Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was zeker niet van plan de ps3 te kopen voor zijn/ haar exclusieve titels. De xbox360 heeft, naar mijn mening, veel betere exclusieve titels.

@Jaspero:

GTA5 is toch tijdelijk exclusief voor de 360?

Sorry, ik bedoel @ Shinobi.

/Mod 2 posts samengevoegd, hiervoor bestaat de edit-knop :)

Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2006
  2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Het Blu Ray kamp krijgt het iedere dag moeilijker lijkt me....
    Nu stelt Pioneer al de BR introductie uit omdat er niet voldoende lasers zouden zijn (Sony is één van de hoofdleveranciers van die dingen....). En laat ze die nu willen gebruiken om in de (onder de kost prijs te verkopen) PS3 te stoppen....
    Sony maakt op deze manier natuurlijk binnen heel het BR kamp vijanden....
    én onder kost prijs je BR speler verkopen én niet kunnen leveren van de belangrijkste componenten aan je afnemers.....

Bron Tweakers: http://tweakers.net/nieuws/43418/Europese-introductie-Blu-ray-verder-uitgesteld.html

3. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0

Uuhh, ik denk dat je bedoelt GTA4.
    Nee hij komt op dezelfde datum uit als de PS3 versie.....maar ik zou sowisow de 360 versie kopen vanwege downloadable 'episodic content' die MS wel exclusief heeft.
    Dat houd volgens mij dus in dat je hele speldelen extra kunt downloaden via marketplace....dus niet een paar extra missies zoals bij oblivion....maar vele extra missies, zodat je nog wat te doen hebt als je de mainstory line af hebt (opzich is dit niet eens een vereiste voor mij, ik heb altijd wel wat te doen bij GTA, maar zouden ze op deze manier geen totaal nieuwe verhaallijn erin kunnen stoppen? lol, hoef je GTA5 niet meer te kopen).
    Tenminste, ik denk dat het ongeveer zoiets is hoor, zou wel tof zijn\o/

4. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Persoonlijk vind ik dat Sony de verkeerde kant op gaat met deze console. De boomerang controller was vanaf het begin door de fanbase de grond ingeboord.Ik denk dat Sony toe dacht: Liever op safe spelen dan weer worden utigelachen....De No-rumble en wel motion is wederom een foute keuzen in mijn ogen. Er zou toch wel iets bestaat als een aan of aan knop voor eeen rumble? En zo niet hoe moeilijk zou het zijn om er eentje te verzinnen?!? Nou ja... ik hoop dat Sony weet waarmnee ze bezig ook al heb ik het gevoel van niet.

Persoonlijk he ik ook besloten om geen PS3 omdat de negative dingen gewoon te zwaar wegen

5. SpatZuiver

SpatZuiver Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt dat jullie je teveel laten leiden door berichten in de internetmedia. Hoeveel van die berichten kun je niet met een korrel zout nemen.

Als je nagaat hoeveel negatieve tijdens en na de E32005 over de Xbox360 over het internet werden uitgespoten dan had je er ook geen vertrouwen in.

Nou blijkt dat dat allemaal wel meevalt, ik zeg dan ook oordeel zelf wanneer je met de machine hebt gespeelt.

En GTA4 krijgt idd exclusieve content die je kunt downloaden, maar tegen welke prijs. Als je na de GRAW update kijkt zie dat je veel betaald voor weinig.

6. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Moewah....valt mee....ik vind dat MS een stuk duidelijker is en was (voor de lauch).
    Sony daarintegen negeert deze berichten....lkkr duidelijk.
    En tegen die tijd waren er echt niet zoveel negatieve berichten over 360 als nu over PS3=(

Wat betreft GTA, daarom is het ook optineel he dummie!|:-

7. JeePee

JeePee Guest

Ik heb zelf geen vastloper gehad gister, maar wel 3 andere mensen in de lobby's (één bij GRAW, en twee bij PGR). Die hebben net zeker allemaal zo'n 'verkeerde' 360 ;)

Maar ze mochten toch geen rumble? Er was toch iets met een rechtzaak ofzo?

Op dit forum niet nee ;)

8. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zegt iedereen dat de nieuwe gta gta4 is.

Je hebt toch GTA1 t/m 3. Daarna vicecity en san andreas nog. Zou dit deel zes al moeten zijn.

9. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    3 mensen met een vastloper, ik heb meer vastlopers op me ps2 gehad.

10. SupahMaster

SupahMaster Guest

Wat moeten ze eigenlijk met Ut 2007? Dat spel hoort op een pc. Het is gewoon niet te spelen met een controller, laat staan emt die van de ps3 dualshock dinges. Ik denk dat ze een beetje met geld strooien om zo wat games te krijgen. =( :{

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmmmm, net zoiets als dat de PS3 tot een week voordat de lente begon volgens Sony zn launch zal halen en volgens de geruchten niet....
    Of eeuuuuhmmm, de geruchten dat het voor de PS3 zo moeilijk zou zijn om voor te ontwikkelen en volgens Sony niet..... Of euuhhm...... Sja, dat lijstje zal vast en zeker nog wel door gaan voorlopig (zoals ik vermoed dat heel die PS3 niet in Europa uitkomt voor 2007......)

Edit: Bovendien kreeg de 360 juist veel positieve aandacht na de E3 in 2005 (Kameo was speelbaar bijvoorbeeld).
    Sony staat op dit moment met Blu Ray erg maar dan ook heeeel erg in het negatieve nieuws (zie mijn post van vanmiddag voor de bron).
    Dan nog het vele jat werk dat door zo'n beetje alle game sites en fora word afgebrand..... De heerlijke manier waarop Sony pogingen doet om MS in een negatief dag licht te zetten draagt niet bij aan de naam van Sony.....
    Lang leven de internet media!\o/

Laatst bewerkt: 11 jul 2006
  12. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Door de media blijf je wel op de hoogte. Moet zeggen dat ik de strijd tussen de xbox en ps2 totaal niet gevolgd heb, denk mede omdat ik toen nog geen internet had.

13. JeePee

JeePee Guest

Gisteren? _0/

14. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    12 was jij?:'-(

15. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Heefd er niets mee te maken...Volgens hun zou het niet kunnen in verband met die motion ding.., ik dacht dat jij hier PS3 fan was ;). Ten tweede de mensen die rumble functie verzonnen hebben, hebben aangeboden dat als Sony gewoon de volle pond betaalde bij de PS3 ze de rechtzaak zouden laten vallen...

16. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een aan/uit knop voor de rumble is inderdaad een optie. Square-Enix heeft dit zelfs al voorgesteld. Maar Sony heeft niet het patent op de rumble. Microsoft heeft dit geschikt, Sony is daar te beroerd voor en de gamer wordt uiteindelijk de dupe. Schikken kost veel centjes en laat Sony nu net 700 miljoen geleend te hebben voor verschillende investeringen.

17. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Call of duty 3 zal geen gebruik maken van de hoge resoluties die de ps3 aan zou moeten kunnen:

http://games.blogo.nl/?comments/848/16866

Ik denk dat het te veel moeite kost voor ontwikkelaars om een aparte versie te maken.

18. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de bc op de sony is wel een heel stuk beter.
    Net gelezen dat 40 games het niet doen op de ps3 en dat zijn ps1 spellen.
    Dus als de rest het wel doet betekent dat dat de mensen die nu een ps2 hebben sneller een ps3 kopen dan een 360.
    Gewoon simpel omdat ze meestal al een hoop spellen hebben en die willen blijven spelen zonder met 2 consoles onder hun tv te gaan zitten.
    Bij de slechte bc van de 360 waar een lijst van is maar een aantal games die ook op de lijst staan het gewoon niet doen.
    Omdat je met een vga kabel speelt, iets officeels van ms wat niet goed ondersteunt wordt.
    Voor de prijs zal ik gewoon geen ps3 halen want die vindt ik echt belachelijk hoog.
    Maar als hij wat gaat zakken dan zal ik zeker een ps3 halen, want van de spellen van de 360 ben ik niet echt onder de indruk

Laatst bewerkt: 12 jul 2006
  19. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs de exclusieve launch titels beschikken praktisch niet over 1080p. Als je de volgende opmerkingen ziet is het wel duidelijk waarom ze alleen in 720p verschijnen.

"plans for full 60fps but not necessarily any resolution bump-up"
    "the team is weighing higher options but defining factor is a 60fps framerate above all else"
    "plans for improvement to 60fps"
    "aiming for 1080 in either form, but the team is weighing the trade-off in system power consumption"

E3 2006: PS3 Resolution Report

20. SpatZuiver

SpatZuiver Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook weer een voordeel van de PS3 heleboel games lopen op 60fps. Bij de Xbox360 is dit slechts een klein handje vol zoals RR6, DOA4 en?????

Bij de PS3 zijn er alleen al 3 launchtitels die op 60fps lopen. Warhawk, Fatal Iteria, en Sonic.

Ook heb ik op verschillende internetforums gelezen dat er meer games op 60fps gaan lopen dan bij de Xbox360. Het lijkt wel of die xdoos er problemen mee heeft. Het merendeel loop op 30fps of nog erger.

Ook bijvoorbeeld zij Mark Reign (programmeur bij Epic) dat hun target voor Gears of War 30fps is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina