Erm... dat is wel bullshit wat je zegt.
Tuurlijk NES verkocht meer.
Maar DE MS was de eerste van sega op de internationale markt. De megadrive deed het beter. Er zijn genoeg fans te vinden die een Master system hebben, sterker nog er is een hele cult. IN braziliË zijn er meer dan 6 mensen, HAAST DE HELE FUCING POPULATION HEEFT DAT KRENG DAAR GEHAD!! (ik bedoel omdat ze met de productie van dat kreng daar door zijn gegaan tot dik in eind jaren 90. ook met spellen. waardoor ze dus ook goedkoop waren voor mensen, ook de armere.)
En omdat de Master System die slag verloren heeft betekent niet dat het geen console war was. Peil de tensions maar eens tussen NES fanboys en SMS fanboys (Niet geweldadig). Maar er is zeker wel een war geweest. Alleen niet zo lang, en mischien ook niet zo fel. Als dat we het met de nieuwere consoles meemaken. Zelfde geld eigenlijk ook een beetje voor de DC (die wel beter verkocht trouwens).
En oh de gamegear is ook niet afgemaakt, die was heel populair. Alleen sega trok de stekker eruit (weer een van die rare sega beslissingen). In plaats van een soort van battery pack ervoor te ontwikkelen waardoor hij langer mee kon gaan, kwamen ze met prestige objecten. (Nomad, of de 32x (een heel goed systeem, maar als je het zelf niet eens ondersteund en het alleenmaar gebruikt als tussen station voor ene half jaar ofzo dan flopt zo iets ook ja.)).
Verder heeft de Megadrive ook heel lang de SNES over heerst, die kwam pas op hoogtij in midden jaren 90. Toen ging sega zich op de Saturn richten. Sega heeft de Megadrive zelf kapot gemaakt, met dingen als de 32x. De megadrive kon hetzelfde als een snes, er waren on cart chips voor net als voor de snes. Deze zijn gewoon haast niet gebruikt. Sega sloeg zelf de nagels in de doodskist, door de 32x een imago te geven van.:"Kijk dit heb je nodig om er een 32 bits machine van te maken." Nintendo deed de chips on cart en daardoor leek het also de SNES meer kon. Kan ik Nintendo trouwens ook niet de schuld van geven hoor, zou ik ook doen als mijn tegenstander zo'n fout maakt.
Maar de rauwe specs zijn ongeveer gelijk, De sound hardware en kleuren zijn beter op een SNES. Maar CPU kracht weer VEEL beter op een Megadrive.
PS.:"De master system heeft het in Japan ook wel redelijk gedaan, beter dan de megadrive. Spellen als Phantasy star zijn daar nog steeds cult titles"
Laatst bewerkt: 5 dec 2002