Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L3MMING, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    lijkt me logisch he..... :{ :b:

2. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    timmeh kan je maby nog 5 stuks foto plaatsten of wat minder. Maar dan wel bewegende beelden van games graag :)

3. thesixt36

thesixt36 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    aansluiten op een crt monitor

Ik heb sinds een aantal weken mijn Xbox360 op een gewone tv aangesloten met een Microsoft scart AV Cable.Maar echt tevreden ben ik nooit geweest over de beeldkwaliteit...niet echt super dan.Ik heb een 22 inch Iiyama crt monitor staan en daarop wil ik mijn Xbox360 op aansluiten met een VGA HD AV-kabel voor de Xbox 360.Is dit veel mooier?..De monitor kan een resolutie aan van 2048-bij 15....nog wat aan........Ik wil die kabel graag halen voor die 29 euri,maar is dit echt de moeite waard??

4. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    nou, het word stukker mooier met een monitor als ik het zo hoort op deze thread. Ga ook een monitor halen dus.....

Maar het moet zoals ze zeggen hier veel mooier zijn dan een gewone tv.

5. thesixt36

thesixt36 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat het mooier is,ik hoop dat meer mensen reageren:D

6. PmH

PmH Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje, als je een breed beeld lcd scherm hebt en je speelt een computer spel dat geen breed beeld ondersteund. Wat gebeurt er met het beeld. word het dan uitgerekt bijvoorbeeld. :confused: :confused:

7. steenbok

steenbok NL THE FEAR NL

Leuk Bevonden:
    0
    Alle Xbox 360 games zijn gemaakt voor Widescreen. Daarom ook de 720P en 1080I resoluties. Aan de pixelverdeling van deze resoluties kan je al zien dat ze widescreen zijn. Je kan echter wel een vervormd beeld krijgen als je een game op een niet-breedbeeld scherm speelt en je hebt voor de verkeerde resolutie gekozen. Kies je echter voor een goede resolutie op een niet-breedbeeld dan krijg je vaak balken op het scherm.

De aanschaf van een breedbeeld LCD is dus de beste keuze!

8. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Resolutie is 2 keer zo hoog, dus 2 keer zo scherp, dus 2 keer zo mooi, enz.

Het is echt de moeite waard, vooral met een grote monitor zoals dat 22" ding van jou. Helaas is die niet breedbeeld neem ik aan?

9. thesixt36

thesixt36 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee,het is geen breedbeeld.Maar ik heb die Kabel gekocht en het is gewoon HDTV.Het ziet er perfect uit..;) :):

10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet HD het is gewoon een hoge resolutie! Maar heb je geen last van dikke balken ofzo?

11. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat ik het verkeerd begrijp maar als jij een 4:3 spel speelt op een 16:9 beeld; wat gebeurt er dan wil je weten?

Bij computermonitoren wordt het meestal uitgerekt; bij breedbeeld-TV's kan je dat meestal ondervangen door de zoom-functie van de TV om te zetten naar 4:3 maar dan zit je wel met zwarte balken opgescheept.

12. thesixt36

thesixt36 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Het is zeker wel HD,want sinds ik die Av-Hd kabel erin heb,heb ik ineens op de XB,HD opties en die had ik voorheen niet.Met sommige spelen heb ik dikke balken,maar niet met allemaal..

13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar de contrastratio en helderheid is niet HD daarom speel je alleen met een hoge resolutie! Anders zoek ik het nog wel op of ik het nu goed zeg.

14. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Contrastratio en helderheid is niet hd:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
    Dat is gewoon je instelling van je monitor en heeft niks te maken met de hd kwalitieit.
    Een computermonitor is gewoon hd als die 1024x786 heeft

15. PmH

PmH Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Bedankt voor de antwoorden, ik doelde eigenlijk op het spelen van een pc spel op een breed beeld tft scherm. Als een pc spel geen breedbeeld ondersteund wat gebeurt er dan. ;)

16. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hetzelfde als op je tv dus zwarte balken

17. thesixt36

thesixt36 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je met een grote crt monitor(breedbeeld)wel van die zwarte balken af?

18. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf een resolutie van 1280×720 is het HD. Daarbij hoort dacht ik een minimale contrastratio van 600:1 en een helderheid van 450 c/cm². Dus niet allleen de resolutie bepaald of het HD is. Dit is wat ik dacht, ik zal het nog ff navragen in de HDTV threat ofzo.

19. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Hey mensen.

Ik krijg soon een xbox360. Heb alleen een vraag.

Ik heb nu een MIRAI 19" DML-519W100 TFT Wide monitor.

Er zitten 2 aansluitingen op. DVI die ik nu gebruik voor mn pc en d-sub.

Als je nu je xbox360 via zo'n VGa kabel op die d-sub aansluiting aansluit hoe gaat dan met het switchen tussen de pc en je xbox360. Of is het dan zo dat je niet je pc kan gebruiken als je wilt xboxen. Ik zit bijvoorbeeld aan een situatie te denken waarbij ik wat op me pc aan het downloaden ben terwijl ik t scherm gebruik voor de xbox. Iemand hier ervaring mee en mogelijke suggesties of tips?

Alvast bedankt!

20. Thundercore

Thundercore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met een D-Sub bedoel je dit?
    Ik zou het niet weten eerlijk gezegt je kan wel een KVM switch kopen.
    Dan heb je een knop en kan je switchen tussen je PC en Xbox 360.
    Maar meschien zit die functie in je beeldscherm wat helemaal handig is.
    Ik weet het niet zeker dus ik zou het nog maar eens aan iemand vragen die er meer verstand van heeft. :b:

Nu zit ik ook nog met een vraag. (Het Pixel Probleem)
    Ik ga morgen eventjes langs de dixons meschien weten hun het.
    Maar ik vraag het alvast hier even,
    De lijnen in mijn games zijn niet strak lijkt wel als AA op -2 staat ofzo.
    Ik vroeg me af ligt het aan de joytech kabel die jullie hier sterk afraden.
    Of aan me beeldscherm die ingestelt staat op PAL-60, (wat ik niet kan veranderen). Zouden de lijnen strakker zijn als het PAL-75 zou worden? of kan dat niet? 8)

baaj _0/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina