WTF...iets zegt me dat dat helemaal niet klopt...3 miljoen nog maar?
En als het wel klopt dan loopt MS hard achter op schema....volgens mij zouden ze nu over de 6 miljoen units moeten hebben verkocht!
Want maakte Moore niet bekend op de E3 dat ze over de 5 miljoen zaten?
Wat betreft constollers....eerlijk is eerlijk..de PS2 controller was de gewoon de betere controller van de vorige generatie...MS heeft daarintegen met de 360 bewezen dat ze de perfecte controller hebben gecreerd (mijn mening), door de goede punten van de Xbox S controller te koppelen met de goede punten van de PS2 controller.
Het heeft genoeg vernieuwing voor een next-gen gevoel, het ziet er modieus uit, ligt heerlijk in de hand en je hebt altijd overzichtelijk toegang tot het OS syteem via de guide button (ook vind ik de ring of light goed bedacht).
Dit integenstelling tot Sony die (zo een beetje) dezelfde controller meegeeft aan de consument...dan denk ik....waar is de vernieuwings-gevoel die je altijd hebt bij de aanschaf van een nieuwe console? het is natuurlijk cool voor de mensen die gewend zijn aan de PS2 controller...maar ik had toch liever een Next-Gen sfeertje gehad (M.B.T. de controller dan he! de rest van het apparaat is wel Next-Gen).
Dit laat BTW ook zien dat Sony een serieus gebrek aan creativiteit ondergaat....jammer jammer.
Wat betreft motion sensor...ik weet het niet...het is wel cool..maar het voelt een beetje afgedankt en simpel na de show van Nintendo.....en MS heeft natuurlijk wel een goed punt, je beweegt de controller zonder dat je hem doorhebt standaard/automatisch, ook is het jammer dat sony hiervoor de shock functie moet opgeven die ik persoonlijk altijd wel cool vond.
Nee, laat MS die motion shit maar gewoon in de Xbox Live Vision camera stoppen hoor! en zou het niet tof zijn als ze dat zouden combineren met Xbox Live Arcade?
Dan zou je geweldige, innovatieve en verslaafende tussendoortjes hebben ter afleiding van het echte werk (de echte toptitels!).
Ik weet het niet....wat is het dat Sony meer bied dan MS? mooiere GRFX?
De mooiste PS3 games waren toch echt: MGS4, Heavenly Swords, Killzone 2, Motorstorm, Assasins Creed en Unreal Tournement 2007.
Dat waren naar mijn mening de titels die mooier waren dan de huidige 360 games die nu te koop zijn.
Maar goed, Killzone 2 en Motorstorm (die naar mijn mening samen met Assasins Creed de mooiste waren van het rijtje) bleken pre-renderd te zijn...en Assasins Creed en Unreal Tornement 2007 komen ook op de 360 uit (net als de drie-kwart van de PS3 launch-lineup).
Dat betekent dus dat de enige tiels die de ware kracht van de PS3 laten zien MGS4 en Heavenly Swords zijn, terwijl ik 360 titles als Gears of War en Mass Effect van dezelfde kwaliteit beschouw.....ik betwijfel of Blu-Ray (of beter gezegd grootte van opslagmedia) zoveel technische kwaliteiten aan een game schenkt.
Online Play? kun je beter voor de 360 gaan.
De enige echte charme die de PS3 dan voor mij bied zijn de exclusieve titles als: MGS4, Heavenly Swords, GT5 en Tekken 5.
Maar de vraag is, ben ik bereid om alleen maar voor een paar toptitels 200 euro extra aan een nieuwe spelcomputer uit te geven?
Mijn persoonlijke antwoord luid toch een duidelijke ja, omdat ik de exclusieve titles van de PS3 en de 360 beiden niet wil missen!
Maar ik betwijfel of iedereen er op deze manier over denkt...ik bedoel...alleen al de prijsverschil en het verschil qua gamesaanbod bij de launch van de PS3.
Nee, ik denk dat MS toch op vele punten voorstaat, als het gaat om marktaandeel veroveren.....
Klik om te vergroten...