Oké er zijn vast mensen die er niet uitkomen met bepaalde dingen in dit spel (lijkt me ongelooflijkm aar het kan zijn)
en dus wil ik een handje helpen.
1 ding wat je moet onthouden is: KEN JE AUTO!
als je dit weet is het racen makkelijker.
Ik zelf rij in een getunede:
Lotus Elise Exige
Displacement: 1796 CC
Max Power: 392Hp
Weight: 485 Kg
Max Torque: 269.8 lb-ft
Driver Train: MR
Supsension: Original Tuned
Muffler/Air Cleaner: Racing
Tuned Rom: Yes
Gear Kit: High Gear Kit
Brake: Super Racing
Port Polish: Yes
Tire: Super Racing
Weight Reduction: Step 4
Intercooler: Super Racing
Turbine: Step 2
voor deel van deze car is dat hij extra ligt is en daardoor de remweg korter is en waardoor je makkelijker bochten kunt maken, ook hierdoor ben je sneller met optrekken bij de start en uit de bochten.
Met deze auto kan ik het winnen van de Ford Gt en Dodge Viper GT-R
Fact's:
Algemeen:
1 )Ken je auto! dit is erg belangrijk, want na een beepaalde tune kan je auto al anders reageren, neem dan ook een proefrit.
2 )Handrem is Handig maar gebruik deze alleen als je een erg krappe bocht moet maken, anders gewoon je normale rem gebruiken.
3 )GEBRUIK MT (Manual Transmission= Handmatige Transmissie)
je komt hiermee altijd uit in het voordeel, maar het vraagt om enige tijd met oefenen wanneer je moet schakelen.
Race:
1 )Probeer als je een bocht moet nemen niet meteen terug te schakelen want dan vern**k (
) je je Motor.
Probeer dan af te remmen en dan terug te schakelen
2 )Als je in een bocht zit en je zit aan het max. van je toeren ga dan niet schakelen, maar speel dan met je gas zodat je met dezelfde snelheid de bocht door gaat. want als je gaat schakelen midden in een bocht ga je sliden omdat je een moment zonder contact zit aan de weg met je banden.
3 )Probeer te luisteren wanneer je auto zijn max. toeren heeft gehaald (als je dit kent wordt racen makkelijker), als je dit kan kan je i.p.v de heletijd naar je Kilometer teller te kijken je focussen op de weg voor je.
4 )Bij de start van een race probeer dan zo'n 2000 toeren onder je max. te blijven;
b.v
Mijn Lotus heeft een max toeren van 9000 (9) dan zorg ik dat mijn toeren bij het starten rond de 7000 (7) zijn.
dit zorgt voor een snellere start.
5 )Probeer niet te dicht langs een Muur te rijden, dit zorgt ervoor dat je snelheid verliest vanwege "Turbulentie" omdat je een vacuüm trekt tussen de muur en je zelf.
6 )Als je bepaalde bochten heb zoals "S" bochten rem dan niet af voor deze maar ga met je linker/rechter wielen over de A-Pex
(Geblokte vierkantjes naast het wegdek)en met je andere wielen over het wegdek zo snij je af maar hou je je snelheid.
Dit zijn zo'n beetje mijn tips voor het racen, ik denk dat dit het wel wat makkelijker maakt voor de mensen die het niet egt makkelijk vinden.
Greetz.... Jooshua
Laatst bewerkt: 4 dec 2002