[XOne] hub of swits ??

Discussie in 'Games' gestart door bartos, 30 nov 2002.

  1. bartos

    bartos Mooi Kreidler

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is het verschil tussen een hub en een swits ??
     
  2. aja_x_box

    aja_x_box **RaSTaFaRi**

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    bij een hub word de internet verbinding gedeeld dus dan gaat het trager en bij een switch als je 2 pc's aansluit blijft de internet snelheid gelijk
     
  3. voyager

    voyager Jedi Knight

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm niet echt...

    Bij een switch worden de onderlinge verbindingen onafhankelijk van elkaar gemaakt stel je wilt van machine A -> B en van C -> D via 1 switch... dan hebben die 2 datalijnen geen ruzie met elkaar. Bij een HUB gaat dit allemaal over hetzelfde draadje wat dus 'collissions' veroorzaakt en dus beide verbindingen elkaar vertragen.

    Het is geenszins mogelijk om met een Switch de datarate van je IP-verbinding te verdubbelen zoals aja_X_box doet vermoeden. Het enige voordeel is dus dat beide connecties niet perse last van elkaar hoeven te hebben.
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    /geen reactie op voyager

    Nee aangezien er altijd een limiet zit op je snelheid.

    Een switch is sowieso 'veiliger' maar ook handiger.

    Stel je wilt een netwerk met 3 PC's en daaraan een ADSL verbinding.

    Dan sluit je de ADSL op de Switch, en de Switch op d PC's aan. Pakketjes worden dan gericht naar 1 PC gestuurd, ipv over het gehele netwerk (dus veilig) en je bent niet afhankelijk van 1 pc die altijd online moet zijn.
     
  5. bartos

    bartos Mooi Kreidler

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat kan dus niet met het modum dat ik heb want ik heb een usb modum
     
  6. voyager

    voyager Jedi Knight

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah .. da's inderdaad ff minder. Ben nu zelf dat probleem ook aan het tackelen. KOmt er op neer dat je op 1 PC een brokkie router software moet neerzetten (winroute). En anders een routertje moet aanschaffen, hoeft niet zoveel te kosten hoor... Nog geen eur75,- voor zover ik hoor van vrienden.
     
  7. bartos

    bartos Mooi Kreidler

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    0
    hou word de snel heid verdeeld bij een swits gewoon in 5 deelen (ik heb een 5 port swits) of errlijk als er vraag naar is
     
  8. Yahiko

    Yahiko gamed.nl

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee bij een switch behoud je je snelheid dus als pc 1 tm 5 allemaal downen hebben ze allemaal hun max.

    Bijv je adsl basic je max is 64 dan haalt elke pc 64 ook als ze tegelijk downen.
     
  9. bartos

    bartos Mooi Kreidler

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    0
  10. bartos

    bartos Mooi Kreidler

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    0
    is dat bij up ook zo ??
     
  11. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je wel een dure adsl verbinding hebben (kwaliteit 1:1). Anders is moet je de download delen door 5 (pc's).
     
  12. Maddox

    Maddox Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je met een hub erg veel last van lag..? of niet...? en hoeveel betaal je voor een switch..??
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2002
  13. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    lag heb je alleen maar bij je ISP.
    Een 8 poorts switch kost ongeveer 40 euro ofzo, maar dan heb je wel een van de goedkopere (je hebt namelijk ook twee soorten switchen).
     
  14. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Zucht, ik ben op zoek naar een USB Router, de enige die ik kan vinden voor €170 is de Draytek Vigor2200USB. Ik moest weer zonodig een USB modem... Ik denk dat ik maar een tweede hands pentium aan schaf en zelf een server opzet... :{
     
  15. bartos

    bartos Mooi Kreidler

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    0
    dat ga ik dus ook doen
     
  16. Maddox

    Maddox Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt het uit wat voor hub je neemt.. want er zijn hele goedkope en hele dure... maar en een usb hub en een lan hub.. is daar tussen verschil..?
     
  17. Mac

    Mac xboxgaming.nl

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    switch.....klaar!]:-
     
  18. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is helaas niet het geval. als je max. snelheid 64k is, blijft het 64k. en dit kan nooit met b.v. 5 pc's 300k worden.
    de snelheid wordt ook nooit eerlijk verdeeld. als ik 2 bestanden binnenhaal van de zelfde server kan het zijn dat b.v. bestand 1 binnenkomt met 200 kilobyte en het 2de bestand met 100 kilobyte.
     
  19. Yahiko

    Yahiko gamed.nl

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    koop de daytrek vigor 2200e

    Vaag wat heb ik dan :\

    Bij mij kunnen alle pc's tegelijk downen en houden ze hun max
     
  20. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb hier een ander alternatief gevonden voor de Draytek, het vervangt je huidige ADSL modem, en is tevens een router. Voor HCC leden helemaal goedkoop, maar ook voor niet leden evengoed nog steeds goedkoper dan de Draytek:

    Klikkerdeklik
     

Deel Deze Pagina