Waarom xbox als je er een Cube bestaat?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door krimi79, 5 dec 2002.

1. krimi79

krimi79 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoewel ik dit berichte als reply op een andere thread heb gezet wil ik er toch een nieuwe thread van maken aangezien ik serieus wel benieuwd ben naar waarom iemand een xbox wilt.

Dit heb ik geschreven:

Voor mij is het de Gamecube.

Waarom? Omdat er praktisch dezelfde spellen als op de xbox en de ps2 op uikomt, maar in tegendeel tot de ps2 en de xbox de consolegebonden software wél de moeite waard is. Spellen als zelda en metroid prime zijn gewoon verplicht als je jezelf een gamer wilt noemen. Tja, en die zijn alleen op de cube te vinden.

Overigens, de graphics zijn beduidend beter dan op de ps2 en gelijkwaardig aan de xbox. Ik heb spellen vergeleken (dezelfde spellen op alle dire de platforms) en het was heel erg goed te zien. Vooral de framerate was bij de ps2 slecht waar de xbox en de cube het makkelijk aan konden.

Daarnaast is het inderdaad volgens mij pure gewenning dat zoveel mensen die ps-controller zo fijn vinden, want het ding zit helemaal niet fijn! Ik weet nog dat ik voor het eerst een ps-controller in m'n klauwen pakte. Ik heb notabene weken aan dat ding moeten wennen...! Daarentegen, op het moment dat ik de gamecube-controller vastpakte geen enkele last gehad van dat ik moest wennen. Het verschil is dat over die controller is nagedacht! De NGC-controller is gewoon het fijnst. Laten we maar niet spreken over de xbox-controller, want die is puur gemaakt om er "cool" uit te zien, want die heeft nog nooit begrepen van ergonomie. Wat een bakbeest zeg. Misschien dat ik er net zoals bij de ps ooit aan wen, maar voorlopig speel ik er nog blaren aan...!

Als laatste de prijskaartjes. Ik snap niet dat zovelen teveel betalen aan de xbox. Alles is zoveel duurde dan op een cube of een ps2! De ps2 heeft veel meer aanbod, de cube is de goedkoopste. Niet alleen de consoles, maar (en das nog veel belangrijker) de games!!! En dat voor exact dezelfde games!!! Waarom zou ik, om maar eens een voorbeeldje te noemen, Timesplitters 2 op de x box spelen? Het apparaat is al belachelijk duur. En de game zelf is ook nog een bijna 10 euro duurder dan op de concurenten. Waarom zou ik Timesplitters 2 op de ps2 kopen als ik er alleen maar inferieure graphics voor krijg terwijl ik exact hetzelfde spel kan spelen op de NGC. Voor de laagste prijs, met de beste graphics! Eerlijk waar, het is mij écht niet duidelijk waarom iemand een xbox wilt hebben. Je betaalt je suf aan precies dezelfde games als bij de andere consoles, plus je mist heel wat games die alleen op de ps2 en de NGC uitkomen. En díe games, mijne heren en dames, mag je simpelweg niet missen als je jezelf een gamer wilt noemen.

Kortom,... wat vinden jullie ervan? Laat ik nog wel effe benadrukken dat ik dit berichtje op geen enkele manier uitlokkend bedoel, ik wil ook geen ruzie of puberale reacties. Als je hier iets tegen te zeggen hebt (wat gewoon mag en kan, iedereen heeft recht op z'n eigen mening) dan doe dat door middel van beargumentatie.

2. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat de Xbox spellen als Halo, Fable en Brute Force kent. De Cube niet.

Bovendien is de Xbox grafisch wel beter als de 'Cube. Bovendien moet je niet kijken naar multiplatform games. Daar zijn de verschillen vaak minimaal.

3. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Veel xbox exclusives spreken mij meer aan.
    xbox live
    hard disk (met zijn voordelen)
    beste controller (als je hem niet lekker vind, koop je toch de S)
    Meeste nieuwe games zijn 60 Euro
    Wie zegt dat de xbox duur is??????????

Je hebt dus slechte argumenten. Maar goed geprobeert:+

Laatst bewerkt: 5 dec 2002
  4. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    sorry maar ik vind halo, doa3, sc, uc enzo toch meer de moeite waar dan zelda en metroid prime... helemaal hoe ze zelda cell shaded hebben gemaakt trekt het me nog minder aan... metroid prime lijkt me wel stoer.. ik ga ook nog een gamecube halen... maar als ik zou moeten kiezen ga ik toch voor de xbox....

5. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    hahah precies...

259 xbox+1controller+kabels+jsrf+segagt2002
    269 ngc+1controller+kabels+mariosunshine+mc59

nou... volgens mij ben je zelf duurder uit met de cube als je het vergelijkt met de los prijs... de spellen op de cube zijn wel iets goedkoper.... maar ja ze zijn vaak ook wat minder uitgebreid...

6. Volgens mij ben je voor de aanschaf van de Cube meer kwijt waarde vriend. En wij xboxers lopen niet te kloten met die veels te dure memorycards en zo'n klote controller met een snoer van 1 meter. En we kunnen ook nog eens goed DVD'tjes kijken met dolby 5.1. Waarom zou je in godsnaam een Cube kopen kan je je beter afvragen.

7. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat? De Xbox belachelijk duur? €250 voor een Xbox + Controller + 2 games is nog altijd goedkoper als een Cube voor €199,- + controller zonder game. Bovendien zijn veel spellen €60 ipv €70.
    Bovendien mis je als Cube en PS2 gamer ook een boel games die alleen op de Xbox komen. Ik heb het idee dat jij nogal alles van één kant bekijkt. Zo is er bijv. ook de Controller S voor de Xbox, die velen malen beter is (vind ik) dan de originele controller. Koop je die toch lekker. Ook hoef je je niet suf te betalen aan mem. cards vanwege de built-in harddisk.
    Ik vind dat je games als Halo en Splinter Cell ook verplicht moet hebben als je jezelf een gamer wilt noemen. Ook poept de Xbox wel degelijk betere graphics dan de Cube eruit.
    Nu het antwoord op de hamvraasg; Waarom mensen een Xbox kopen. Simpel, niet iedereen heeft dezelfde smaak.

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Uiteraard jouw mening, ligt kennelijk bij velen anders.
    Ik hoop niet dat jij dat trieste mannetje bent dat de PU schreef en zichzelf een echte gamer vond omdat die diepe RPG's speelde? Bovenstaande opmerking is triest. Je bent een gamer zodra jij jezelf een gamer vind, al speel je alleen de 'vrij standaard' EA Sports games ben je een gamer zolang jij dat zelf vind.

De PS2 laat idd steken vallen maar dat is te begrijpen met 2 jaar oude hardware, ben het alleen niet met je eens dat de Gamecube betere graphics trekt of iig equal. Dat is namelijk gewoon niet zo, heb hier zelf ook een Gamecube staan (t'is ff dat je het weet :+) en ook multi-platform games op beide apparaten en zie daarin een duidelijk verschil.

Been there :) Mijn eerste PSX-controller ervaring leverde me een paar opgerekte pezen op (serieus).
    Nogmaals spreek jij hier alsof het gaat om feiten terwijl jij hier duidelijk een mening geeft. Ik vind de NGC-controller cheap aandoen, alsof die zo breekt als ik er iets te hard in knijp. Dan nog die playmobile-a-like reuze A-knop :+ en de uiterst vreemd geplaatste Z-knop waar duidelijk niet over is nagedacht.

Jij hebt een probleem in je hoofd, zie bovenstaande reaktie over het 'gamer zijn'.

De prijs van de Xbox is, zoals al gezegd in dit topic, even gunstig dan wel gunstiger dan die van de Gamecube en daarnaast krijg je bij de Xbox gewoon meer aan hardware en moet je voor de Cube zometeen nog eens (dure) add-ons gaan kopen voor online gaming.

9. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    precies.
    als je halo of blinx of noem een willekeurige xboxonly wil spelen (en dan ga ik er even vanuit dat splinter cell in maart voor de cube komt) dan koop je de xbox.
    als je metroid en zelda wil spelen koop je een gamecube.
    als je gta wil spelen koop je een ps2.
    ik denk wel dat de typsiche cuber meer afwijkt van de typische ps2er en xboxer, en dus dat de xbox en ps2 meer met elkaar concurreren dan met de gamecube.

ps de mariopack is nu 230 euro

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja en een modem is ook minimaal 50 euro dacht ik
    de xbox kost in een keer misschienvoor velen een hoop geld maar heeft wel:

Dvd speler
    modem shit
    cd ripoff muziek dingen
    harddisk
    etc

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Met een paar dingen ben ik het eens:
    Xbox-controller na een uur spelen kramp, bij GC controller niet.
    GC heeft veel goede exclusive spellen( metroid, mario, starfox etc).
    Ik vind dat de GC met Dolby Prologic 2 beter geluid produceerd als de Xbox.
    Xbox spellen zijn te duur 69,95 en sommige nieuwe 59,95.
    GC spellen 59,95 en ik krijg ze met korting voor 52,95.
    Grafisch dat de Cube absoluut niet onder voor de Xbox.
    Ik heb alle 3 de next-gen consoles( xbox, GC, PS2) en ik geniet van alle drie.

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    En trouwens voor dvd's kijken heb je ook een gewone dvd speler die een beeld en geluid kwaliteit heeft dan die van de Xbox.

13. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    xbox = 260,- met 2 games van 60,- in winkel dus ik zou zeggen 140,- voor xbox.

gamecube = zo rond de 200,- en dan heb je nog geen spel en je moet nog een memoriekaart kopen dus goedkoper wil ik het niet echt noemen.

en de xbox fist party games spreken mij meer aan als die nintendo fist party.

en over de multyplatform, die zien er op de xbox allemaal het beste uit.

ps. -->wouter weet het wel weer leuk te vertellen :+ :+ <--

Laatst bewerkt: 5 dec 2002
  14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zo heeft iedereen zijn eigen smaak.
    Ik vind dat de Xbox teveel pc spellen heeft.

15. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    jep ik vind je argumenten ook slecht onderbouwd en het gaat in jou post het meeste om een mening. als jij zo graag metroid prime en zelda wil spelen dan doe je dat. zelda heb ik wel veel gespeeld op de N64 maar ik vind het cell shaded gedoe erg jammer.

Ik heb gewoon erg veel vertrouwen in de xbox. en met de ingebouwde hardeschijf en betere graphics, VIND ik de xbox gewoon een betere console. alhoewel ik er ook ff over heb zitten denken om er een GC bij te halen. maar van het geld waarmee ik dan de gc zou halen koop ik liever spellen voor de xbox. en de spelen voor de xbox zijn gewoon in het algemeen wat volwassener. VIND IK. daarom is de xbox voor mij gewoon DE console.

en ik ben ook erg benieuwd naar Xbox Live. wordt een erg goede ervaring denk ik.

groeten Killabee

16. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij net andersom..... tis maar hoe je handen zitten he
    maar de Xbox heeft die toch ook?????? imo dan :)
    en mario + starfox is mijn smaak niet :)
    dan moet jij eens dringend jou oren laten uitspuiten denk ik
    Xbox geeft prachig geluid
    ik krijg mijn Xbox spellen voor €62 dus zoveel verschil is dat niet
    sommige zijn er ook al €59 die ik dan krijg voor €53
    onderdoen voor de Xbox moeten ze niet maar de Xbox heeft zowieso betere hardware... normaal gezien dus ook betere grafix
    maar dat verschild van game tot game
    damn gelukzak
    ik wil ze ook alle drie
    maar ja geen geld natuurlijk :mad:

17. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    hmmz, voor ECHTE GAMERZ is toch echt verplicht om : Halo , Fable e.d. te hebben :{ .... dus je lult pik .. ieder zijn eigen hap .. en mijn hap is de Xbox :eek: :9

18. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    2 woorden:

Xbox Live

(En daarnaast de goede specs, véél waar voor je geld (ethernet modem+HD). Je kunt wel iets zeggen over de games, maar ik heb vóór de launch van de 3 consoles al gekozen voor Xbox terwijl ik nog niets van de games wist. Dit heb ik gedaan omdat ik een investering wilde maken in de toekomst, en niet in de spellen die op dát moment bekend waren.)

19. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Sorry, GameCube is echt helemaal niets vergeleken met Xbox en PS2. Volgens mij heb jij (zoals als andere mensen die beweren dat de xbox klote is) nog NOOIT op een xbox gespeelt! Je weet gewoon niet waar je het over hebt. Ik denk dat zulke mensen als jou gewoon een beetje jaloers zijn ofzoiets.

Ps2 heeft veel spellen. Maar of het allemaal leuke zijn? Mijn mening is: NEE!

De Xbox heeft iets minder spellen maar wel veel leukere spellen. Ik wil ook af van het gezeik dat er weinig spellen zijn op xbox.

De gamecube is leuk als je kleine neefjes van 3 op bezoek komen. De gamecube is eigenlijk wel een mislukking vergeleken met andere consoles. Geen DVD, geen harde schijf, geen online mogelijkheid enz. echt alleen maar mario en zelda (wat trouwens ook mijn neus gaat uithangen na de 101ste versie). Ook zijn de graphics slecht als je ziet wat er kan tegenwoordig.

Dus.... ik denk dat je beter een xbox kan kopen.

20. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Dan heb jij of geen dolby digital set of hele brakke boxxen.

Ik heb een Xbox omdat ik eigenlijk een PC gamer ben die het gerotzooi met pc hardware en installaties zat is maar niet de voordelen van online gaming wilt verliezen. En het heeft voor mij heel veel uit gemaakt dat het Halo heeft en DOA 3.

De voordelen die er toen bijkwamen zijn:
    1 )De xbox was eerder uit als de cube (ik heb vanaf 14 maart)
    2 )Heeft dvd speler zodat ik op mijn kamer nu ook films kan kijken en niet alleen beneden
    3 )Sorry ik heb het geprobeerd maar ik kan gewoon niet met de cube controller spelen (ik vind het pookje ook te weinig weerstand geven het zit gewoon te los, netzoals dat pookje van de n64)
    4 )De sound is echt vele maler beter als elke andere console

Deel Deze Pagina