1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pal 60

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Schorspion, 16 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schorspion

    Schorspion Up the irons!

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag over Pal 60.

    bij de settings van de xbox kun je de optie aanvinken of de tv pal 60 onderstuend. maar wat maakt het uit als je die aan of uit hebt en is Pal BG het zelfde als pal 60?
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    pal 60= 60hz 50, 50hz

    60 is wat rustiger voor je ogen denk ik.

    Pal bg & pal zijn het zelfde/compatible
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    60 is over algemeen beter, (hogere beeldfrequentie, dus ook hogere framerates, etc.) gewoon aanvinken. :)
     
  4. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0

    maar wordt wel minder scherp, en dus waziger :thumbs:
     
  5. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    bij sommige spellen heb ik ondervonden dat die pal 60 aan moeten hebben en bij andere moet ie uit staan, willen de spellen het doen, dat is echt heel maf
     
  6. Schorspion

    Schorspion Up the irons!

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    ik laat em maar uit staan ik heb namelijk 50hz tv en als ik em aan zet wordt het er niet veel beter van. (eerder slechter) maar toch bedankt :thumbs:
     
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Hogere frequentie staat niet gelijk aan hogere framerate hoor.
     
  8. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij consolegames wel. Ontwikkelaars gaan hun game niet op 30 of 60 frames laten draaien op een pal 50 televisie, want dan stottert het beeld en zit je feitelijk vijf frames overbodig per seconden te renderen, verspilde moeite. Dan stemmen ze hem af zodat het 25 of 50 is en daardoor de beeldverversing gelijkloopt met de rendering van de frames. Maar goed, dat is een non-issue omdat games nu bijna standaard PAL60 zijn allemaal en ze dus vast zitten op 30 of 60 frames per seconden.

    Het verschil tussen of een game 30 en 60 frames is is natuurlijk een non-issue, daar heb ik het niet over. Feit is dat bij PAL50, het gaat om 25 of 50, in vergelijking met PAL60, 30 of 60. Dus in dat geval is bij hogere frequentie, hogere framerate mogelijk. Wat niet uitsluit dat een titel stottert en een framerate van 1 behaald, natuurlijk, dat ligt aan het spel, niet aan de TV. Ik ga nu even uit van de ideale situatie, die stotteringen zul je altijd in een spel hebben, onafhankelijk van de frequentie van je tv. :)

    Een enkele Playstation 2 titel rendered zelfs interlaced! Die renderen de helft van je beeld (aangezien de helft van je beeld per frame te zien is op een TV set, 2 frames vormen 1 compleet beeld, door elkaar heen), effectief 320x240, per frame, om renderkracht te besparen en extra mooie beelden te krijgen om maar meer uit de console te krijgen. Heel knap! Overigens deden de jongens die Kung Fu Chaos maakte voor Microsoft (en nu Heavenly Sword ontwikkelen voor Sony) dat ook op de Xbox. Hele slimme trucs!
     
  9. Schorspion

    Schorspion Up the irons!

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    maakt het dan uit of je een 50 hz tv hebt of staat dat er buiten
     
  10. mdfd

    mdfd Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe duur is een tv ongeveer die 60 PAL heeft/ondersteund??
    zijn die tv's goedkoop (160 euro ofzo?)
     
  11. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Bijna alle tv's tegenwoordig ondersteunen PAL 60 ;). Dus als je gewoon een goede tv opzoekt bij elektronica winkels.

    EDIT: mijn tv is meer dan 10 jaar oud en ondersteund ook PAL 60.
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2006
  12. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Blijft alsnog het feit dat het een keuze van de developer is, en de framerate niet automatisch veranderd.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Voor dit onderwerp hebben we inmiddels een speciale centrale thread aangemaakt, namelijk deze.

    Hier kun je dus voortaan terecht voor al je vragen over PAL 50 / 60 Hz. :)

    Deze thread gaat dus op slot.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina