Vanaf welke leeftijd?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door drides, 17 jul 2006.

1. drides

drides Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een penibele situatie: ik wil mijn neefje in december een xbox 360 kopen. Hij wordt dan 9 jaar, maar nu begin ik na te denken: "is dat niet wat te vroeg?" Ik weet niet of hij daar gemakkelijk mee overweg gaat kunnen... Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen...

(da is een tof emoticon da ze hier hebben > \o/ )

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

Moeilijke vraag... De ene 9-jarige is niet de andere 9-jarige. Ik denk dat het best zou kunnen maar persoonlijk zou ik dan wel regels opstellen. Iets van een paar uur in de week op dat ding en meer niet. Kinderen kunnen snel verslaafd raken, dus dat moet dan wel in toom gehouden worden.

Ik ben altijd al gamer geweest maar toen ik nog een klein manneke was waren mijn ouders er gelukkig om ervoor te zorgen dat ik niet dag en nacht op dat ding tekeer ging. Ik heb ermee om moeten leren gaan, want ik wilde maar wat graag niet meer naar school om op dat ding te kunnen spelen. Maar goed, ik ben dan ook vrij gestoord en ik heb begrepen dat niet iedereen dat is.

Ik zou dus denken dat het best mogelijk is, mits er duidelijke regels zijn. Er zijn zat kinderen die er niet gevoelig voor zijn en uit zichzelf niet meer dan een paar uur per week spelen maar er zijn er ook zat die wanneer het mogelijk is er 5 uur op een dag achter zullen willen zitten. Wanneer dat onderscheidt is gemaakt in jouw geval kun je daar de regels op afstemmen.

3. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmmmm ja als ik jou was zou ik even wachten tot de Wii er is.. dan kan je het spel aanbod voor de Wii en de 360 met elkaar vergelijken. Ik denk persoonlijk dat de Wii meer geschik is voor een wat jonger publiek.

Mijn neefje (ook 9) speelt ook weleens op mijn xbox maar hij snap het toch niet helemaal hoor.. hij ramt een beetje op de knoppen en soms gaat het goed maar meestal niet zo.. veel games zijn toch best moeilijk tegenwoordig.

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dus jij ziet geen kwaad in een 9-jarige die verslaafd raakt aan gamen? Ik wel eerlijk gezegd, maar iedere zijn ding verder hoor. We hebben het hier over iemand van 9, die heeft er niets aan om de hele dag te gaan zitten gamen. Lijkt me voor de ontwikkeling van een 9-jarige niet echt helemaal goed. Gamen mag best, maar game met mate. Als je wat ouder bent moet je dat verder zelf weten, maar niet als je 9 bent.

Ik ben zelf een verslaafde (wordt wel wat minder met de jaren, maar het zal hoop ik nooit helemaal verdwijnen) gamer, maar mijn kinderen krijgen gewoon een limiet wanneer ik merk dat ze er niet verstandig mee om kunnen gaan. Toen ik 9 was was ik daadwerkelijk verslaafd en als mijn ouders niet hadden gezegd dat ik niet meer op mijn atari na een woensdagmiddag sessie van 3 uur mocht dan had ik nooit zo goed kunnen voetballen als dat ik nu kan 8) ..

Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  5. SupahMaster

SupahMaster Guest

Mwa, ligt aan de persoon zelf. Speelde zelf Halo: CE uit op die leeftijd enzo..

6. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Maar dat is dan ook pas 2 maanden geleden.

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgens mij heeft Drides het meer over technische aspecten. Of een 9-jarige met een dergelijk apparaat kan omgaan. Of niet? :confused:

Anyway, als het daarom gaat, dan zou ik de ouders of misschien u zelf leren omgaan met een xbox360 en dat zij het zelf aan hun kind kunnen leren. Ik weet niet hoe hij met een pc kan omgaan, maar als hij uitzichzelf een pc-game zou kunnen pakken, opstarten en spelen, dan moet een 360 geen probleem zijn?
    Toch, moet ik ook zeggen, zou ik voor een 9-jarige wachten totdat de Nintendo Wii uitkomt. Sowieso is het gamesaanbod kindvriendelijker, maar is de spelbesturing d.m.v. de afstandbediening een stuk intuïtiever en makkelijker.
    Toch, ik weet niet hoe "volwassen" en 9-jarige is, ik vind het moeilijk er een oordeel over te geven als ik hem niet ken.

Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  8. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    omdat zijn verjaardag toch pas in december is zou ik echt wachten op de Wii, als het dan toch niks is kan je altijd nog voor de 360 gaan..

9. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Whaha! geniaal :lol: :+

Ik zelf heb ook geen limiet ofzo, zit ook heel de dag te gamen en ik heb tog mn diploma gehaalt! :D (wel zonder HW doen en op paar tiende gehaalt 8) )

Volgens mij kan het geen kwaad!!

10. basovich

basovich Guest

er had laatst zelfs iemand met 8 jarige leeftijd zijn studiegeld gewonnen met HALO, du je kunt niet vroeg genoeg beginne:9..mijn nichtjes willen ook een spelcomputer en krijgen die met sinterklaas, nu willen ze veel mario spellen spelen dus zeg ik: koop de gamecube of anders vraag aan je ouders de WII mrja hun zijn niet zo 'zuinig' met hen spullen dus lijkt het mij niet zo handig om daar een WII neer te zetten;)..

11. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    op die leeftijd zijn het veelal nog button bashers die zenuwachtig op de knopjes drukken in de hoop verder te komen. Tenminste, bij mijn neefje wel. Hij heeft een xbox, maar dat ie er nou goed in is.. nee. Hij kon bijvoorbeeld madagascar niet eens verder dan de helft uitspelen. :eek:

12. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, bij mijn neefje is het precies hetzelfde..

13. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Daarintegen, mijn achterneefje is 7 en heeft op 1 bruiloft ongeveer een kwart van burnout legends gehaald.

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    toen ik 9 was ging ik nog knikkeren, voetballen, flippoën, fietsen, fikkie steken en rotzooi trappen :D

Ik zou er ff mee wachten

15. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het helemaal mee eens

16. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Alsof gamen het enige is wat dat kind dan doet, onzin. Vorige keer 2 ouders op mijn werk die hun kind verboden een spel te kopen in de zomer, kom op hoor.

17. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik ben een kind, zal ik dan maar uitleggen wat ik en een paar vrienden doen naast gamen.

- Internetten

:D

18. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Doen ze goed, anders krijg je allemaal van die kindertjes met een sociale achterstand.
    Kids groeien op, dat doe je niet achter een xbox. Ze horen lekker buiten te spelen met leeftijdgenootjes.

19. exity

exity Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet je wel hoe belangrijk het is dat een kind buiten speelt

spelen met zijn vriendjes enzo kijk als het regent kan je altijd nog gaan gamen

20. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik vind dat er zeker gekeken moet worden naar een goede leeftijds grens

Ik vind de leeftijd die op de hoesjes staat prima alleen wie houdt zich er nu aan?

Deel Deze Pagina