Help, horizontal banding op m'n Panasonic

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mandragore, 2 dec 2002.

1. Mandragore

Mandragore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m'n Xbox aangesloten op de RGB ingang (AV1) van m'n Panasonic TX-36PF10F 82cm 100hz met de advanced scart RGB kabel. Verder loopt er een toslink voor DD 5.1 naar m'n surround set :D

Als ik kabel TV en DVD kijk, geeft de TV een mooi strak beeld en ook de meegeleverde Xbox video kabel geeft een rustig beeld.

Met de advanced scart krijg ik weliswaar een gedetaileerder, scherper beeld maar het is onrustig door horizontale strepen die meestal lichtjes van boven naar beneden "lopen". Ik heb 50hz en 60hz geprobeerd op verschillende games. Volgens een website ondersteunt mijn TV 60hz. Tevens heb ik diverse settings op de TV veranderd, maar niets helpt :confused:

Het geluid van de Xbox is uiteraard waanzinnig en mede daarom wil ik de advanced scart kabel blijven gebruiken. Er knaagt alleen iets dat ik niet het maximale uit m'n beeld haal. Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand een oplossing? Ik heb al op het forum en de rest van internet gezocht, zonder resultaat :'-(

Sorry voor het lange verhaal, maar volgens mij moet ik een strak beeld uit m'n Xbox op mijn Panasonic kunnen krijgen. De meeste reacties zijn positief over de Xbox - Panasonic combo :{

Laatst bewerkt: 2 dec 2002
  2. ¥__tArAnTuLa__¥

¥__tArAnTuLa__¥ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. kben niet echt iemand die veel van de technische shit weet, maar 50 tot 60 hz iz niet echt veel....
    Kun je niet ergenz anderz de herz van je tv hoger instellen... daar zou 't aan kunnen liggen...

Laatst bewerkt: 2 dec 2002
  3. Mandragore

Mandragore

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je snelle reactie, maar ik heb een 100hz TV die ik niet op een andere (lagere) frequentie kan zetten in tegenstelling tot sommige andere 100hz TV's die je kan terugschakelen naar 50hz.

4. xboxwillrule

xboxwillrule it's not easy being green

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk als ik het zo hoor, dat het aan de adv scart kabel zelf ligt. Misschien moet je hem omruilen. Je kan natuurlijk ook nog op een andere tv uit proberen of je dan ook hetzelfde probleem hebt.

5. Mandragore

Mandragore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb thuis niet zo veel 100hz TV's staan ;) maar ik snap je bedoeling. FF kijken of ik de xbox + kabel bij iemand anders kan proberen. Ruilen zal moeilijk worden, denk ik. Ondertussen meer dan een week geleden bij Dixons gekocht :'-(

6. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je nou ook een aparte dvd speler? Zo ja, dan kan je die kabel proberen op de ingang waar nu de xbox op zit.
    Wat je ook kan proberen is eerst de TV op voorkeuze 0 te zetten (videokanaa) en dan je xbox inschakelen.

Ik heb ook een Panasonic, en vooral bij mijn DVD scart ingang zie ik heel lichtjes de tv uitzending waar hij bij de televisie op stond (voor het overschakelen van tv --> scart).

7. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zit hij wel in de rgb scart? meestal is er maar 1 aansluiting die rgb ondersteund.

8. whoehaha

whoehaha Wazupa

Leuk Bevonden:
    0
    idd meestal is dit je av 1 ingang

9. Hotshot

Hotshot Guest

helaas is het zo dat een kleine tv iets beter is voor consoles dan een grotere televisie...niet in alle opzichten...maar voor de gezondheid (mama) is het het veiligst...

10. Mandragore

Mandragore

Leuk Bevonden:
    0
    Tnx voor de reacties. De kabel zit in AV1, de enige "RGB in" op de TV. Voordat ik de Xbox had zat m'n DVD speler op AV2 en m'n Panasonic video met scart op AV1. Die beelden waren perfect, maar dat was ook met video signaal want beide spelers hebben geen "RGB out". Dus het was logisch om de Xbox, die met de advanced scart kabel wel RGB levert, aan AV1 te hangen.

Ik zal die suggestie een keer proberen om eerst via het videokanaal naar de Xbox te schakelen. <off topic> Dat is trouwens een probleem op zich. Sinds ik ben gaan switchen met de scart kabels had ik eerst geen kleur op m'n DVD via AV4 en m'n Panasonic video geeft wel geluid maar geen beeld op AV2. De DVD geeft ondertussen weer kleur, maar m'n video geeft nog steeds geen beeld. Ik zal weer een keer met deze laatste twee aansluitingen spelen.</off topic> Ik heb overigens geen last van het TV beeld dat lichtjes door AV1 komt.

11. Mandragore

Mandragore

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je daarmee?

Ik heb trouwens een vraag van iemand met mijn zelfde probleem gelezen op een ander forum: "I have a problem with the display using the Official XBox Advanced SCART Lead, the picture is slightly grainy and there seems to be a 'bouncing' effect scanning across the screen, I have been told it's something to do with the cable's auto-switching feature. Does anyone know how I can disable this or have another explanation for this as I am having to use my crappy composite cable and it gives a better picture than the SCART right now!"

En het antwoord later was: "hi i worked out how to fix it! You have to open the SCART plug and disconnect the wires leading to pins 8 and 16 and the picture is crystal clear! I hope this helps anyone else with the same problem. It was indeed the auto-channel switching feature which was causing the trouble, now i have to manually change the channel when i switch on my xbox but thats fine with me ;) "

Wat denken jullie? Ik ga het wel (laten) proberen, als die draadjes terug aangesloten kunnen worden als het niet blijkt te werken. Ik post het resultaat als ik meer weet. Misschien hebben anderen er dan iets aan.

O ja, switchen vanaf de video geeft geen beter resultaat. Waarschijnlijk omdat m'n video direct via scart is aangesloten, dus ik kan geen video kanaal kiezen.

Laatst bewerkt: 4 dec 2002
  12. Mandragore

Mandragore

Leuk Bevonden:
    0
    There must be a god :D

Vandaag een collega de draadjes naar pinnetjes 8 en 16 laten losmaken. Thuisgekomen Xbox eerst met de standaard kabel aangesloten, HALO campaign en Sega GT2K2 geladen: mooi beeld met TV geluid (via surround versterker) :)

Daarna Xbox met aangepaste advanced scart kabel en toslink op DD 5.1 aangesloten... het werkt, zelfde games geladen: eindelijk stil, scherp en levendiger beeld met waanzinnig geluid :cool:

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft. Het lijkt dus inderdaad met de auto-switch feature van de advanced scart kabel te maken te hebben. Enige nadeel is dat ik nu zelf de TV input moet switchen naar AV1 met de AB :eek: ... ;)

13. Hotshot

Hotshot Guest

Handleiding Xbox Console :p :

- Gezondheid :

Spelen op een wat kleinere TV belast de ogen wat minder tijdens het spelen...ofzo........ik vind het mooier op breedbeeld maja...

14. Mandragore

Mandragore

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, RTFM :)

Ik kwam destijds bij het aansluiten niet veel verder dan dat groene blaadje :D

Ik heb hem net even erbij gepakt en dat verhaal over lichtgevoeligheid gevonden. Nou, dat risico ben ik bereid te nemen nu ik naar m'n "82cm of crispy clear goodness" kijk }:]

De afstand tot de TV is bijna op de maximale kabel lengte van de controllers, dus het zal wel meevallen. Toch bedankt voor de waarschuwing. Als ik desondanks raar ga doen komt het door het gamen en niet door het beeld 8)

15. Hotshot

Hotshot Guest

haha goed dat je dat van te voren vertelt :D 8)

16. viper

viper .: | Xbox Master |:.

Leuk Bevonden:
    0
    ik had precies hetzelfde probleem, maar ik heb hem daarna in de tweede scart ingang gepropt, en toen deed ie het wel goed. Weg waren alle horizontale strepen. Maarja...nu lees ik hier boven weer dat alleen de 1ste scart ingang RGB ondersteuning heeft.

17. viper

viper .: | Xbox Master |:.

Leuk Bevonden:
    0
    KRIJG NOU TIETEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het werkt gewoon (die 2 draadjes lostmaken in je scart kabel).
    En het beeld is veel mooier nu.......

Bedankt voor de uitleg

18. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    goed gedaan dudes!, ik had ook ooit een auto switch probleempje met mn Sega Saturn

19. Mandragore

Mandragore

Leuk Bevonden:
    0
    Bizar, hè :9

20. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan me vergissen maar:
    16 RGB switching control High (1-3V) - RGB
    Low (0-0.4V) - Composite 75ohms
    je hebt denk ik je rgb op je tv uitgezet en je kijkt nu dus composiet.
    een draadbreuk op pin 16 is dus 0 volt. oftewel composiet.

Deel Deze Pagina