Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook wel gelezen dat stekkerdozen met filters weer de dynamiek uit je geluid halen, dus zorg er wel voor dat je 'm eventueel weer terug kan brengen.

2. Stevennn

Stevennn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die groen zwart zalm kleurige stekkertjes komen vanaf de subwoofer waar alles samen komt, gaan direct naar het moederbord, mijn pc heeft geen geluidskaart.
    Beetje moeilijk uitteleggen dus vandaar een foto :emo:

Gekleurde stekkertjes gaan naar het moederbord, dat voor het geluid zorgt. Kan ik de 2 geluids kabeltjes van de VGA HD kabel in de groene en zwarte doen? Ik ben een noob op het gebied van audio dingen.

Edit: [​IMG]

Ik zie dat die 3,5 MM jack ook 2 zwarte kringetjes heeft net zo als de gekleurde. Dat wordt dus een changer zoeken en die in mijn Front uitgang zetten?

Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nog een klein kabel update-tje :)

Deze componentvideokabel vervangt vanaf nu de bouwmarkt dropveter van receiver naar tv.

4. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Wil je deze speakerset alleen voor je xbox gebruiken, of voor je pc en je xbox?
    Want als je hem alleen voor je xbox wil gebruiken, kun je misschien je rood/witte tulpen in je groene ingang stoppen (female-tulp naar mini-jack kabeltje), maar ik weet niet of dat volledig werkt omdat ik niet weet of je subwoofer dan wel gebruikt wordt... je hebt dan dus 2.0 of 2.1 (niet ideaal).

Als je hem ook nog aangesloten wil houden op je computer, geldt dus wat ik hierboven al zei. Zoek een line-in op je geluidskaart (bij jou je moederboard omdat je geluidskaart 'onboard' zit).
    Er komt dan een stereo signaal binnen in je computer, die door je moederbord dus weer naar je speakers gestuurd wordt. Met een beetje mazzel zit er dan nepsurround in je geluidschip en kun je surround geluid faken. Maar zonder line ingang gaat dit dus niet werken.

Ik zie voor de rest weinig andere mogelijkheden met de spullen die je nu hebt.

5. Stevennn

Stevennn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een fijn USB-headsetje met onboard geluidskaart dat goed zijn werk doet, dus mijn boxensetje opofferen voor de 360 is ook niet zo erg. Wat is een line-in? met die 3,5 MM jack kan ik toch alleen front doen op de 360? En mijn boxen doen geen Dolby, in bijvoorbeeld Oblivion op de PC hoor ik wel stemmen en andere geluidseffecten uit de boxen achter mij, maar geen spreken van de echtheid uit de boxen voor me. Dan haal ik wel die 3,5 MM jack converter voor de 360 en dan houd ik het maar op 2.0 aangezien Subwoofer op een apart kanaal zit :{ .

6. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    Om nog even terug te komen op het verschil tussen een reciever met speakers en een setje..

Beneden hebben wij gewoon een jvc cinemaset van rond de 250 euro dacht ik. Zelf vind ik dit een superset met geweldig geluid. Het enigste wat ie mist is een digitale audio uitgang.

Men zegt dat zoon set minder geluid levert. Maar ik vind het gewoon mooi geluid..

Het voordeel van een reciever is, is dat je er veel dingen erop aan kan sluiten. Maar het enige wat ik erop aansluit is mijn 360 en een dvd-rec. Die dvd-rec hoeft er voor mij eigelijk niet perse op omdat ik toch altijd mijn dvd's via mijn xbox kijk. Dus om voor een reciever 300 euro ofzo te gaan betalen vind ikzelf een beetje duur. Want voor 300 heb je denk ik ook al een setje met digitale audio ingang.

Kunnen jullie hier in komen?

En zouden jullie eens een setje kunnen noemen die mijn 360 surround kan geven? Dus een digitale audio uitgang? Laat ik beginnen met kijken of er degelijke setjes voor 200 a 300 euros zijn..

Mvg,

Ralph

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als je de Xbox360 erop wilt aansluiten zal een digitale uitgang niet werken.
    Je zal natuurlijk een Digitale ingang bedoelen !!!

8. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    Hehe, sorry, fixed:+

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het zal moeilijk worden om een setje onder € 300 te vinden , die een optisch-ingang heeft.

Heb zelf 2½ jaar geleden een JVC TH-A35 gekocht voor € 299 , alleen herkende dat kreng het digitale signaal van de Xbox niet.
    Exteren DVD-speler en zelfs de PS2 werken perfect.

10. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laten we zoiezo vooropstellen, Ja zo setje klinkt minder als een componenten set.. Dat jij dat geweldig vind klinken, zegt wat van de kennis, No offens hoor.. Maar je zal is een echte set moeten luisteren!

Wat dan de mogelijkheid is, Een logitech setje, Deze leveren voor hun prijs goed geluid! En er zijn meerdere ingangen, een optische wat een MOETJE is voor de 360, en een coaxiale dig ingang, Voor de DVDecorder eventueel!
    Kijk eens naar de Logitech Z5400/5500

Maar toch, als je het budget hebt, koop dan een instapmodel reciever, en speakers!

11. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    idd. maar ze zijn er wel.

zo heeft Philips er 1:
    http://www.kieskeurig.nl/product/AD167C8D05150518C12571300055ACD9.htm

En LG ook 1:
    http://www.kieskeurig.nl/product/0A04FB9FFC96465CC12570AE005550D1.htm

Maar dat waren ze wel zo'n beetje. succes met zoeken. Als ik jou was kocht ik een 2e hands reciever en 2e hands stereo boxen. Heb je bijna altijd beter geluid dan zo'n setje en je kan het makkelijk uitbreiden.

12. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een vraag en hoop dat die uitgebreid kan beantwoord worden liefst met foto eventueel. Ik ben een beetje n00b in dit. Hoe sluit je zoiets aan? Is het je zet speakers rond je kamer die allemaal verbonden worden met een kast en vanuit die kast naar je xbox 360 optische ingang?

13. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik kan het wel schetsen
    Edit Lukt ff niet dan maar zo!

Center--------Draad reciever
    Left front-------Draad reciever
    Right front-------Draad reciever
    Left Surround--------Draad reciever
    Right Surround--------Draad reciever

Vanuit elke box gaat er speakerdraad, Dit zie je aan de ---- en de I tekentjes, Dus elke box heeft ene draad naar de reciver lopen.... Hier in dit verhaal ontbreekt de sub, maar die wordt dus ook op de reciever aangesloten, met een kabel..

Ik heb twee recievers staan, voor de duidelijkheid dit moet dus 1 reciver zijn, waar de center dus ook ingaat!

Reciever-------Xbox360 door middel van een optische kabel
    Reciever-------DVDspeler door middel van een digitale coax kabel, of een optische kabel

Alles wordt dus op de reciver aangesloten, 5 boxen, 1 subwoofer, een DVDspeler, optioneel een Xbox, of een gameconsole!!

Vor foto's over draden zie mijn sig even!! hier staan wat foto's van aansluitingen ed

14. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, niet echt helpfull. :{

Hoe je het moet rond zetten met speakers zou nog eens niet het moelijkste zijn, maar de aansluiting hoe zit dat inelkaar.

15. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Moment ben even aan het aanpassen!!

Edit gedaan!

16. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Okdan, veel beter!!! Dus alle boxen, voor en achter en subwoofer, gaan naar de reciever, en van de reciever loop een optische kabel naar de xbox 360?

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Helemaal juist !!!

Zo ziet de achterkant eruit van een digitale versterker/reciever.

Er zijn uitvoeren met nog véél meer aansluit mogelijkheden.

18. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Das Stimmt correct!! Ja idd alles loopt naar de reciever, Dus elke box apart, en alle randapparatuur..

Ik verwijs je dus naar mijn sig voor foto's

19. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook wel eens bij iemand een setje van 150 euro gehoord. Toen hoorde ik wel duidelijk het verschil:+

Mja, mijn kennis is ook zeer noob op dit gebied, zoals je al zei. Maar een setje heb je voor 300 euro. Daar heb je van de andere kant alleen een reciever voor. En dan moet je nog eens een set speakers erbij. Het dubbele dus.

Ik zal deze week eens bij de MM langsgaan om te kijke naar het assortiment en de prijzen.

Bedankt allemaal en als je nog opmerkingen hebt oid, doe:b: :) het

20. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk naar instapmodellen recievers...
    dingen als Pioneer VSX 415 ofzo en meerdere

En ja je weet me aanbod ±'

Succes

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina