Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Jawel.
    Er zijn converters tekoop (Conrad ).

Optisch <> Coax.
    Coax <> Optisch.

In de werkplaats hebben we nog een RVS balk liggen.
    Maten 100x50x5 , deze zal zwaar genoeg zijn }:]

Laatst bewerkt: 23 jul 2006
  2. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    Dankje, maar ik zat te denken om eens te kijken voor een 5.1 setje. Het komt te staan op mijn slaapkamer. Welke 5.1 set is er voor goede kwaliteit/geld.. En heb ik er dan ook een dvd-speler nodig waar dit op kan worden gesloten? Wat zijn eigelijk de voordelen van een dvd-speler, dat tv geluid ook in 5.1 word uitgevoerd toch?

Ik heb een 360 met advaced scart van MS, een Sony beeldbuis, en een Philips DVDR 610.

Ik heb er echt geen idee van wat ik wel of niet moet.

MVB,

Ralph

3. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bijna alle 5.1 setjes hebben standaard een DVD-speler.
    Maar in jouw geval zou je een versterker 5.1 +speakers kunnen kopen.
    Je hebt al een Xbox360 en DVD-rec die als DVD-speler kunt gebruiken.

4. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is je budget?
    Wat je beter zou kunnen doen is een componenten set aanschaffen..
    Dus een reciever en een 5.1 set boxen. Dit zal vele malen beter gaan klinken dan een alles in een setje!
    Een instapmodel reciever gaat je rond de 250euro kosten
    Een set boxen 5.1 ook zo rond dit geld, iets meer mischien, Ik stuur je een PM met een 5.1 set boxen..

5. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    materiaal maakt verder niet uit? als het maar wat zwaar is?

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kom deze instapmodellen regelmatig tegen bij de MM , voor een zachte prijs.
    Vaak gaat het om modellen van 2á3 jaar oud.
    Het belangrijkste is dat je de normale garantie 2 jaar garantie erop krijgt.

Heb laast nog een SACD speler gekocht van Sony uit het jaar 2004.
    Normale prijs meer dan €800 , ik mocht hem hebben voor € 146

Heb op het werk nog een RVS balk liggen , mischien is dit wat.
    Maten zijn 100x50x5 mm
    Zwaar is het zo wie zo.

7. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    Is zoon reciever echt nodig? Want beneden hebben we ook een 5.1 maar geen reciever. Alleen een dvdspeler waar alle boxen bijeen komen..
    En bij een losse set zit dit toch in de subwoofer verwerkt?
    Of heb ik dit verkeerd?
    Zelf zou ik ook graag zoon hd'tje wat je hebt zelf eens op mijn ikea meubeltje zien staan. Maar mijn beeldbuisje klaart de klus ook nog uitstekend. Vooral als je maar een rekkenvuller bent 8)

8. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dan heb je een alles in een setje, Dus een dvdspeler die tevens als een reciever werkt, Hier sluit je de boxen dus op aan etc..

Met zo setje heb je altijd een wat blikkerig geluid, uit de veelal mindere speakers!!

Losse componenten zijn ook goed aan te raden daarom!

De boxen komen dus allemaal aangesloten op de reciever, Deze regelt alles.. Volume,instellingen, alles!!

Je DVDspeler, XBox, Recorder worden met kabeltjes erop aangesloten!

De Sub van zo 5.1 speakerset wordt dus ook op de reciever aangesloten!

9. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk anders even naar de Z-5400 of de Z-5500 van Logitech.

10. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    @gompy

"Wat is dan beter, eentje die niet in je Xbox of geluidsset blijft zitten van €3 of eentje die er hopelijk goed in blijft zitten van €20?"

De Toslink / optisch kabel heeft / levert veel dropouts (verlies) vandaar dat de hoger prijs ten goede is van kwalitatief opbouw van de kabel maar is niet ten goede van geluid.
    Voor de xBox weet ik net niet of het investeren waard is in de duurder toslink kabel, ik heb duurder als goedkoop (veter) toslink kabels uitgeprobeert en het maakt eindelijk Niks uit, vandaar dat ik ook een goedkoop toslink kabel voor de xBox gekocht heb.

De coaxial kabel, hierover is een ander verchaal, maar deze hebben wij reeds al vaker besproken.
    Ik heb hier (als nieuw) een 1m ProfiGold coaxial kabel liggen, zou je in geintereseerd zijn laat mij eventuel wat weten.

11. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4

Aaaah. dan is dat ding inderdaad zeer handig. Bedankt! _O_

@Gompy, Dat zijn toch speaker wat je zegt he, die Z-5400 van logitech? of is dat kleine kastje de reciever? lijkt me niet maar wie weet ;)

Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  12. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    mmm. klinkt goed. Hoe lang is die kabel eigenlijk. Kan ik nergens terug vinden. Edit: 3 meter

Wat voor een stekkerdoos gebruiken jullie eigenlijk? ik heb net de monster HT-800 aangeschaft. Lijkt me wel een puik ding. Maakt ook meteen je coaxsignaal schoon.

Beetje jammer dat ik nog een week of 6 moet wachten voordat ik al mijn spulletjes kan gaan testen.

13. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Die Z5400/5500 is puur een controlecentrum, Met een surround setje, Weinig mogelijkheden verder, Weinig ingangen.

Als je dan toch het budget hebt, Ga dan voor een reciver, speakers!! Geloof me!

@Schranseman
    Ja de kabel is 3,2 meter ofzo!
    Ik wil ook nog een keer een goeie stekkerdoos, die ruis ed eruit haalt gaan aanschaffen..

14. Schranseman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de doos (ht-800) nog niet gehoord, maar de specificaties zijn goed, net als de recensies.

Als ik de plaatjes van die monsterkabel bekijk zie ik er maar 3 uitagngen voor component aanzitten + een digitale kabel. Dit betekent dat er geen audioverbinding met je TV meer is. Heeft dit nog nadelige effecten?

15. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt idd, Ik hoef hem ook alleen maar aangesloten te hebben via component.. Er is ook nog een andere versie

Hoeveel heb je voor de HT-800 betaald

16. Schranseman

Leuk Bevonden:
    0
    100 euro. Ik heb even op internet gekeken en daar staat hij voor 92 (exclusief verzendkosten).

Ik heb hem bij HOBO gekocht, maar volgens mij is hij ook bij BCC of MM te koop. De BCC bij ons in de buurt (Amersfoort) heeft in ieder geval een uitgebreid monster assortiment.

17. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt BCC is erkend monster dealer..
    Ik wil deze of de 800 serie
    Home Theater PowerCenter™ HTS1000 with Monster Clean Power

18. Stevennn

Stevennn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn boxen zijn aangesloten op de subwoofer en vanaf de subwoofer gaan 3 drie kabeltjes Front, Rear en Center/Subwoofer (Groen, Zwart, Zalm-kleurig) naar de PC. Die kabeltjes hebben twee zwarte kringetjes op de stekker zeg maar. Als ik dan die tulpplug omzet naar mini-jack, als dat zo moet, dan houd ik dus het center/subwoofer kanaal open en worden dus front and rear gevuld. Gaat het nog wel werken :) ?

19. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Je geluidskaart moet dan naast de groen/zwart/zalm kleurige uitgangen ook nog een line-in ingang hebben.
    Bij veel geluidskaarten hebben die in/uitgangen dubbele functies, dus ik weet niet of het tegelijk kan...?

@oa joostpolletje;
    Bedenk wel dat als je een stekkerblok neemt met filterende capaciteiten dat dat alleen maar werkt op een geaard stopcontact.
    Die heb ik bijvoorbeeld in mijn kamer niet, dus heb me ook nooit gewaagd aan duurdere stekkerblokken.
    Maar als je een geaard stopcontact tot je beschikking hebt is het zeker het proberen waard.
    Vooral als je ze bij HOBO haalt \o/

20. Schranseman

Leuk Bevonden:
    0
    En vergeet niet dat het blokje ook je coax (=kabel) filtert. Is meestal niet zo heel best signaal. Wel lekker als dat opgeleukt wordt. Er zit trouwens een verzekering tot €275.000,00 euro bij als de bliksem inslaat en er gaat toch iest kapot. Nu heb ik geen set van dat geld, maar vond het toch wel grappig (tot ik bij de praxis zag dat ze daar tot 6 miljoen verzekering gaan voor een standaard praxis setje).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina