De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    is al gelukt....super joost.....
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Straks nog de PS3 in Pianolak en dan ben ik helemaal tevreden.

    Zolang de Zon niet op de behuizing schijnt valt alles nog wel mee.
    Maar anders is het niet om aan te zien.
     
  3. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Laatst bewerkt: 1 aug 2006
  4. SaM NL

    SaM NL Active Member

    Berichten:
    387
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een BenQ DV3251 gekocht en wat is dat een mooi tv zeg, ik heb net snel even mijn Xbox 360, PS2, Cube en Super Nintendo aangesloten en ik moet zeggen dat het wel lachen was om Super Mario Bros. 3 op zo groot scherm te spelen.
     
  5. Martinez

    Martinez New Member

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag een Samsung le32s71b gekocht. Ik was eigenlijk op zoek naar de le32s51b aangezien die wel erg goedkoop was geprijsd in de advertentie, helaas hadden ze die bij de MM niet meer omdat het volgens hen een ouder model was. Ik balen dus, maar komt die verkoper 2 minuten later terug met het aanbod om een nieuwer model te kopen voor 900 euro, terwijl die ie daar te koop was voor bijna 1200 piek. Nou, ik heb het dus gedaan en ik ben er erg blij mee. Het beeld ziet er erg mooi en scherp uit en over het geluid ben ik ook erg tevreden.
     
  6. basovich

    basovich Guest

    weet iemand of de hd-tv's nog dit jaar in prijs zullen dalen:)?!
     
  7. snakestra

    snakestra Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Eehhm ff vraagje

    IK heb philips HD-ready tv.

    Ik heb een dvi naar component kabel, een tussenstukje (met rood, wit en gele ingang), de standaard HD AV kabel die bij het premium pack zit en een versterkertje. Nou doe ik in het versterkertje de rode en de witte plug en in het tussenstukje stop ik de rood, groen en blauwe plugjes van beide kabels. Ik krijg alleen geen beeld. Ligt dat nou aan het tussenstukje of wat?

    Is het trouwens niet beter om een DVI -> VGA adapter te kopen + een VGA HD AV kabel om zo je 360 op HD te krijgen. Kan iemand mij vertellen heo dit moet, alvast bedankt.
     
  8. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat een prijsje, hier in maastricht kost de 26" versie alleen al 1000 euro, die 32" versie 1400:confused: . Maar eens iets van zeggen als ik hem tzt ga halen. Bij welke MM ben je geweest?
     
  9. Martinez

    Martinez New Member

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    In Alphen a/d Rijn, dus dat is niet erg dicht in de buurt van Maastricht om het zacht uit te drukken. Weet je trouwens zeker dat die 32 versie bij de MM in Maastricht 1400 kost? Misschien is het wel een andere versie, want anders is het prijsverschil vrij groot. Hier staat ie voor iets minder dan 1200 euro, maar ik kreeg de mijne mee onder kwantumkorting, tenminste dat hebben ze onder de factuur gezet. Ik heb nog wel nadrukkelijk gevraagd of ik echt niet de prijs hoefde te betalen dat op het prijsbordje stond, maar ik kreeg te horen: "Nee, je mag hem voor 900 meenemen." Nou, toen heb ik maar niet meer doorgevraagd O-)
     
  10. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Bestaat er niet iets als VGA>HDMI ????

    Ik heb gisteren een VGA > VGA gekocht om me laptop op me LCD aan te sluiten (die uiteinderlijk nu nog in de verpakking zit, ik had er 1 met mannetje aan de ene kant en vrouwtje aan de andere kant en ik moet beide zijde mannetje hebben).

    Maar het irritante gaat zich nu voordoen, volgens mij moet ik nu als ik VGA > VGA doe, 2 tulpjes erbij halen voor me geluid.

    Weet iemand hier een oplossing voor (VGA > HDMI bijv. :) ) of is het niet anders mogelijk dan dit... (wat ik niet hoop)
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  11. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg mooie en toffe tv vriend van me werkt bij office centre

    Je moet er wel aan denken dat het exl btw is he ! :thumbs:
     
  12. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    @MiQe
    Heb je geen DVI ingang op je PC?
    Laat anders ff google los, of kijk op allekabels.nl

    @Snakestra
    Ik snap je verhaal niet helemaal, maar zo sluit je de 360 aan.

    Je koopt/hebt de standaard meegeleverde component kabel van de 360. Deze heeft rood/groen/blauw en een rood/wit/geel.

    Je vergeet de rood/wit/geel

    Je zet de switch op HD-TV, dan doe je rood/groen/blauw in de daarvoor bestemde ingang, component (YPbPr )
    Nu heb je beeld, je stelt nog even in het dashboard 720p in.

    en eventueel doe je rood/wit nog in de audio ingang.

    en spelen!!
     
  13. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0


    Neej, helaas geen DVI aansluitin op mijn laptop :mad:

    Als ik nou deze adapter koop http://www.allekabels.nl/product.php?cat=0&product=939

    en een dan een DVI>VGA kabel erbij doe.
    Kan dat ook?

    (Thnxx voor de link iig ;) )
     
  14. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    dan zit er nog steeds geen geluid in het vga signaal dat uit je laptop komt
     
  15. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm ff denken..
     
  16. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0

    Niet?

    Het lijkt mij, omdat het een adapter is dat het er dan in “vervormd” wordt.
    Maar volgens jou niet dus en ben ik gewoon verplicht een
    VGA>VGA kabel te kopen en met 2 tulpjes te werken om me geluid te creeëren.

    Nou zit er ook nog een S-Video aansluiting op de laptop én op de lcd-tv (le40r71)
    Hoe zit het daarmee dan? Of is dat zowiezo kwalitatief niet al te best?
    (of kan ik dan ook niet alle bestanden afspelen? Of haal ik dan 2 dingen door elkaar)
     
  17. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Is er een verschil tussen de DVI en de HDMI qua beeldkwaliteit oid?
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  18. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ten eerste: een VGA signaal bevat géén audio... Je pc geeft via de vga uitgang dus géén audiosignaal door, zelfs als je er 10 blokjes en kabeltjes tussen legt valt er dan dus weinig te “vervormen” ;)

    Ten tweede: een DVI signaal bevat óók geen audio, dus ik snap niet waarom je denkt dat dit het probleem op zou lossen? Zelfs al zou je pc een DVI uitgang hebben zit je met hetzelfde probleem als met een VGA kabel.

    Voorzover ik weet geeft alleen HDMI beeld en geluid tegelijk door in één signaal en dus in één kabel (afgezien van een scart kabel maar das hier niet van toepassing).

    Een S-Video signaal bevat ook géén audio dus dan zit je met precies hetzelfde. Alleen dan met slechtere kwaliteit dan vga.

    Even een aanvulling: als je tv goed is kan je met vga namelijk 1:1 pixelmapping krijgen. Iedere pixel die je uitstuurt heeft dus een eigen pixel in het scherm. Bij een hogere of lagere resolutie vallen de pixels die je uit stuurt net niet precies op één pixel van het scherm, dan krijg je waziger beeld en slecht leesbare tekst.
    Als de pc de exacte resolutie van het scherm uitstuurt, 1366:768, is het hele beeld gevuld. Bij lagere resoluties zie je als het goed is een rand rondom het beeld met pixels die uit staan. Ga dus niet het beeld oprekken met een zoomfunctie die je bijv. bij tv kijken gebruikt. Stuur óf de exacte resolutie uit óf accepteer de zwarte rand.
     
  19. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Het enige verschil is dat HDMI digitaal beeld en geluid overbrengt, Waar DVI alleen beeld overbrengt

    Maar tussen de kwaliteit zit geen verschil
     
  20. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er ook middeltje's om krassen(jes) van je tft scherm of lcd scherm te hallen!?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina