor HD. Aangezien ik daar een lcd voor wil kan ik dus nog wel even wachten op de volgende lading. Ik heb nog een goede breedbeeld dus voor tv en dvd hoef ik het niet te doen...
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat geef je goed aan, Ieder model heeft zichtbare verbeteringen op zijn voorganger, dus als je straks een TV koopt is de nieuwe weer beter... Dus wanneer houdt het op, snappie! Ik ben op dit moment ontzettend blij met de Samsung LE32R71.. En hij geeft een prima, rustig beeld weer. De 360 erop is werkelijk super, DVD's erop kijken is ook subliem!
     
  5. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat kun je wel herhalen maar dan zeg ik weer dat het daar niet om gaat.
    Ik wacht nl. niet op een volgend model, ik wacht tot ik een HD tv 'nodig' heb. En ik heb pas HD nodig als er ècht mooie spellen uitkomen. Maar dan moet ook tv gewoon goed zijn en dvd's ook ècht mooier dan op een crt.

    Als er eind dit jaar nieuwe spellen uitkomen ga ik wel weer eens kijken. En dan boeit het me inderdaad niet wat de volgende tv biedt of dat de prijs mss wel eens zou kunnen dalen - dan wil ik gewoon een nieuwe tv hebben. Maar tot die tijd loont het imo gewoon om geduld te hebben.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2006
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar begrijp ik je in, dat je wacht tot je er een "nodig" hebt. TV is hier goed, heb analoog, niet echt denderend, Heb ook digitale TV, Prima beeld! HDTV hier niet beschikbaar, geeft superbeeld (oke geef ik je na, beperkt aantal zenders, weinig zenders) Ik kijk mijn dvdtjes met een DVDrecorder, die 720p 1080i kan upscalen, aangesloten via HDMI, Nouw echt wel prachtbeeld hoor! Kan me oude TV, DVDspeler niet tegenop, Zwart heb ik ook echt zwart. En tis echt prima! (Ga hem nog wel calibreren van de zomer)

    Wat ik dus dacht is dat je niks koopt, omdat het op dit moment geen goeie beeldkwaliteit aflevert, en daarom wacht. En dat ook tegen die andere gozer zei, Toen kwam ik dus ff met deze berichten, Nu zie ik dus dat je er pas een koopt wanneer "nodig" Dus klein misverstandje.

    Wat ik er ook mee wilde zeggen is dat de beeldkwaliteit, al best goed is, als je de juiste bronnen eropaangesloten heb...
     
  7. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    np :b: Kwaliteit is ook wel goed genoeg voor een aankoop waar je blij mee kunt zijn. Er zijn imo wel wat punten die verbeterd kunnen worden.

    Overigens is het zwart idd. best oké... Maar het contrast in donkere delen is wel het belangrijkste punt waarop ik mn aankoop nog even uit stel.
    Dat vond ik persoonlijk bij de r72 echt niet goed genoeg (en dat was zelfs in een display waar Samsung veel geld voor betaalt!) Ook bij duurdere modellen vond ik het nogal tegenvallen en ik ben bij best veel winkels gaan kijken.
     
  8. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    :b:
    In de winkels staat het toch altijd wel anders afgesteld dan thuis, (gunstig,niet gunstig) Ik had in het begin ook dat het zwart, grijs was.. dus echt geen goeie zwartwaarde. Nu ik heel lang heb zitten "spelen" met instellingen is het wel goed, voor het echte werk laat ik hem dus nog calibreren.

    Maar over het algemeen geeft LCD een mindere zwartwaarde dan een CRT, op dit moment immers nog wel
     
  9. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier dan nog wat foto's van m'n TVtje :)

    In doos : :9
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja wat kan ik er anders van zeggen dan, Het ziet er goed uit, mooi scherm!! Alleen iets te klein kastje
     
  11. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    en nu nog een fatsoenlijke home theater systeem erbij ;)
     
  12. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt t wel af ja
     
  13. Nicolas

    Nicolas Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Weten jullie eigenlijk dat dat niet echte HDTV's zijn maar HD Ready TV's. Nu een HD Ready televisie kopen heeft weinig zin aangezien de échte niet lang meer op zich zullen laten wachten; tenminste als ik de uitleg van meneer de verkoper/technicus van de TV winkel mag geloven. :)
     
  14. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Mja, minimaal 40" tv's van €3000...
     
  15. Nicolas

    Nicolas Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice, zo eentje ga ik halen. :)
     
  16. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan is meneer de verkoper/technicus niet echt goed in zijn vak daar ie eigelijk je een HDTV in de maag had moeten splitsen ipv. zeggen dat je er een later moet kopen.

    Daarentegen kun je blijven wachten of nu al genieten van gamen in HD...
     
  17. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    en 1080p signalen laten nog wel erg lang op zich wachten ,vooral in Nederland dus meneer de verkoper zit er nogal naast..
     
  18. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, Full-HD zoals de beste man bedoelt, is hier nog niet echt gangbaar, en de toestellen zijn heel duur. Full-HD heeft de mogelijkheid van weergeven in 1080p, Waar HD-Ready toestellen de weergave maximaal 1080i kunnen weergeven.. 720p geeft een HD-ready toestel wel prima weer.
     
  19. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    en een scherm van 32" heeft ook geen baat bij 1080p beelden ;) Laat me raden, een verkoper van de MM? of een andere dozenschuiver? :p
     
  20. Nicolas

    Nicolas Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie hebben zeker en vast gelijk; ik heb geen verstand van die zaken maar zou het ook niet kunnen dat de verkoper/technicus niet helemaal into 'gamen' is en hij denkt dat de consoles optimaal gebruik maken van 1080p maar het eigenlijk niet zo is?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina