Xbox360 en tearing

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door freakyoliver, 6 jul 2006.

  1. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    puur visueel gezien is tearing inderdaad NET hetzelfde als skipping voor audio. En ik snap dus echt niet waarom iedereen, enfin de meesten (= 99% van alle gamers, naar eigen zeggen) dit zomaar zonder boe of ba aanvaarden. Omdat het 'maar' een game is? Games kosten een pak meer geld als een CD of DVD, en de meeste ontwikkelaars hebben nog het lef af te komen met een product dat niet eens voldoet aan het basisconcept van een TV beeld! Ongelooflijk, nee... onwezelijk vind ik dat. Totally crazy.

    Ik vraag me dus af, zou er ook niemand op reageren wanneer in de volgende gen DVDs (hetzij HD of Blu-ray) films framedrops en tearing hebben? Want hé, met die hoge resolutie hebben we zoveel bandbreedte nodig dat het inderdaad moeilijk is voor spelers/TVs om de datastroom te volgen, en daarom wordt wanneer het te erg wordt de huidige frame afgebroken? Lijkt dit je nou logisch? Want dat is nu eenmaal de excuus die men gebruikt om tearing te rechtvaardigen in games.

    Ik kan met zo'n excuus alvast geen genoegen nemen. Als het niet gaat om alles vlot te draaien, gebruik dan ook geen ..-tig shaders, realtime lighting, in de duizenden particles en in de zoveel miljoenen polygonen, enz... Maar oh jeetje, wat een vreselijk moeilijk concept is dat toch.


    Wat betreft framerates and vsync???

    grfx zijn technisch beter, (HDR, bump/normal/parallax mapping, hi-res textures, HD resolutie, real-time whatever, detailed models, animatie, en noem maar op) Afhankelijk van het ontwikkelteam is die vooruitgang zeker en vast te merken. Maar bij bepaalde aspecten van de grfx is er totaal geen enkele vooruitgang merkbaar: framerate & vsync. Terwijl ik vind dat die evenredig zouden moeten evoluëren met de rest. Als al de rest immers evoluëert en beter wordt, waarom dit niet? Terwijl het toch duidelijk voor verbetering vatbaar is.

    (En dan heb ik het niet eens over de andere grafische toestanden die we er gratis en voor niets bijkrijgen: texture pop-in, higher polygon count model pop-up, object pop-up.)

    enkel voorbeelden van spellen die tearing of slechte framerate of allebei hebben.
    Ghost recon advanced warfigther
    Moto gp 06
    Battlefield 2
    Perfect dark zero
    Fifa 06 RTWC
    Need for speed most wanted
    Quake 4
    Blazing angels
    FuLL auto
    Kameo
    Pgr3


    ik persoonlijk kan er niet meer met leven.
    we betalen 400 euro voor een console en dan nog eens 60-70 euro voor een game met vol fouten terwijl dit bij de eerste xbox niet voorkwam mmm.:mad:


    We moeten er iets aan doen
     
  2. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    DRAMA!!!!


    Dan verkoop je 'em toch... :):
     
  3. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6

    Erm, wat kunnen WIJ de normale huis-tuin-en-keuken mensen hier aan doen?
    Dat deel ligt bij de publishers en developers.... :eek:
    we kunnen hoogstens klagen, maar wat dan?O-)
     
  4. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet eens wat tearing en framedrops zijn, dus houden zou :) !
     
  5. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    ben je niet de enige LeZe:confused: 8)
     
  6. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker niet de enige want ik weet et ook niet8) :+
     
  7. basovich

    basovich Guest

    en ik sluit me erbij aan 8)
     
  8. rakker13

    rakker13 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    een hele korte uitleg van

    framedrops

    framedrops betekent dat sommige games af en toe haperen meestal is dit erg merkbaar of het druk op het scherm wordt en in sommige gevallen kan het zelfs voor komen dat de audio uit balans raakt waardoor het geluid niet meer over een komt met het beeld
     
  9. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    in dat rijtje staat ook PGR 3 en BF2 MC die heb ik allebei en heb er nog niks van gemerkt\o/ of ik ben blind:+

    alleen bij de multiplayers heb je soms spelers die in 1 keer over het scherm schokken maar volgens mij heet dat "lag";)
     
  10. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij tearing blijven bepaalde grafische beelden stilstaan. dit wilt zeggen dat de makers de v-sync hebben uitgezet
    je kunt die bv goed zien bij graw als je op de guidebuttom duwt dan zul je een soort van wazige gloed zien.

    http://media.putfile.com/Screen-Tearing-In-GRAW dit is een goed vb


    met framedrops verstaan we het volgende:
    de meeste game spelen op 30 tot 60 frames.
    maar op sommige momenten kunnen die frames onder de 30 gaan en krijgen we soort van vertragingen dit noemen ze framedrops. dit zeer goed zichtbaar in motogp 06
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  11. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    LoL Filmpje, daar heb ik nooit last van in GraW 8)
     
  12. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    snap nou wat framdrops zijn\o/

    maar is dat zo hinderlijk dan:confused:
     
  13. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij pgr3 heb ik het soms op het begin van een race en ik merkte het wel een beetje bij GRAW
     
  14. danster360

    danster360 Guest

    jah als jij dat zegt dan zal dat wel zo zijn allemaal he.
     
  15. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij heb je hier altijd last van als je midden in een spel op de Guide-button drukt..
     
  16. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het niet egt een probleem
     
  17. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Kort gezegd!! hij bedoelt fps lagg....en inderdaad daar kun je niks tegen doen behalve klagen enz! tenzij je iemand kent die producer is van zon gaming bedrijf..:b: ! maar die ken ik niet!|:- maar teveel klagen op 1 forum dan doen ze er iets aan! (hoop ik!)
     
  18. basovich

    basovich Guest

    doe er wat aan, ... houdt een spreekbeurt in de klas !:): * beetje alla zinloos geweld reclame
     
  19. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    hebben jullie chrome hounds zeker nog nooit gezien af en toe blijft er gewoon een deel van het beeld stilstaan!! dan zie je een strook beeld met daarop een berg verticaal over het beeld heen schuiven, zeer slecht voor next-gen spellen:eek:
     
  20. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het opzich een beetje achterlijk als iets zegt in de trend van 'waar maak je je druk om'.

    ik bedoel, je legt wel 400 euro weg voor een console en het hoort gewoon goed te werken, daar kun je zelf wel excuusjes voor gaan bedenken om de console te beschermen zodat je zelf niet in cognitieve dissonantie raakt..maar dat heeft uiteindelijk ook weinig zin.

    ik ben het wel met de poststarter eens.
     

Deel Deze Pagina