De TV-instel Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door joostpolletje, 21 mei 2006.

  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
  2. dennizzz

    dennizzz Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee en als ik deze DVD koop wijst het zich allemaal vanzelf?
     
  3. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die behandeld alle mogelijke stappen, wordt keurig uitgelegd met voorbeeldjes!! Je kan ook een dB meter erbij kizen, om je dolby set af te stellen
     
  4. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je aan die dvd ook wat voor de tv die wij hebben joostpolletje? want met die samsung kan je niet afzonderlijk de kleuren instellen ed.
     
  5. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je zeker wat aan!

    Hij behandelt alle stappen, kleur (zit en kleurenstrook bij waar je bij deze optie doorheen moet kijken) contrast, scherpte, zwartwaarde/greyscaling. Alle mogelijke stappen
     
  6. dennizzz

    dennizzz Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die dvd niet ergens 2e hands te koop? 30 euro is best prijzig voor een dvdtje die je waarschijnlijk maar een keer nodig hebt.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2006
  7. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je de kleuren van een LCD-tv ook goed instellen zonder kleurenfilters? En zo ja hoe?
     
  8. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm, Er is maar een kleur optie, Maar op de DVD staat een Testpatroon, die je met een kleurenfilter met meerdere kleuren afstelt,

    Als je de DVD te duur vindt, kan iemand toch de DVD kopen, En hem aan mensen doorverkopen, zodat iedereen zijn TV kan instellen,

    soort van kettingbrief
     
  9. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de DVD..maar geen filters. Ik geloof dat ik ze wel los kan kopen via de US a 3 dollar per stuk..
     
  10. dennizzz

    dennizzz Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een vraagje. Ik weet dat dit een Xbox forum is, maar toch even een vraag over PS2 op HDTV.

    Hebben meer mensen er last van dat tijdens het spelen van een spel (ps2) op een HDTV wazige beelden worden weergegeven? Zoja, heeft iemand hier ook een oplossing voor? (heb al een goeie RGB kabel)
     
  11. The Ripper NL

    The Ripper NL Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een SamSung LE32M61(B)
    Eerst een poosje met de standaard component kabel gegamed, maar toch maar de HD-VGA kabel gehaald alleen om te kijken wat nu precies de verschillen zijn. ...het verschil is er en ik ga niet meer terug naar de component kabel :9 ...waarom? Via de component heb ik een beeld van maximaal 720p en dat is 1280 x 720 pixels... VGA op de PC ingang geeft mij 1360 x 768 pixels dus een groter beeld en meer pixels is scherper beeld :thumbs: het beeld is wel iets valer maar een beetje minder contrast en helderheid (in het spel aan te passen) en het ziet er echt prachtig uit!

    Mijn instellingen:

    via PC aansluiting (HD-VGA) [1360 x 768]
    Modus : aangepast
    Digi. Ruis : AAN

    Contrast : 85
    Helderheid : 48
    Kleur tint : Warm 1​
    (hoe warmer hoe meer kleur... hoe 'koeler' hoe meer blauw)


    via Component aansluiting [1280 x 720]
    Digi. Ruis : AAN
    Dyna Contrast : AAN

    Contrast : 88
    Helderheid: 50
    Scherpte : 0
    Kleur : 44
    Kleur tint : Warm 1​

    Instellingen die niet vermeldt staan zijn gewoon UIT of in de standaard instelling (niet veranderd dus)


    Nog meer mensen met dezelfde TV?
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2006
  12. t3viper

    t3viper Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,

    ik heb laatst een daewoo plasma tv gekocht van 107m, het beeld ziet er onwijs gaaf uit alleen bij project gotham racing 3 zijn de auto's een beetje in elkaar gevouwen. op me vorige breedbeeld waren ze veel breder. De weg en de mensen er omheen enzo ziet er allemaal wel nomaal uit het gaat alleen om de wagens die zijn allemaal een stukje smaller geworden:confused:

    is dat misschien een HD instelling ofzo? me tv instelling staat gewoon op 16:9 en op me xbox heb ik de hoogste resolutie aangevinkt veel meer kon ik niet instellen.

    met andere spellen heb ik er minder last van heb ook call of duty en die ziet er weer gewoon normaal uit. dus het kan ook aan een instelling van het spel liggen alleen weet iemand misschien iets logies wat het kan zijn?

    gr
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Hmm. Het is onmogelijk dat het publiek en de gebouwen wél goed zijn, en dat de auto's niet goed zijn. Het is óf alles klopt, óf alles klopt niet. Ik denk persoonlijk dat de instellingen van je oude TV incorrect waren, en dat die van de daewoo die je nu hebt wel goed zijn. Zet ook even je Xbox 360 weer op SDTV en kijk of hij op PAL50 of op PAL60 staat. Zet je 360 op PAL60, ga dan weer terug naar de HDTV-mode, en kijk hoe je beeld er dan uit ziet. Het ligt in elk geval niet aan de instellingen in PGR3 zelf, want daar valt weinig in te stellen ;)
     
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb de le32s71 wie heeft er ervaring mee?
     
  15. Chiwawaatje

    Chiwawaatje Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een SamSung LE32M61. Op de xbox ziet het er prachtig uit, maar als ik tv kijk (digitaal/schotel) zien de mensen er rood uit. Het lukt me niet om dit bij te stellen. Iemand enig idee hoe dit bij te stellen is?
     
  16. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Vor de Samsung SyncMaster 940MW zijn mijn instellingen voor component ( 720P ):

    Contrast: 80
    Brightness: 60
    Sharpness: 0
    Colour: 57
    Tint: R50/G50

    En voor VGA ( 1360x768 ):

    Contrast: 89
    Brightness 90
    Red: 100
    Green: 100
    Blue: 100

    Het beeld is veel scherper via vga al zijn de kleuren wel wat fletser. Wanneer de kleuren echter op maximale intensiteit zijn ingesteld is het beeld heel mooi en kan het bijna niet beter. Dit in tegenstelling tot component waar er jaggies zijn te bekennen als de sharpness niet op 0 staat. Wel zijn de kleuren een stuk intenser bij component, maar is het beeld weer minder helder. Dit kan natuurlijk worden aangepast en met de boven genoemde instellingen is het beeld zeer goed. Maar het is dan nogsteeds veel minder scherp dan bij vga. Daarom zal ik altijd vga blijven gebruiken voor mijn xbox 360. Tenminste...tot er een betere aansluiting komt (DVI?) :b:
     
  17. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    He mannen.

    Ik heb een vraag ik heb een samsung HDTV type: LE32R71B

    Ik speel al die tijd met een HD Component AV-Kabel die je standaard bij je 360 erbij krijgt...

    Maar ik wou ff weten of er een andere kabel is die beter is?
    Ik hoor wel sommige mensen over de HD-VGA Kabel!

    Is Die echt beter?? :confused:


    Hier trouwens mij tv-instellingen:

    TV. (ik gebruik Digitenne, dus geen kabel)
    Contrast: 80
    Helderheid: 80
    Scherpte: 0
    Kleur: 62
    Kleur tint: Normaal
    Digi Ruis: Aan

    GAME.
    Game Mode: On
    Contrast: 84
    Helderheid: 84
    Scherpte: 50
    Kleur: 64
    Kleur Tint: Koel 1


    Ok Ciaooooo...

    TheOne:thumbs:
     
  18. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
  19. The Ripper NL

    The Ripper NL Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    SamSung bellen... komt er een monteur die een update doet... weg rode/roze vlekken ;)
     
  20. Fritske23

    Fritske23 Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen, ik heb sinds kort de philips 32pf9731, heeft iemand deze hier en zou hij zijn instellingen hier kunnen plaatsen? BVD
     

Deel Deze Pagina