Dynasty Warriors 5 Empires

Discussie in 'Algemeen' gestart door DutchDemons, 21 jun 2006.

  1. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Als t goed is komt deze game vrijdag uit in Nederland. Ben zelf redelijk fan van DW. Heb deel 4 helemaal grijs gespeeld op de PS2. Ik ben van plan m vrijdag te kopen, ondanks het feit dat ie eruit ziet als een PS2-game. Kost ook maar 40 euro, dus op zich nog een goede deal.

    Wie gaat m nog meer kopen?
     
  2. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had er nog nooit van gehoord.

    Het schijnt een hack n slash spel te zijn, maar als ik de screenshots ziet, doet het mij vermoeden dat er meer achter zit. Ook strategie ofzo...

    Kan je een beetje compleet vertellen hoe het spel werkt?
     
  3. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Ja ik ken alleen deel 4, de empires mode schijnt een strategische variant te zijn.

    In elk geval, het is idd een hack & slash spel, gebaseerd op de geschiedenis van chinese veldslagen tussen verschillende dynastieën. Je kan kiezen uit verschillende charachters met ieder bepaalde sterke kanten, wapens en moves. Je vecht tegen tientallen soldaten, kan veel dingen unlocken (items die je stats verbeteren, meer soorten guards, costumes) en hebt moeilijke generals (soort eindbazen). JE kan het spel ook in co-op spelen en dat vond ik persoonlijk het leukst om te doen.

    Ik weet niet precies in hoeverre de empires variant anders is, maar ik heb gelezen (gamespot e.a.) dat je kan kiezen welke veldslag je wilt spelen, alliances kan vormen, in een soort van 'risk' spel. Lijkt me een leuke toevoeging. Ik heb gehoord dat deze variant de leukste DW is, dus dat belooft veel goeds.

    Achievements schijnen best pittig te zijn, voor degenen die dat leuk vinden.
     
  4. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... Opzich vond ik het er wel leuk uit zien, niet bijzonder goed, maar ik van die mindless hack-n-slash spellen hou ik niet zo, maar toen zag ik die strategische elementen, misschien is het wel leuk!
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wow dit ziet er uit als mijn straatje. Meer info plz!
     
  6. verboonstra

    verboonstra Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    o hell yeah dat ik die ga kopen. ik heb ondertussen deel 3,4 en 5 al helemaal grijs gespeeld. en het enige dat ik miste was een strategisch element. en aangezien die er nu ook in zit en dat ding maar 40 euri kost. kan ik me toch zo maar weer eens 100 uur vermaken. haha
     
  7. final fantasy

    final fantasy FF lover

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand of er co-op of multiplayer in zit
     
  8. verboonstra

    verboonstra Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    co-op wel maar niet via xbox live ofzo. multiplayer ook wel maar stlelde in die vorige delen niets voor.
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Denk dat deze game aardig wat last gaat ondervinden van Ninety-Nine Nights.
    Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar N3. Alhoewel DW er ook goed uit ziet.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Komt N3 nog uit dan?
     
  11. verboonstra

    verboonstra Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    ja daar heb je wel gelijk in maar voordat N3 uitkomt is het alweer herfst en zo lang kan ik niet wachten. N3 is wel 30x beter.
     
  12. tjapperbeest

    tjapperbeest Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan niet w8ten totdat dw5 uitkomt heb dw3 ook super lang gespeeld vinjd het spel egt geweldig maar ziet het eruit als een spel van de ps2 dus?? want dat is wel jammer maja kan niet alles hebben las het zo is ciao ;)
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb zojuist de review van IGN doorgelezen en ik weet genoeg.
    Wacht wel op Ninety-Nine Nights.

    Link naar review: DW Review

    Hier een plaatje:

    [​IMG]

    Het ziet er inderdaad uit als een PS2 game.
    Nou zijn graphics niet het belangrijkst, maar van een Xbox 360 game verwacht je veel meer.
    Vergelijk dit eens met N3.
     
  14. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Ja, t ziet er uit als een ps2/xbox game..en dan nog niet eens de mooie games:)Deze game leunt ook niet op de gfx, maar op de pure hack & slash gameplay.

    Zoals ik al zei is 40 euro geen slechte deal, zeker omdat er co-op in zit. Je kan hier vele vele vele uren zoet mee zijn. Tenimnste..als je van dit soort games houdt.

    Gemiddeld krijgt deze game een 6.5-7. Dat is puur als je een gamer bent die verschillende dingen wel leuk vindt. Als je een actie fan bent, of meer specifiek een DW fan bent, dan zal deze game al gauw een 8 krijgen (gebaseerd op user-reviews uiteraard).

    [edit]

    @kameo

    sorry, maar als DW fan moet ik je dan toch ook verwijzen naar de gamespor review:

    http://www.gamespot.com/xbox360/action/dynastywarriors5empires/review.html

    IGN wil met deze review een signaal afgeven aan KOEI (niet geheel onterecht, alleen de manier waarop is vrij lomp)

    N3 is idd mooier, maar duurder, komt later en heeft géén co-op.;)even nuanceren
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2006
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  16. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    deel 3 is kapot gespeeld door mij. (figuurlijk :) )dat speel was nou echt verslavend.
    je hebt de keuze uit 40/50 mannen (wel verdienen) en voor iedereen moet je 3 extra wapens bij halen, allemaal met een extra power. daarnaast heb je ook nog eens de kans zo'n 20 items te winnen die je ook extra powers geven tijdens een battle.

    nu het spel nog strategischer wordt zal het nog meer fans aantrekken(vooral dan in japan) en het zou toch een slimme zet zijn als ze er een demo van uit zouden brengen op marketplace.
     
  17. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    ja, een demo zou leuk zijn. Hoewel ik t spel gewoon ga kopen, heb geen demo nodig. Heb er echt zin in:)
    Hopelijk heeft de mediamarkt m morgen:D
     
  18. Ceastro13

    Ceastro13 Momochi ZaBuZa

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    MORGEN KOMT IE:D woot ik ga em zkr halen:D ik kan niet w8en
     
  19. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    oeh het is vrijdag nu :)

    media markt is altijd ietsje goedkoper heh?
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik ben echt benieuwd wat jullie er van vinden.
     

Deel Deze Pagina