[XOne] Xbox Live! Credit Card

Discussie in 'Games' gestart door xbox1, 6 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Het systeem is verzonnen door Amerikanen en daar werken ze nou eenmaal niet met een bankpasjes systeem. In Engeland werken ze zelfs nog regelmatig met cheques (!).

Overigens is die credit card ook niet gegarandeerd. Je neemt een (gratis) blue kaart van American Express (klote kaart, overigens, maar dat is een heel ander verhaal). Je registreert je Xbox Live serienummer zodat je kunt spelen. Vervolgens meld je bij American Express dat je hun kaart niet meer wilt, je laat hem blokkeren, knipt hem in stukkies en stuurt hem terug naar American Express.

En zie... De CC problemen verdwijnen als zneeuw voor de zomerzon. (en jij hebt géén fraude gepleegd) :+ :D 8)

2. xbox1

xbox1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en waar wil je je downloads, MMORPG's en toernoeien
    mee gaan betalen dan ? :)
    En het 2de jaar abo

3. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Who cares? Het 2e jaar gaat het zaakje waarschijnlijk 2x zo duur worden. Nou, dan gauw dat abbo vaarwel zeggen en een nieuwe startkit kopen. Heb je meteen een nieuwe krommuneketer en dan zit je weer voor pakweg 60 eurootjes onder de pannekens... }:]

Wat interesseren mij die downloads nou? Ik wil alleen maar effe iedereen unreal voor ze harses schiete! :+

4. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Daar verzinnen ze ongetwijfeld iets op, je kunt ook niet het abbo van een tijdschrift opzeggen en vervolgens weer lid worden in korte tijd...

5. xbox1

xbox1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yeah right das echt een oplossing

6. xbox1

xbox1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof niet dat Pejannl zijn Gamertag, friendslist en world rankings belangerijk vind.
    Aangezien hij deze dan elk jaar verliest :)

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Euh... even rekenen... Starterkit kost 60 Euro. Abbo gaat waarschijnlijk 8 tot 10 euro per maand kosten, oftewel 100 tot 120 euro.

A) Gamertag? Nee, interesseert me nix. Krijg ik mooi elk jaar een koele nieuwe gemertek.

B) Friendlist? Ja, voor 40 euro schrijf ik die wel even op een papiertje.

C) World rankings? Nee, dat interesseert me inderdaad geen moer. Ik geem niet voor het plezier van een ander, maar voor mijn eigen plezier. Ik heb in de Xbox Live forums al lang gezien hoe sommige mafketels online games verpesten om maar vooral hoog te kunnen scoren in de rankings lijsten. Nee, dank je. Niet voor mij, dus.

Kortom: Friendslist op een pampierke skriven scheelt 40 Euro. En nog een nieuwe kommerkweter op de koop toe. Da's toch gauw verdiend, nietwaar? ;) :+

Oh, ja. Als Microsoft mijn serienummer of MAC adres administreert dan gaat het 2e abbo op naam van me vrouw, met haar (tijdelijke) credit card. Heeft ze de Xbox gewoon 2e hands gekocht. Een jaar later koop ik 'm gewoon van haar terug. }:] :+

Nee, jongens. Zo moeilijk is dat niet. Maar om even serieus te zijn: Ik ga me die moeite niet nemen. Maar ik zit ook niet te zeiken over credit cards. Voor die knulletjes heb ik een oplossing beschreven. Ikzelf ga me die moeite niet nemen. Neem gewoon een abbo, registreer een van mijn credit cards, en klaar is Pejannl! :9

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Zou je ook kunnen chippen? :+

9. Bloody_Apron

Bloody_Apron Guest

BULLLLLLSHIT!!! ALERT, ALERT, ALERT!!!

we hebben het hier over gamez, niet over iets belangrijks hoor RFP

10. Hotshot

Hotshot Guest

Originally posted by RFP
    Ik HOOP echt dat MS vasthoud aan die creditcard. Een creditcard is namelijk niet anoniem want je krijgt dat ding pas als je legitimatie etc. hebt gegeven aan de bank. Dit zorgt ervoor dat je een bepaalt publiek uitsluit (zoals pubers die de boel opzettelijk willen verzieken). Bovendien kan je mensen die alsnog de boel verzieken makkelijk blocken omdat het aanvragen van een andere creditcard om je weer aan te melden erg lastig is (je naam, adres en woonplaats blijven immers hetzelfde).

Een creditcard is dus een soort middel om mensen te dwingen zich te gedragen en dat werkt vooralsnog erg goed. Ik speel nu een weekje Xbox Live! en verbaas me erover dat er tot nu toe geen pubers zijn geweest die m'n game verziekt hebben (zoals alle fanboys op de verschillende gameforums dat doen).

Dus jij denkt dat wij (18-) geen CC van iemand gaan lenen als onze ouders het niet hebben?

11. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Check de amerikaanse Xbox-sites maar eens maar mensen steen en been klagen over scheldende kinderen die racistische opmerkingen zitten te maken.
    In amerika is het makkelijker om een CC te krijgen, op het moment dat je een krantenwijkje hebt daar kan je er al een aanvragen, omdat je een vast inkomen hebt.
    De CC is in amerika het meest gebruikte betaalmiddel in europa totaal niet.

12. Hotshot

Hotshot Guest

Het is allang bekend dat de CC het meest gebruikte betaalmiddel is in de USA..
    In Europa wordt ie steeds meer gebruikt..

13. nnex

nnex just NNEXíng it,baby

Leuk Bevonden:
    0
    betalingswijze

ik heb een tijdje terug microsoft gemailed met de vraag hoe de betaling in europa zou gaan.
    ze vertelde mij in dat maitlje dat de cc een reeele optie was, maar dat ze bezig waren met alternetieve betalingswijze(bankrekening of via een prepaid-systeem)

er staat dus nog helemaal niks vast en MS heeft nog 3 volle maanden om een goed systeem te bedenken.
    ik ga als het niet anders kan dus echt wel die cc aanschaven aangezien xbox-live flink gaat roeleren!

---NNEX---:9

14. RFP

RFP Live!

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat een serieuze vraag? Hoe kan je lame doen in een game?

Wat dacht je van:

- tegen de richting in rijden
    - blokkades vormen in race games
    - je eigen teammaten/clan neerknallen
    - via de communicator alleen maar onzin en puberale opmerkingen maken (Xbox sucks, Bill Gates sucks etc.)

Ik kan genoeg manieren verzinnen om een game te verzieken. Door een creditcard als "legitimatie" aan te houden kan MS zulke gebruikers die zich misdragen makkelijker bannen van Xbox Live!

Dat denk ik ja. Iemand moet je wel heel erg vertrouwen om z'n creditcard uit te lenen. Bovendien kan je met Xbox Live! in de toekomst ook content kopen (nieuwe levels etc.). Dat hangt af van de gamepublisher. Als je eenmaal je geleende creditcard hebt gebruikt kan je dus op zijn rekening content kopen. En als je je misdraagt wordt die persoon geblokt van Xbox Live!

Al met al blijf ik dus bij mijn standpunt dat ik hoop dat MS vasthoudt aan de creditcard.

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Wat in de States veel gebeurt is dat mensen in een sportgame, zodra ze gaan verliezen, heel veel overtredingen gaan maken (bijv in American Football). Daardoor gaat een game heel lang duren want Amerikaanse sport is vaak gebaseerd op echte speeltijd. Als ze een overtreding maken staat de klok stil tot het spel hervat wordt.

Dus gaan ze, als ze dreigen te verliezen, stervensveel fouls maken en gaat een game tot wel twee of drie uur duren. Stel je eens voor hoe dat is wanneer je moeder onderaan de trap roept "Het eten is klaar!" Dan moet je dus de game opgeven, met als gevolg dat jij als verliezer wordt aangemerkt.

Dat is dus spelbederf. Er zijn al vele truken bedacht om een spel te bederven en dat komt in Xbox Live in Amerika al heel veel voor.

16. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan helemaal niet, als je op Xbox.com eens goed leest zie je dat het adres van de CC overeen moet komen met het adres van de plaats waar je Xbox live speelt, zoiets was het in ieder geval, ze steken er echt wel een stokje voor.

17. RFP

RFP Live!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, dat hoeft helemaal niet overeen te komen.

18. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Who the fuck loopt rond met een Credit Card op zijn 16e? Laat staan de jongere gamers!

MS moet begrijpen dat de XBOX voor jongeren is, en dat de gamers (vaak jongere, want mijn vader gaat ook niet met een XBOX spelen), geen CC hebben.

Conclusie XBOX LIVE: FLOP!!! (puur door CC. Zonde voor zo iets goeds!):confused:

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind dat id van de CC nix. Mijn vader zou nog voor geen goud zijn CC uitlenen zodat ik (volgens hem die domme) spelletjes kan spelen. Maar moet je nou betalen voor xtra downloads of niet? Je betaald al abbonomentgeld en als je nou ook nog voor downloads moet gaan betalen. =( =( =( =(

20. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben 16 en heb een credit card OH YEAH BABY YEAH

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina