PC TV kaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door swordman, 20 jun 2006.

1. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  2. patrickm

patrickm you only live once

Leuk Bevonden:
    0
    klopt als een bus : pc kaart erin drivers en software installen en lekker kijken

veel plezier

edit: die 2de link is hetzelfde als de 1ste

3. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ok bedankt
    klinkt wel leuk dat die hd is maar wij hebben thuis geen digitale tv en die kaart is voor digitale tv |:- (k zie nergens staan dat er ook analoge tv in kan) is opzich jammer maarja andere kaart dan maar

4. patrickm

patrickm you only live once

Leuk Bevonden:
    0
    je kan alternate ook gewoon een mailtje sturen met je vraag hoor, dan weet je het zeker.

er staat op de site trouwens dat het signaal via de ouderwetse antenne komt, dus zo'n ding op je dak

Laatst bewerkt: 21 jun 2006
  5. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Er zijn genoeg tv-kaarten, dus dat moet wel lukken ;)
    Mooi scherm heb je erbij :)

6. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    2 opmerkingen:

De hoogte van je beeldscherm is "maar" 900; zelf heb ik de 20"-versie staan en die doet 1050 hoog. Hiermee heb je minder last van uitrekken op sommige resoluties tijdens gamen.

Die TV-kaart lijkt me enorm achterhaald; zelfs op de site van AverMedia staat de betreffende kaart al niet meer genoemd en de support valt onder Discontinued. Ik zou het dus niet doen, ondanks de prijs.

*edit*
    Zelfs de driver is voor het laatst op 30 juni 2004 ge-update. Ik zou Alternate een mail sturen waarom ze dit soort shit verkopen!

*edit2*
    Mail verstuurd....
    L.S.,

gaarne wil ik u erop wijzen dat het voeren van genoemd produkt (en misschien meerdere maar dat heb ik niet uitgezocht), in mijn ogen uiterst misplaatst en misleidend is.

Sowieso is de hele AVerTV-lijn ondergebracht onder de Discontinued Products op de site van de fabrikant, de drivers zijn niet meer aangepast sinds 30 juni 2004 (op de site van de fabrikant) en de handleiding (op diezelfde site) is gebaseerd op Windows Me.

Daarbij is de chipset dusdanig langzaam dat het opnemen op de resoluties die u noemt op uw site, zo goed als onmogelijk is zonder de CPU, RAM en HDD van alle huidige systemen aanzienlijk te belasten.

Ik zou u dan ook aanraden om enige research te doen en misschien de produkten van AVerMedia eens tegen het licht te houden.

7. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    oh ok thanks ja ik hoef niet perse een hdtv kaart maar gewoon tv kunnen kijken want we hebbe toch geen digitale tv dus ik zal er denk ik weinig aan hebben maar heeft iemand sugesties voor een leuk kaartje hoeft niks speciaals te zijn als ik maar tv kan kijken

8. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    Breedbeeld monitoren zuigen man ! (als je wilt gamen dan he !) alles wordt uitgerekt kies ze allebij niet ;) gewoon een normale 19 " is beter

9. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Zeg dan niks; of ben je nog steeds zo'n hippie die alleen maar 4:3-schermen in huis heeft (inclusief televisies)._0/

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Home/

10. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    hier ben ik het niet mee eens want bijna elk spel van nu heeft widescreen ondersteuning op PC en 360 vandaar dat ik breedbeeld wil:9

EDIT: zelf lijkt me dit misschien nog wel handiger http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JKPIA3&
    of heeft dat kwaliteit verlies of iets ?

11. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry ik heb er niet echt verstand van maar ik heb zelf ook een vraagje:
    Is het mogelijk om op een TFT monitor een pc, een 360 en normale tv aan te sluiten dit (bijv. met een pc tv-kaart)?

12. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ja dat kan dan moet je: Tv kaart hebbe daar je antenne in doen dan vanaf je pc een kabel naar je monitor en een uit de monitor naar de 360 (moet die monitor wel 2 ingangen hebben of je moet een VGA splitter kopen

13. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    euhh zeg dan niks ? Jawel er wordt naar je mening gevraagd en die geef ik ;) , en hippies die gamen niet ! hahah die liggen buiten te blowen en naar muziek te luisteren dus zeg jij maaar niks... En ik heb idd 4:3 die heb ik idd alleen op mijn kamer (allleen in de Huiskamer hebben we een breedbeeld So WHAT !? het gamed veel beter naar mijn mening dus zeg maar niks.. (je mag misschien wel Top-level system administrator zijn (opscheppen kan hea ;) ) maar dan hoef je niet altijd zo bijdehand te doen en alsof je alles weet... want ik geef een MENING damn... Top-level... lol bestaat dat :9 is dat universiteit Administator hahhahahaha

Deze TV heb ik BTW :) : [​IMG]

en is erg fijn dus Shut up ;)

daar heb je idd een punt ja.. :) das wel zo alleen ik blijf bij mijn mening dat ik widescreen niet fijn vind met gamen :)

14. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0

15. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom kwaliteitsverlies? Analoge input output is nog altijd superieur aan digitale kwaliteit.

Had je er al over nagedacht wat je thuis hebt aan kabels van je providers alvorens je iets koopt wat je zometeen niet eens kan aansluiten. Daarbij staat er op de site van Pinnacle zat info over al hun produkten; lees die eens door alvorens (weer bij Alternate) een produkt te kiezen en dan aan ons te vragen of het was is... Zo kunnen we uren doorgaan...

@MiGilleS: gamen op 4:3 is verleden tijd. Veel recente PC-games hebben native 16: 9-ondersteuning en daarbij zijn veel consoles ook op 16: 9 ingericht dus ik zie niet waarom gamen op 4:3 "fijner" is tenzij je veel oude games speelt. En daarbij kijk ik enorm veel DVD's en satelliet-TV, dus ook daar is het voordeel van 16: 9 veel meer merkbaar dan als je "standaard kabel-TV" hebt; vandaar een fijne 20" en 37" thuis (respectievelijk monitor & TV) op 16: 9.

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens naar de tv-kaarten van Club-3D.

Heb zelf sinds een paar maanden de Zap-TV1100 in huis.

De kaarten hebben een Mpeg-2 chip en deze worden 100% ondersteund door Windows MCE.
    Ook worden USB- infraroodontvanger en afstandbediening meegeleverd.

Werkt nu met de Beta versie van Vista en ook hier werkt de Club-3D perfect.
    Je hoeft alleen de drivers maar te installeren en MCE en Vista nemen de rest helemaal van zelf over.

17. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb nog even een paar vragen voor ik het allemaal aanschaf:
    Heb je eigenlijk kwaliteit verlies als je tv via je pc kijkt ?
    Instaleert windows gelijk mediacenter of moet je dat er weer los bij kopen ?

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Met de moderne tv-kaarten heb je geen kwaliteit verlies meer.
    Bij mijn vorige Hauppage GoTV had ik altijd wel sneeuw in beeld , maar met de Club-3D Zap-tv kaart heb ik dat niet meer.
    Doordat de kaart het tv-signaal omzet naar een digitaal-signaal blijft het beel haarscherp.
    Heb daarom ook de stand-alone DVD-recoder de deur uit gedaan en gebuik nu mijn pc als recorder.

Windows MCE is een aparte besturingsyteem.
    http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/default.mspx

Het is wel aan te raden om een TV-kaart te kopen die MCE ondersteund wordt
    Deze kaarten moeten een Mpeg-2 chip hebben.
    Je bent dan in indergeval voorbereid voor Vista.

Koop wel een tv-kaart met een eigen Mpeg-2 chip.
    De kaarten van Pinnacle werken onder MCE en Vista helemaal niet.
    Heb zelf namelijk de Pinnacle 110i gehad , volgens de doos en site zou deze kaart MCE ondersteunen.
    Achteraf bleek alleen de software geschikt te zijn.

Heb mijn TV-kaart gekocht bij www.azerty.nl
    De Club-3D Zap-tv 1100 MCE kost daar nu € 80,09

Laatst bewerkt: 23 jun 2006
  19. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Laatst bewerkt: 23 jun 2006
  20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De tv-kaart is niet geschikt voor het analoge tv-signaal.
    Je zal voor kabeltv toch een kaart moeten kopen met een normale antenne-ontvanger.

Heb vaak gemerkt dat bij veel pczaken de beeldkwaliteit behoorlijk slecht is.
    Dit komt omdat er vaak teveel aparaten op in kabel zitten en de antenne-aansluiting zit ook vaak achter in de winkel.

Voor mijn poc heb ik een nieuwe tvkabel gekocht en er meteen ook een antenne versterk tussen gezet.
    Hierdoor heb ik op zolder waar de pc staat perfect ontvangst.

Deel Deze Pagina