Het lijkt er op dat er een Viral Campaig is gestart voor Gears of War via Xbox Live. Ik ga vandaag een Nederlandse samenvatting schrijven en ik zal deze hier posten:
even mijn samenvatting gepost 
Zoals jullie weten ben ik gek op ARG's (Alternative Realitiy Games). De bekendste ARG is wel ilovebees.net. Deze ARG vertelde de komst van een AI die de weg vrij probeerde te maken voor een invasie. De slag tegen die invasie werd door de ARG spelers gewonnen en nu telt ilovebees.net af naar de invasie van de Convenant (Halo 2)
Wat is een ARG?
Alternative Reality Gaming (kortweg ARG) staat voor de vele spellen die (meestal gratis) te spelen zijn. Maar niet zomaar spellen, spellen die de normaal duidelijke lijn tussen werkelijkheid en fantasie vervagen. Je speelt ze namelijk levensecht. Je belt mensen op (wat meestal inhoudt dat je een bandje aan de lijn krijgt), stuurt mailtjes en soms zelfs brieven. Het begin van een ARG spel is onvoorspelbaar. Soms worden in films hints gegeven, soms wordt er op bekende ARG-sites een hint gegeven.
Gears of War
Gears of War lijkt nu ook een ARG te krijgen. Ik zeg lijkt, want ik volg het met Argus Ogen. Een lid van het officiele Gears of War forum heeft een bericht gekregen via Live van een ene MFenix. Marcus Fenix is de hoofdrolspeler van Gears of War. Er zijn meer mesnen die deze berichten hebben ontvangen en er zijn meerdere karakters geintroduceerd. Ik heb de feiten op een rijtje gezet.
Maar let wel op, want iedereen kan een live account aanmaken dus dit kan ook een grap zjn. Ik verdiep me er zelf nog niet echt in, maar als deze meer vorm gaat krijgen dan wil ik best mee helpen om de Locust Horde te verslaan.
Feiten
Voor 26 juli 2006
- Epic kondigd aan dat er een grote aankondiging komt betreffende Gears of War
- In de OXM speculeert een schrijver dat er een ARG komt over Live
26 juli 2006
- Om 16:41 starte El Hatton, lid van het officiele forum van Gears of War, een nieuwe thread met de titel: "Anyone Else Get A Gears-Releated XBL Message?"
- In deze thread vertelde hij het volgende: Hij heeft een Xbox Live Message gekregen van een "MFenix "
- MFenix = Marcus Fenix dit is een in-game karakter van Gears of War.
- MFenix heeft geen Gamerscore, Underground en had als moto "Locusts Suck!"
- Locust Horde is het kwaad in Gears of War
- De message die El Hatton binnen kreeg was de volgende: "We need your help.Can't talk now. Don't know who to trust. Will send more tommorow."
- Je kan het bewijs van El Hatton in foto's hier, hier en hier zien
- Hij heeft ook een filmpje gemaakt voor het geval iemand denkt dat hij deze gephotoshopt heeft
- Sommige waren in de thread niet overtuigd, omdat iedereen een gamertag aan kan maken
- El Hatton heeft dan ook een film gemaakt van zijn profiel op de Xbox 360 om aan te tonen dat hij geen MFenix op zijn Xbox 360 heeft staan
- Mark Rein en CliffyB hebben beide ook gepost in de thread van El Hatton s'nachts veranderde de Moto van MFenix in 'Stand By ...'
- Hij bleef in en uitloggen en als hij ingelogd was was hij off-line
27 juli 2006
- Om 01:30 stopte MFenix
- De volgende kregen vele de volgende message van MFenix ""Thank you for your help. Don't trust messages from anyone but myself and Dom. He's using the covert name of LocustHordeH8r. They are everywhere, and even classified information sent here could be compromised. We're working on a code. More tommorow."
- El Hatton heeft wederom een film en foto gemaakt
Dominic is een andere in-game karakter van Gears of War
- LocustHordeH8r = Locust Horde Hater
- Na dit berecht hebben vele een Friend Request gestuurd naar
- LucustHordeH8ter, deze werd nog niet geaccepteerd
- Zowel MFenix als LocustHordeH8r ziiten in de Underground zoneDe gamer moto van MFenix is aangepast in 'Transmitting...'
- LocustHordeH8r heeft als moto: "There is no I in Team"
- rond 14:00 begon LocustHordeH8r vrienden te accepteren
- rond 14:40 veranderde het moto van MFenix in: Next Orders 072806
- in een mIRC gesprek ontkende Mark Rein dat Epic betrokken was met MFenix, en anders wist hij er niet van (als dit wel het geval is)
- rond 17:31 ontvingen Relyt9 em El Hatton beide het volgende bericht: "Relyt9 and El Hatton - You are two that I can trust. Thank you for keeping order and informing the rest of the members of our squads, along with other inhabitants. Do not trust posers. Dom and I will only communicate through this medium. More tommorow."
- Verder ontving niemand anders it bericht: het bewijs staat hier
- 18:00 veranderde de moto van LocustHordeH8r in "Squad is Full"
- 23:00 Iedereen die op de friendlist van LocustHordeH8r staat ontvong het volgende bericht:"Ok squad...I need to set the record straight. The imposter who is using my alias on your crude message board is simply that... a poser. If you lemmings can fall for that crap, maybe you aren't worthy to be a party of this squad. Stay focused!"
28 juli 2006
- 9:53 Nieuw Bericht van MFenix: "Dom will reach out to you today. Remember, only friends of the COG can be trusted -- and only using this communcation medium. We will need to spread this information more broadly. But only when the time is right."
- 14:00 nieuw bericht van LocustHordeH8r: "Those filthy scumbags will pay for what they've done. We're working on the code and hope to deliver it next week to all squad members. It will be a challenge to crack. Are you up for it?"
- 18:00 MFenix motto veranderd in: "Offline...for now". (Weekend?)
31 juli 2006
- 11:20 LocustHordeH8r status is veranderd naar: "Connecting"
- 11:30 nieuw bericht van LocustHordeH8r: ""Baird is almost done with the code. Marcus will send the first transmission later today. Get some eggheads together and crack it, once you have all the pieces you'll see what I've been saying. Stay vertical!"
- 14:00 MFenix status veranderd in: "Transmitting"
- 14:30 nieuw bericht van MFenix: "Here's the first part of the message. Remember this is only part of a bigger code that you'll need to crack. FLASH. The study of onomatology may reveal the son of the right hand, but there are only three among it that belong."
- 15:00 LocustHordeH8r status is veranderd naar: "Stay vertical!"
- 14:00 MFenix status veranderd in: "Offline"
1 Augustus 2006
- 12:06 'MFenix' stuurt het tweede gedeelte van de code "FLASH. This code isn't limited by three. What's in a name? When the music forms things unseen, the sax man plays like his soul's on fire."
- LocustHordeH8R stuurt een bericht "Keep the faith brotha! Don't give up yet. You and the rest of the squad are really close. This com "
channel isn't safe, so I can't just blurt it out, but some guys, including Jaymack1021 seem like pretty smart guys."
- LocustHordeH8R stuurt een bericht tweede bericht ""Hey ..and pass a msg on to IMTHEONEKILLINU. I ain't no mime, but I'm getting a bit angry. He's close, but can't see the forest for the trees. Marcus must have been rushed, because in the second code, Things Unseen should have been capitalized."
- Mfenix status = " End transmission ..."
2 Augustus 2006
- 12:06 'LocustHordeH8R' stuurt de volgende message naar een user "Get your heads outta the dirt! You've already got two of the three pieces of the code. Marcus should get the next piece from Baird tomorrow, and we're running out of time. Quit over-thinking this and get on it!"
Tot zover de feiten
Handige Links
Laatst bewerkt: 2 aug 2006