1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo verkoopt 1 millioen meer consoles dan Xbox in europa

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Dokterh, 2 dec 2002.

  1. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Console wars zijn er in elke generatie geweest.

    NIntendo moest zich er ook tussen drukken, want er waren all lang 8 bit spel computers VOOR DE NES!!

    Enne er is wel zeker een NES vs. Master System battle geweest. Zeker in Europa, Australië. In Brazilië heeft de Master System gewonnen trouwens.
     
  2. Dokterh

    Dokterh EnoZ:1337

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja je bent SegaFanboy, maakt niet uit hoor maar wees wel eerlijk. Mastersystem was, kun je gerust zeggen helemaal NIKS vergeleken met de NES. Ga a.u.b niet zeggen ja bullshit. In europa/amerika/japan, de belangrijkste markten dus, was mastersystem poep (oke in USA niet zo). Bijna niemand had zon ding thuis. Genesis/MD was wel retepopulair! dat was echt de shit. Totdat de SNES kwam en die heeft lang monopolietje gespeelt. No way battle NES vs Master System, lol.

    Misschien in Brazilie kan wel, maar daar hebben 6 mensen geld om zon ding te kopen, geen markt dus.

    Je kan dus gerust zeggen dat de mastersystem flink af is gemaakt. Gamegear trouwens ook (zonde ik heb hem nog steeds)

    BTW dont get me wrong: Ik vind SEGA echt een superdeveloper!
     
  3. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Erm... dat is wel bullshit wat je zegt.

    Tuurlijk NES verkocht meer.

    Maar DE MS was de eerste van sega op de internationale markt. De megadrive deed het beter. Er zijn genoeg fans te vinden die een Master system hebben, sterker nog er is een hele cult. IN braziliË zijn er meer dan 6 mensen, HAAST DE HELE FUCING POPULATION HEEFT DAT KRENG DAAR GEHAD!! (ik bedoel omdat ze met de productie van dat kreng daar door zijn gegaan tot dik in eind jaren 90. ook met spellen. waardoor ze dus ook goedkoop waren voor mensen, ook de armere.)

    En omdat de Master System die slag verloren heeft betekent niet dat het geen console war was. Peil de tensions maar eens tussen NES fanboys en SMS fanboys (Niet geweldadig). Maar er is zeker wel een war geweest. Alleen niet zo lang, en mischien ook niet zo fel. Als dat we het met de nieuwere consoles meemaken. Zelfde geld eigenlijk ook een beetje voor de DC (die wel beter verkocht trouwens).

    En oh de gamegear is ook niet afgemaakt, die was heel populair. Alleen sega trok de stekker eruit (weer een van die rare sega beslissingen). In plaats van een soort van battery pack ervoor te ontwikkelen waardoor hij langer mee kon gaan, kwamen ze met prestige objecten. (Nomad, of de 32x (een heel goed systeem, maar als je het zelf niet eens ondersteund en het alleenmaar gebruikt als tussen station voor ene half jaar ofzo dan flopt zo iets ook ja.)).

    Verder heeft de Megadrive ook heel lang de SNES over heerst, die kwam pas op hoogtij in midden jaren 90. Toen ging sega zich op de Saturn richten. Sega heeft de Megadrive zelf kapot gemaakt, met dingen als de 32x. De megadrive kon hetzelfde als een snes, er waren on cart chips voor net als voor de snes. Deze zijn gewoon haast niet gebruikt. Sega sloeg zelf de nagels in de doodskist, door de 32x een imago te geven van.:"Kijk dit heb je nodig om er een 32 bits machine van te maken." Nintendo deed de chips on cart en daardoor leek het also de SNES meer kon. Kan ik Nintendo trouwens ook niet de schuld van geven hoor, zou ik ook doen als mijn tegenstander zo'n fout maakt.

    Maar de rauwe specs zijn ongeveer gelijk, De sound hardware en kleuren zijn beter op een SNES. Maar CPU kracht weer VEEL beter op een Megadrive.

    PS.:"De master system heeft het in Japan ook wel redelijk gedaan, beter dan de megadrive. Spellen als Phantasy star zijn daar nog steeds cult titles"
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2002
  4. Dokterh

    Dokterh EnoZ:1337

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Al met al zijn we het toch op sommige punten eens. NES heeft gewonnen oke, maar MasterSystem was wel groter dan ik d8 (Kid icarus! ;)). Gamegear is killed, zoniet door floppen, zoniet door een lompe actie van SEGA. En oja wat zoog die 32X net als die Mega-CD. Puggsy was wel cool btw :)
    PS: TV-tuner voor de game-gear. Vet he ;)
     
  5. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    <Gigantisch offtopic>
    Jup sega heeft altijd hele coole Hardware gehad.

    En de sega cd en 32x zogen hardwarematig ook zeker niet. Alleen ze waren on nodig. Hoewel de sega cd nog wel een functie had, en het in sommige landen het ook wel goed deed. Hij was alleen te duur, en er zijn maar een paar goede spellen op geweest.

    Sega heeft dat ding dus ook verknald terwijl er best wel wat inzat. (SPeel spellen als de Lunar Serie maar eens of Silpheed.). Trouwens er zit geen copy protection op de sega cd, je kan de spellen dus gewoon van het net downloaden. Wat ik je ook aanraad trouwens, zitten leuke titels bij.

    (Dit geld trouwens ook voor de Turbo GFX (PC engine) en haar CD aparaat. Daar is volgens de meeste fans de beste castlevania ooit op verschenen. (De eerste met Richter Belmont.))
    </Gigantisch offtopic>

    Sorry ik vind sommige spellen op oude niet echt aangeslagen systemen gewoon echt fantastisch.
     
  6. Dokterh

    Dokterh EnoZ:1337

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    [ontopic]

    Ik ik heb de europese sales gezien van deze week

    Xbox: 21,000
    GC: 10,000

    source: http://www.cube-europe.com

    Ik snap er geen reet meer van
     
  7. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, voor jullie informatie :


    http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=topNews&storyID=1820068

    daar staan de feiten over de start van deze topic. Let wel dit is van 28 nov, dus in de (kleine)prognose is de Sega pack megerekend. De prognose is maar een maand, dus ver zal het er niet van afliggen.

    Verder zijn week cijfers wel wat anders dan totaal cijfers, Xbox heeft een achterstand van jewelste opgebouwd tijdens de erbarmelijke launch in europa (je weet wel 479 Euro......) dus dat lijkt mij de verklaring van het verschil.
     
  8. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    And another extremist fanboy enters the game..

    Ja sorry hoor maar die cijfers hebben nu al een 30 tal mensen laten zien.

    Maar goed in plaats van spelletjes spelen, is mensen op stang jagen nu eenmaal veel leuker he.

    Als je zo'n nintendo Die hard ben, ga mario sunshine ff 100 keer uitspellen, vind je vast wel wat nieuws ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2002
  9. Dokterh

    Dokterh EnoZ:1337

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    jij komt er tenminste voor uit dat je fanboy bent ;)
     
  10. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup maar ik vind het gewoon zwak om een console op verkoop cijfers aan te vallen.

    Bedoel in de tijd van de Saturn deed ik dat ook niet met de PSX. (Die in het begin ook veel minder in de USA verkocht).

    Besides that, mag je best van mij een fanboy zijn voor je console, maar laat anderen ook in hun waarde. Ik ben geen Nintendo fan, maar dat betekent niet dat ik de Gamecube een slechte machine vind.

    Maar goed dankzij de verplichte staat van verlichting die alle Sega fan's van Sega moesten doorgaan (Te vergelijken met het Buhdisme waarin je geen geluk of rijkdom mag na streven, mocht de Sega fan geen consoles meer nastreven ;) :+ ). Is het nu een stuk moeilijker om een console uit te kiezen. Als Sega fan is het altijd het beste dat je alle 3 hebt, maar dat is gewoon voor de meesten veel te duur.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2002
  11. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    waar het uiteindelijk om gaat zijn natuurlijk de games.. de n64 verkocht bagger maar er zijn wel een hele hoop absolute toppers op uitgekomen.. je kan je afvragen of hele hoge verkoopcijfers de kwaliteit van de games wel zo positief beïnvloeden.. maar dat is gezeur.. games zullen voor iedere console te koop blijven en zolang developers kwaliteit blijven leveren hoor je mij niet klagen..
     
  12. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    45 miljoen bagger?
     
  13. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    relatief gezien natuurlijk.. ik heb geen idee hoeveel psx'en er verkocht zijn maar toch ietsje meer lijkt me..
     
  14. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    psx dacht ik iets van 90 miljoen, maar de n64 is zeer winstgevend geweest voor nintendo.
     
  15. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar teleurstellend voor de mensen die er 1 hadden !
     
  16. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    nou kan ik niet namens 45 miljoen mensen spreken, maar mij heeft ie niet teleurgesteld. misschien omdat ik geen 24/7 gamer ben en dus geen last heb gehad van het relatief lage aantal titels. ik denk dat ik zo'n 30 toptitels ervoor heb gehad, voor mij was dat genoeg.
     
  17. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    De streken die nintendo toen had, hebben ze nu nog!
    Games elke keer maar uitstellen, met elke console maar weer dezelfde titels in een nieuw jasje uitbrengen.
    Op het moment dat nintendo een nieuwe console uitbracht wist je bijna al zeker welke spellen er voor uit zouden komen!!

    Daar had ik geen trek meer in "weer een mario, mariokart,marioparty, mariogolf en twintig zelda titels of weer iets met starfox" gewoon eens iets nieuws voor mij dus de Xbox
     
  18. tomhasj

    tomhasj baklap!

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    jah rinus heeft wel gelijk maare ik geloof nikz meer van al die cijfers, elkaar een beetje zwart maken..
     
  19. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ook niet meer voor je het weet heeft de ander er in 2 dagen weer 4 miljoen meer verkocht, je merkt het vanzelf wel hoe mensen in de winkels er tegenover staan.
     
  20. Sergio Syncro

    Sergio Syncro Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Het mysterie uitgelegd

    Op zich niet verwonderlijk ...
    De Xbox is in verhouding te duur.
    Een hoop mensen kijken NIET naar specs of andere uitbreidingen zoals Xbox live enzo ...
    Ook DVD boeit de meesten niet omdat het op een console toch maar matig is.
    De GC wordt verkocht voor 199 met een topper als game (Mario Sunshine), de Xbox is flink duurder met 2 games die samen op 1 cd staan zonder boekje of wat dan ook, lijkt wel een demo cd ... Niet echt mega titels die de power van de Xbox laten zien =(

    Daarbij komt ook dat HEEL VEEL mensen de kat uit de boom kijken vwb software bij de Xbox want men blies hoog van de toren qua specs maar de games zijn regelrechte PC ports met hier en daar uitzonderingen.
    Wees eerlijk, alle ECHTE Xbox games kun je op 1 hand tellen terwijl men al zeker een 10 tal toppers op de Nintendo heeft.

    Wat ook een rol speelt is dat de Xbox software veels te PC achtig gericht is, vroeg of laat is het OOK op de PC te krijgen en ziet er hetzelfde uit dus men speelt het wel op de PC, kan je ook gewoon copieren dus scheelt weer $$$$$
    Over geld gesproken, een Beetje Xbox game is 10 euro duurder als een Nintendo game en dat kan ook een rol spelen.

    Tenslotte vind niemand de Xbox mooi :mad:
    Men had allang moeten restylen en een hoop crap eruit donderen en de zaak goedkoper en mooier (trendy) maken.
    Anno 2002/2003 kan je niet meer aan komen met een zwarte/donker groene aftandse video recorder van 12 KG !!!


    Oh, en JA ik heb OOK een Xbox, een PS2 en een GC dus ik weet waarover ik praat.

    P.s. de PS2 is ook VEELS te duur, op de 1 of andere manier komt Sony er wel mee weg .....


    Sergio
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2002

Deel Deze Pagina