Onderschat dat difficulty level niet dat je aan kan passen. Je kunt het jezelf zo makkelijk en arcade maken als je wilt.
WoW en Oblivion moet je eigenlijk niet vergelijken. Als je zegt "ik hou van RPG's" zou ik je Oblivion aanraden. Een voorbeeld vind ik de AI. De Radiant AI [google als je niet weet wat het is] werkt perfect en voegt veel toe aan een realistisch en dagelijks leven. Bij WoW heb je allemaal gamers waarmee je kunt praten. Klinkt raar, maar vind ik minder realistisch omdat het de normale wereld niet nabootst. AI is trouwens ook gewoon slechter in WoW.
Bij WoW ligt teveel de nadruk op de multiplayer. Diepgang zit er niet zóveel in als bijvoorbeeld bij Oblivion. Zoals anderen zeggen is WoW quest>>lvl up>>quest>>lvl up. Dat komt gewoon puur en alleen door de grote mate van het gevoel voor concurrentie door de andere gamers in je guild en server. Bij Oblivion kun je alle kanten op omdat je niet die gedwongen drang hebt sterker te worden.
Ik ben na een jaar wat negatief ten opzichte van WoW geworden. Het is verslavend, het is leuk, maar té overhyped imo. Ik vind Oblivion leuker en van meer kwaliteit alszijnde een RPG, maar probeer WoW gamers dáár maar eens van te overtuigen. Lukt amper/niet.
Wat ik wel kwijt wil over Oblivion om terug te komen of je hem nou wel/niet moet kopen: De gameplay is niet al te snel. Dat is echter bij heel veel RPG's zo. Soms kun je het gevoel hebben dat alles wat sneller moet gaan. Misschien is dat het enige puntje waar je op af kan knappen, of je moet RPG's haten.
Edit: Nu betrap ik me erop de games wel te vergelijken.
Laatst bewerkt: 2 jul 2006