1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Even een n00b vraagje van mijn zijde.
    Heb zojuist Windows er opnieuw opgezet, maar hij herkent maar een schijf van 130gig.
    Voorheen wel meer Windows opnieuw geinstalleerd en toen had ik gewoon de beschikking over 250gig.
    Waar licht dit aan en hoe kan ik dit verhelpen?
     
  2. pharzimx

    pharzimx Elite Kaas Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    1
    heb je s-ata toevallig? Zo ja, dan moet je de driver van je hd op een diskette installeren en een nieuw apparaat (scsi ofzo?) toevoegen en dan booten vanaf je diskette als je xp opnieuw installeert.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nope, geen s-ata.
     
  4. pharzimx

    pharzimx Elite Kaas Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien de jumper eruit gegaan ofzo (kans is klein :))
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mn bios ziet hem wel als 250gig, maar zodra ik weer naar install van Windows ga, herkent ie maar weer 130gig.
    Eens kijken of SP1/SP2 installen helpt en anders las ik dat er een tool was om volledige grootte toch te kunnen benutten.

    Even de cd geprobeerd die bij de PC zat, met SP1 en dan ziet ie hem wel als 250gig. Die maar even installen.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2006
  6. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een geïntegreerde videokaart: Intel 82845G/GL/GV. Nu heb ik een nVIDIA GeForce FX 5200 gekocht en die doet het goed, maar als ik nu mijn pc opstart vraagt hij telkens of ik die geïntegreerde weer wil instaleren. Als ik hem instaleer denkt mijn pc dat ik 2 schermen heb maar die heb ik niet. Kan ik die geïntegreerde kaart weg halen of het op een andere manier oplossen?
     
  7. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Boekje van je moederbord gelezen? Want 9 van de 10 keer moet je op je mobo of in je BIOS uit zetten.
     
  8. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen boekje. 2e hands pc.
     
  9. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    PC openschroeven, merk & type moederbord aflezen (meestal in de buurt van je PCI of AGP-poort), handleiding downloaden en lezen...
     
  10. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    hey, ik zit op een Lan party, maar 1 pc kan niet connecten in een netwerk. Er zitten 2 netwerk kaarten in, eentje in de moederbord (nvidia), en 1 aparte. als we de netwerk aan willen zetten in configuratie scherm, staat er ''verbinding is verbroken''. De pc is aangesloten via een netwerk kabel in de Hub (net zoals de andere pc's die wel kunnen connecten). Wat is het probleem? want nu is het minder leuk met 1 persoon minder!
     
  11. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Netwerkkaarten defect? Kabel defect? Switchpoort op hub defect?
     
  12. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    netwerk kaart is niet defect want die werkt ook op een andere pc, we hebben al een andere kabel geprobeerd maar geen goeie resultaten, hub is niet defect want de andere pc werken er wel op.. wie weet wat er aan toe doen is???
     
  13. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw topic openen want dan lijkt het op software?
     
  14. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    eff paar shit vraagjes

    1.wat is ook al weer master en slave , ik wist het wel maar aangezien ik veel vergeet :p
    volgens mij iets met master was grote kabel die alles regelde en slave uhh.... weet niet eens meer 8)

    2. waar kan ik zien hoe warm me pc van binnen is ?

    (en dan niet zet er een temperatuur meter in 8)
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    1. Een master-apparaat houdt eigenlijk het eerste apparaat in op een IDE-controller. Een slave is het 2e, 3e of 4e apparaat op een IDE-controller, afhankelijk van het aantal apparaten dat de controller ondersteund. Op PATA harde schijven en op cd/dvd-branders stel je dit middels jumpers in.

    2. Hier kan je Speedfan voor gebruiken :).
     
  16. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt 3 settings: master, slave en cable select.

    In het eerste geval is een IDE-apparaat dus "master" en zal als eerste een schijfletter krijgen op je kabel, als je er een slave bijzet, kan je dus 2 apparaten op een kabel aansluiten. Cable select is voor de luie mensen die eigenlijk 2 IDE-controllers hebben en op elk maar 1 apparaat willen aansluiten.

    Voor de warmte kan je ook eens googlen op "MBM 5".
     
  17. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik vroeger op mn volumeknopjes drukte van mn multimedia toetsenbord, dan kreeg ik een volumemetertje in beeld enzo, maar nu is die weg :'-(

    ik wil mn volumemetertje terug, zodat ik kan zien hoe hard t geluid staat, weet iemand hoe je dat doet? :eek:
    /edit: gefixt
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kweet niet of dit de goeie thread is hoor, maar ik heb een vraagje.
    Hoe kom ik erachter of mijn DVD brander Dual Layer DVD's kan branden, of kan dit standaard met elke DVD brander ?

    Ik wil namelijk een back-up maken van al mijn zooi die op mijn pa's computer staat, om straks over te zetten naar mijn eigen PC....maar de totale bestandsgrootte is meer dan 5 GB dus dat past niet in een keer op een gewone DVD neem ik aan ? :)
     
  19. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je nou het type en merk DVD-brander post, dan kunnen we het meteen vertellen. En anders kunnen programma's zoals Nero je dat ook vertellen als je naar iets van Recorder Info gaat.
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    FF vraagje tussendoor, ik heb nogal vaak last dat mijn dvdbrander(nec 4571) en dvdspeler niet bij 'deze computer" en in nero zelf staan.

    Ik moet dan naar "device manager" gaan en een paar keer op "scan for hardware changes" klikken en dan zijn ze er opeens weer.

    Wat kan dit zijn?

    Slechte verbinding lijkt me, ide kabel brak ofzo?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina