[Sega GT 2002]Cars en Fact's

Discussie in 'Algemeen' gestart door X-Player, 4 dec 2002.

1. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    Oké er zijn vast mensen die er niet uitkomen met bepaalde dingen in dit spel (lijkt me ongelooflijkm aar het kan zijn)
    en dus wil ik een handje helpen.

1 ding wat je moet onthouden is: KEN JE AUTO!
    als je dit weet is het racen makkelijker.

Ik zelf rij in een getunede:
    Lotus Elise Exige
    Displacement: 1796 CC
    Max Power: 392Hp
    Weight: 485 Kg
    Max Torque: 269.8 lb-ft
    Driver Train: MR

Supsension: Original Tuned
    Muffler/Air Cleaner: Racing
    Tuned Rom: Yes
    Gear Kit: High Gear Kit
    Brake: Super Racing
    Port Polish: Yes
    Tire: Super Racing
    Weight Reduction: Step 4
    Intercooler: Super Racing
    Turbine: Step 2

voor deel van deze car is dat hij extra ligt is en daardoor de remweg korter is en waardoor je makkelijker bochten kunt maken, ook hierdoor ben je sneller met optrekken bij de start en uit de bochten.
    Met deze auto kan ik het winnen van de Ford Gt en Dodge Viper GT-R

Fact's:

Algemeen:
    1 )Ken je auto! dit is erg belangrijk, want na een beepaalde tune kan je auto al anders reageren, neem dan ook een proefrit.

2 )Handrem is Handig maar gebruik deze alleen als je een erg krappe bocht moet maken, anders gewoon je normale rem gebruiken.

3 )GEBRUIK MT (Manual Transmission= Handmatige Transmissie)
    je komt hiermee altijd uit in het voordeel, maar het vraagt om enige tijd met oefenen wanneer je moet schakelen.

Race:

1 )Probeer als je een bocht moet nemen niet meteen terug te schakelen want dan vern**k (8)) je je Motor.
    Probeer dan af te remmen en dan terug te schakelen

2 )Als je in een bocht zit en je zit aan het max. van je toeren ga dan niet schakelen, maar speel dan met je gas zodat je met dezelfde snelheid de bocht door gaat. want als je gaat schakelen midden in een bocht ga je sliden omdat je een moment zonder contact zit aan de weg met je banden.

3 )Probeer te luisteren wanneer je auto zijn max. toeren heeft gehaald (als je dit kent wordt racen makkelijker), als je dit kan kan je i.p.v de heletijd naar je Kilometer teller te kijken je focussen op de weg voor je.

4 )Bij de start van een race probeer dan zo'n 2000 toeren onder je max. te blijven;
    b.v
    Mijn Lotus heeft een max toeren van 9000 (9) dan zorg ik dat mijn toeren bij het starten rond de 7000 (7) zijn.
    dit zorgt voor een snellere start.

5 )Probeer niet te dicht langs een Muur te rijden, dit zorgt ervoor dat je snelheid verliest vanwege "Turbulentie" omdat je een vacuüm trekt tussen de muur en je zelf.

6 )Als je bepaalde bochten heb zoals "S" bochten rem dan niet af voor deze maar ga met je linker/rechter wielen over de A-Pex
    (Geblokte vierkantjes naast het wegdek)en met je andere wielen over het wegdek zo snij je af maar hou je je snelheid.

Dit zijn zo'n beetje mijn tips voor het racen, ik denk dat dit het wel wat makkelijker maakt voor de mensen die het niet egt makkelijk vinden.

Greetz.... Jooshua

Laatst bewerkt: 4 dec 2002
  2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    over de A-pex? Dat zijn curbs(tones) :) Apex is een 'soort' bocht, toch? (eigenlijk 2 bochten na elkaar die je in 1 beweging maakt zeg maar)

3. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    nee wouter Apex zijn die stones die bochten heten weer anders geloof ik, maar ja.
    Hopelijk wel goed zo alles..
    Ik ga misscien nog een guide maken met alles enzo :)
    cheers...

4. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    man, handmatig schakelen bij sega gt had ik nog niet geprobeerd, maar wat is dat RELAXED. ben nu helemaal hooked aan handmatig schakelen

5. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    De apex van een bocht is het punt waarop een coureur weer gas geeft in een bocht. Heeft met middelspuntsvliedende kracht te maken. Meestal is dit het middenpunt van een bocht.

6. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    oh dan had ik het fout soz...

maar eh wat vinden jullie zo nu van die tips....?
    *Jooshua is bezig een guide te schrijven en gaat deze dan ook hiero uitbrengen....

7. Tha Mike

Tha Mike The Good Die Young

Leuk Bevonden:
    1
    apex is toch gewoon het gedeelte van de bocht waarbij de coureur de de binnenkant raakt.

Ik start bijna altijd met de max. aantal toeren, t maakt niet uit want mijn ford gt trekt ze er toch allemaal uit:9

Laatst bewerkt: 5 dec 2002
  8. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een chicane.:)

9. alibi

alibi Guest

de apex van een bocht is inderdaad het moment waarop je de bocht aan de binnenkant raakt!;)

10. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Oftewel het "clipping point".

Ik vond SEGA GT best wel een eitje. In het begin gaat je geld langzaam maar als je op een gegeven moment een GT Concept of een Viper krijgt heb je het in een dag uit. Ik let ook helemaal niet op tunen of onderdelen. Ik koop gewoon bij new parts in elke categorie het duurste en klaar.

11. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    zin er eigenlijk wel behoeftes naar een guide ?

12. Tazs

Tazs Small but Dangerous

Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker, zitten wel handig tips tussen. Zoals dat vacuum tussen de muur en auto. Ik weet wel dat het in het echt zo is, maar had niet verwacht dat de makers van het spel er ook rekening mee zouden houden. Erg realistisch!!!

13. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je bij SEGA GT eigenlijk ook slipstreamen ? Bij GT3 op de PS2 kan dat wel.

(slipstreamen = achter een auto rijden en doordat je dan minder luchtweerstand ondervindt ga je harder en kun je hem inhalen)

14. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    et enige nadeel is dat je auto harder slijt. want je trekt em verder door en schakelt eerder terug enzo. je blaast duidelijk harder en je kan et veel beter controleren allemaal. maar na 2 races moet je alweer heel veel vervangen.

15. McLaren

McLaren Kimi rulez 2003

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk het wel, als je auto vacuuum zuigt bij een muur zal slipstream ook wel inbegrepen zijn, zal ik even checken als ik hem heb, nog weekje w88, examens.....=(

16. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    heb ik geen last, van ik heb weinig slijtage, ook niet bij de banden(ik gebruik nooit handrem), van me integra is de vering-rem-motor al iets van 10 races goed

Deel Deze Pagina