ik heb welles ergenst gezien dat ze een liquid cooling op hun xbox 360 hadden gebouwt zou dit nou echt noodzakelijk zijn? :b:
Het is mogelijk, en er is geloof ik ook een watercool systeem op de markt voor de 360.. Wordt het vooral stiller van denk ik
ja noodzakelijk weet k niet er stond wel ergens (ben bron kwijt) dat na een paar jaar de 360's hardware problemen zullen krijgen mede door de koeling
Dit hoeft niet echt een heel topic te worden. Kan beter in het topic van Xbox 360 accessories of in het casemod topic
nee is niet noodzakelijk anders zat het er wel standard ingebouwd he wel raar om voor zoiets een heel topic te openen, maarja
kdenk dat liquid cooling op dit moment in een console nog veel teveel geld kost. Al zou het natuurlijk wel een oplossing zijn voor het geluid dat de xbox360 maakt
waterkoeling in een xbox is echt overrated, ten eerste is het niet noodzakelijk. Ze zeggen dat de hardware na een aantal jaar te leiden heeft als je geen waterkoeling erin bouwt, dat is alleen als je je xbox een aantal jaar achter elkaar aanlaat ja. ten tweede, het geluid. Mijn DVD speler komt boven het geluid van de koeling uit dus met waterkoeling zou die niks stiller worden. De enige reden dat ze waterkoeling in een xbox bouwen is omdat mensen willen laten zien dat het kan en iets anders willen dan standaard. (net zoals een motorfiets met een jet turbine van een helicopter erin gebouwd. Totaal nutteloos zon motor die 400 kan maar nauwlijks de bocht om kan. reden om het toch te doen: Because we can!)
Ik ben nou zelf bezig met mijn Xbox360 water te koelen, omdat ik last heb van vastlopers met dit weer. Ook kan ik zeggen dat door middel van waterkoeling de Xbox360 heel wat koeler zal worden. HardOCP had een verschil van ongeveer 30 graden celsius! De 2 60mm koelers die achterin de Xbox360 zaten heb ik eruit gehaald en in de zijkant 2 80mm koelers van Zalman erin gezet, die een geluid maken van 20 decibel, onhoorbaar dus, behalve als je met je oor voor de koelers gaat hangen. Als je Xbox360 spellen speelt zal de DVD-speler wel boven het geluid van de koelers uitkomen ja, maar zodra je DVD's kijkt of muziek luistert zal de Xbox dus compleet stil zijn. En dat is toch wel vet*)
Er zitten heatpipes in vanaf de CPU en GPU die met water in die pipes, een hele kleine hoeveelheid, warmte naar de koelers vervoeren, ja.
Cool dat je dat doet. Kan je eens wat foto's posten hoe je 360 er nu uit ziet? Is wel klote dat de garantie nu is verlopen of niet?
Watekoeling stiller is een misverstand, de radiator moet ook gekoeld worden en dit maakt over het algemeen toch behoorlijk wat lawaai. Wil je stil en echt koel, dan is stikstof koeling de enige optie hehehe
oftopic: sommige mensen willen graag een design koelkast ontopic: ja, het word denk ik ook te koud voor de 360 straks hangen de ijsspegels aan je 360 hardware das nou ook niet de bedoeling
Onderwerp: Gamexpert Xbox 360 Cooler King op de foto Datum: vrijdag 15 september 2006 - Auteur: Z@3 Redrum - Tip een vriend - Views: 77 Pinpoint Consumer Electronics zal binnenkort een nieuw cool mechanisme uit gaan brengen voor de Xbox 360. De apparatuur zal schuil gaan onder de naam 'Gamexpert Xbox 360 Cooler King' en zal een interne fan bevatten welke de temperatuur zou moeten reduceren. Dit zou, volgens de makers, een langere speeltijd als voordeel hebben. Daarnaast geeft de Cooler King je de mogelijkheid om een VGA, Component of S-VHS kabel aan te sluiten waardoor je dus allerlei monitoren aan kunt sluiten op de console. Verder kun je ook je MP3 speler, digitale camera en andere bedrade apparatuur aansluiten via de USB hub. De installatie van de kit zou makkelijk zijn. Gewoon inpluggen, that's it. Meer informatie rondom dit alles kun je hier vinden. De prijs is op dit moment 29.99 Pond.