Barebone probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 29 jun 2006.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren mijn nieuwe barebone binnengekregen en voor het eerst in mijn mooie leventje een pc in elkaar gezet.

Alles ging wonderwel en wonderschoon en na een klein uur stond het beestje te pronken op mijn pc-meubel.

Daarna Ubuntu-cd er in geknald (linux) en alles verliep vlekkeloos tot ongeveer halverwege. De cd zou ineens niet meer geldig zijn en ik kon eigenlijk weinig anders meer dan de installatie afbreken (moest ook naar bed). Daarna toch nog even snel de live-versie er in geknald (run unbuntu from cd-rom) om te kijken hoever ie daar kwam. Helaas ook daar kwam ik uiteindelijk conflicten tegen (iets met grafische meuk, maar aan de kaart kan het niet liggen, zit onboard).

Vanochtend wilde ik even snel de recovery cd draaien, zodat ik na mijn werk weer met een schone lei kon beginnen.

Echter na de keuze voor bios-setup (kan ik gewoon in), helemaal niks behalve een knipperende cursor

Iemand suggesties?

Zelf ga ik proberen bij iemand anders de nieuwste versie van (heb nu 5.1)Unbuntu te downen en te kijken of ie die wel pakt, maar misschien dat jullie nog leuke tips hebben.

2. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Je vergist je goed, want de onboard of niet, het is Xorg die de videokaart moet herkennen. Al eens op internet gezocht naar de errors , ondersteuning van je hardware. misschien opties die je moet aanpassen ?

En btw, Ubuntu 5.1 is al een oudere versie, de meest recente versie 6.06 LTS is de nieuwere uitgave , probeer die eerst eens misschien dat je met deze meer succes hebt.

Laatst bewerkt: 29 jun 2006

Deel Deze Pagina