Vanaf welke leeftijd?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door drides, 17 jul 2006.

1. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij kan je hem beter een nintendo ds/ gamecube halen is toch veel ''grappiger'' met die mario figuurtjes.ik zie een kind van 9 al condemned spelen haha hij zou nachtmerries krijge :9

2. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Als iedereen nou een dat verslavings argument aan de kant schuift

Heeft de topicstarter er al over nagedacht dat heel veel games voor 16+ zijn? Dan zou je zeggen koop dan gewoon de spellen voor alle leeftijden, maar dat zijn er niet zo heel veel als we de racegames weglaten. Op den duur wil dat joch alleen nog maar geweld ...

3. mvdlit

mvdlit Have always fun!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben eigenlijk ook begonnen met een nintendo en een game boy. Pas toen ik een jaar of 11 was ging ik over op de xbox:+

4. The_Dutch_Eagle

The_Dutch_Eagle New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou als eerst goed met de ouders van je neefje praten of zij het een goed idee vinden. En heeft hij al enige gameervaring? anders zou ik niet met een xbox 360 beginnen. de leeftijd maakt niet zo veel uit, veel goede spelers die ik op Halo 2 tegenkom zijn ook allemaal jong. Als je er een voor hem koopt zou ik wel uitgebreid alles uitleggen van het spel en de hele xbox en laat hem dan niet te moeilijke spellen spelen. Spellen als Halo en Rainbow six zij dan erg makkelijk omdat je bij het spelen geen verhaal volgt.

5. Shizzel

Shizzel Guest

Dus boeken zijn goed om van te leren? Ja, dat klopt.
    Maar hoe vaak zie je niet een stereotype van een 'studiebol' of 'nerd', die altijd aan het lezen is, en wetenschappelijke dingen makkelijk vinden, etc. etc. Ze vinden boeken lezen zo leuk, dat ze "eventjes dit boek uit wil lezen, alsjeblieft???", als je ze vraagt om bijv. even de tafel te dekken."
    Zien zij er sociaal uit? Nee, dat vind ik in ieder geval niet.

Ik ben heel erg blij met games, maar ook vooral de computer en internet.
    Voor mijn 7de kreeg ik een computer met internet (was al heel wat vroeger :9 ).
    Maarja, op internet spraken de mensen geen Nederlands, maar engels.
    Sommige woorden herkende ik wel, sommigen niet. Ik vroeg wat aan mijn ouders, op het internet zelf en leerde zo van alles. Dankzij games leerde ik nog meer Engels, bijv. Press Start, Push the X button, Jump, Exit, etc. etc.

Op de basisschool vroeg iedereen aan mij: "Wat betekend dit, en dit, en dat?". Gek werd ik er wel een beetje van, maar op die manier kon ik wel wat pochen :9. Toen ik 12 was, had ik in mijn 1ste jaar middelbare school, had ik een 9,3 - 9,0 - 8,7 voor Engels. [Het zakken van de cijfers is trouwens te verwijten aan huiswerk = minder gamen ;)]

Volgensmij ben jij gewoon een érg overbezorgde vrouw (of man:lol: ).
    Misschien ben jij wel de nieuwe Jack Thompson,:

Jack Thompson for kids!

Nu maar weer ontopic:

9 jaar is wel erg jong, vooral met de games die er voor de Xbox 360 zijn. De games zijn ook vooral duur voor een 9-jarige. Die krijgt 1 of 2 euro per week ofzo? Of misschien niet eens iets (of een keer een groot cadeau o.i.d.).

Dan kan je beter, zoals Kameo al zei, hem gewoon een Gameboy Micro kopen ofzo, ben je zelf veel goedkoper uit (je bent wel erg aardig om even een Xbox 360 aan een neefje te geven), en kan hij zelf ook games kopen.

Zijn ouders kunnen hem eventueel zelfs op marktplaats.nl helpen een game te zoeken, uit te leggen hoe je moet onderhandelen etc, etc.

Dus JTfK (Jack Thompson for Kids a.k.a. Andy01), wat heb je daarop te zeggen *hoest* bitch *hoest* ?

Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2006
  6. Rutger98

Rutger98 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou ook eerst voor een nintendo gaan want die zijn wat kindvriendelijker dan de xbox

ik game ook wel de hele morgen maar dan doe ik s'middags wat actiefs en zo houd ik m'n conditie ook nog op peil;) .

dus zo kan het ook.*) :+

ps:dit gebeurt in de vakantie en niet opgewone werkdagen want dan moet ik ook gewoon naar school en dan zit ik ongeveer 1 à 1:30 uur achter de 360

Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  7. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet zoveel man, je hebt me echt volledig van mijn stoel geblazen.. =(

Wat boeit het mij nou dat jij een paar woordjes en misschien een uit je hoofd geleerde dialoog engels weet op te ratelen uit een computer spelletje.
    Je onbenullige verhaal over lezen slaat als een tang op een varken. Ik denk zelfs dat iemand met de geestelijke gesteldheid van een achterlopend kind van zes _0/ wel begrijpt dat kindertjes die een spelcomputer krijgen en dat leuk vinden daar moeilijk achter vandaan gaan komen
    Ja inderdaad dan kun je regeltjes gaan maken.
    Stereotype nerds zijn over het algemeen computernerds die ook bij dertig graden nog binnen aan het gamen en/of internetten zijn.
    De mensen die jij nerds noemt en "wetenschappelijke dingen makkelijk vinden" zijn nou mensen die graag leren :) weer wat anders.
    Maar inderdaad, misschien is het niet kopen van een spelcomputer om deze rede wat overdreven, en ik denk ook niet dat ik het zou laten, maar ik zou mijn kids toch liever andere dingen zien doen.

8. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Wat doe jij nu nog binnen dan?

9. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar kon je op wachten. Werken.

10. Shizzel

Shizzel Guest

Het was wel veel ja, maar als ik types zoals jou tegenkomen denk ik echt: wtf, die gast is gewoon de tweelingbroer van Jack Thompson.
    En ik haat Jack Thompson. Dus ga ik gamen verdedigen.
    Begrijp je?

11. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    "Niet zo veel man" was antwoord op jou "Wat heb je daar op te zeggen" Sjakie..
    Ik ben niet Christelijk en geen republikein, ook heb ik niks tegen sex en goed gebruikt geweld in media.

12. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Moet zeggen toen ik de N64 kreeg(& veel geld had/kreeg), dat relax en alles was. Maar toen me broer opeens met Quake en nog iets in die richting thuiskwam moesten we ze wel weer terugbrengen(snikerdesnik). Dus ja, gewoon zorgen dat ie niet teveel uhmm, ja. 'grove(lol)'spellen ziet(speelde wel zelf altijd SuperSmash Brothers, later natuurlijk Conker's BFD & alle zelda's :cool:, N64 FTW).

Mijn eigen neefje heeft zover ik weet alleen altijd de nieuwste Nintendo DS/Gameboy, whatever(waar ik zelf niet meer aan begin). Verder krijg ie ze zelf niet gezien hij VEEL beter kan sparen dan mij.Met andere woorden, hij koopt ze dus van z'n eigen geld & hij mag geen geweldadige spellen met geweren/messen/CS(:+) hebben.(ook al is ie Pokemon verslaafd/Digimon/YurGayOH! AKA Yu Gi oh!, wat ik persoonlijk veel erger vind 8)).

13. Stridone

Stridone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent dus duidelijk volwassen, want dit is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Ik was toen ik 7 was dol op me Nintendo 64, en speelde daar vaak ook met vrienden op. Maar ik ging net zo goed vaak buiten spelen. Het is makkelijk te combineren als kind, je hebt dan nog alle tijd van de wereld.

Ik kots mensen die menen te weten hoe een kind zich moet gedragen echt uit. :{

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik zeg altijd maar, ze kunnen beter achter hun spelcomputer zitten dan buiten rottigheid te gaan lopen uithalen. :b:

Tijden veranderen, generaties krijgen andere interesses. Veel van onze ouders bleven bijvoorbeeld binnen voor de speelgoedsoldaatjes en de speelgoedauto's. Zo had je in de jaren 60 het gezeur met de stripboeken. Die zouden ook niet goed zijn voor de kinderen en de ontwikkeling van de kinderen. Zo had je later de zendbakkies etc.

Er is elke generatie wel iets wat door de oudere maatschappij als het pispaaltje en als slecht word gezien.

15. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Als ik dit zo allemaal lees ben ik ongeloofelijke vroeg begonnen met gamen.

Ik ben op mijn 6e jaar begonnen met gamen (duckhunt), dit was bij de oudere buur jongen met zijn NES. Mijn ouders zagen hoeveel lol ik had met dit spel kochten in mijn ogen de foute console (Snes). Hierbij gelde ook de regel: GEEN VECHTEN OF SCHIET SPELLEN!! Gelukkig zagen ze duckhunt niet als een schietspel :+
    Hierna ben ik gamen als een hobby gaan zien en ben daarna met mijn broer samen gaan sparen voor N64.

Maar ik heb genoeg buiten gespeelt en had genoeg vriendjes en ben des ondanks het gamen geen outcast of een sociaal minder ontwikkelt iemand. Ik denk dat ouders en vrije wel iedereen kinderen enorm onderschatten.
    Kinderen weten prima wat ze doen, + het feit dat kinder en gewoon van houden om buiten te spelen en smerig te worden.
    Natuurlijk moeten ouders wel ingrijpen als een 9 jarig kind direct uit school achter de console kruipen en er pas weer vandaan gaat om te gaan slapen.

voor de topci starter:
    Persoonlijk zou ik dit zeker niet doen. Een 360 is toch voor een ouder publiek en niet voor een 9 jarige.
    Ik denk dat ik mijn neefje mijn oude N64 zou geven. Genoeg goede games waarmee hij lang nog lang mee bezig kan zijn. En de mario games en zelda games zijn (in mijn ogen) erg geschikt voor die leeftijd.

16. sledgehammer

sledgehammer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een zoontje van 7. Hij wilde graag een spelcomputer. Op zich is daar helemaal niets mis mee. Ik heb hem eerst eens een paar jaar laten sparen (hij begon er al over toen hij 5 was...). Na 2 jaar had hij zijn centjes bij elkaar en hebben we een 360 premium gekocht. Ik heb hem PGR3 kado gedaan...als beloning voor het sparen. Spellen als PGR3 gaan redelijk geod maar een spel als Oblivion laat ik hem echt niet spelen. Op die leeftijd vinden ze dat ook niks. Als het te moeilijk wordt is de lol er snel vanaf. Racen kan altijd en daar is ook helemaal niets mis mee. Maar het hoeft niet altijd duur te zijn. Een arcade-game als Feeding Frenzy vindt hij helemaal geweldig. Maar ook bij ons geldt: Alles met mate....dus ook gamen. Als de zon schijnt stapt lekker op zijn fiets en gaat met vriendjes spelen. Als het regent heb ik er helemaal geen moeite mee als hij een uurtje of 2 achter dat ding zit. Ik denk dat je het als totaalplaatje moet zien. Iedereen heeft een gezond verstand...ga er ook zo mee om...Als zijn schoolprestaties, die nu heel goed zijn, door dat gamen zouden verslechteren is het ook heel snel afgelopen. Let wel..ik ben heus niet tegen gamen. Als ik niet op let zit ik er zelf ook uren achter...

Al met al: gewoon nuchter nadenken en je kind in de gaten houden. Aandacht voor je kind is het belangrijkste...en laat hem dan niet wegkruipen in zijn eigen wereld en vereenzamen..want dat komt ook vaak voor door het gamen.

Deel Deze Pagina