S-video ingang??

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Frank.V, 28 jun 2006.

  1. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb sinds kort een Sony digital 8 sony videocamera, maar via de firewire ingang deed de camera het niet, want deze ingang blijkt helemaal niet aangesloten te zijn door onze Computerhandelaar :mad:... maar een vriend van mij zei dat het ook mogelijk is om via de s-video ingang op de pc het beeld van de videocamera te krijgen... Maar hoe kan ik dit voor melkaar krijgen? Ik heb de kabel al aangesloten op de pc en de video-camera en hoe moet ik verder.....

    En ik zeg het er maar bij, de s-video ingang op mijn pc is ook echt een ingang dus geen uitgang!!!

    wie kan mij helpen?
     
  2. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    9 van de 10 video-programma's snappen S-Video in niet; probeer het eens met Adobe Premiere.

    Ik denk trouwens, aangezien je mogelijkerwijs kwaliteitsverlies gaat ervaren met S-Video, dat je even in je omgeving moet vragen of iemand die FireWire kan aansluiten voor je. Het is 5 minuten werk maar werkt voor video-transfer een stuk beter.

    *edit*
    http://www.doom9.org/index.html?/capture.htm
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2006
  3. vinny ams

    vinny ams Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    s-video

    Heb zelf de sony dcr-trv270E daar zat een usb kabeltje bij om aan je pc te connecten.
    Duurde 1,5 dag omdat voor elkaar te krijgen.
    Sony zelf heeft ook software om video te capturen maar is redelijk moeilijk te vinden op het www.
     
  4. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar bestaat er ook een kabeltje dat van firewire naar usb gaat, zodat je geen firewire ingang op je pc meer hoeft te hebben?? en dus ook niet meer via de s-video ingang van de pc hoeft te werken?
     
  5. vinny ams

    vinny ams Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    s-video

    Ja zon kabeltje kreeg ik bij de camera gaat van av out op je camera naar je usb op de computer het is wel heel lastig om het werkend te krijgen.
    Makkelijkste is toch je firewire maken kabel erin herkend meteen de camera en rammellen maar.
     

Deel Deze Pagina