Microsoft denkt na over games op HD-DVD

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Jel0, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel0

Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Warren News heeft hun CES newsletter vandaag gepubliceerd. In deze newsletter wordt gesproken over de HD-DVD.

Dave Luehmann van Microsoft Game Studios zegt in het artikel dat Micrsoft nog niet zeker weet of ze games op HD-DVD voor de Xbox 360 gaan uitgeven, maar dat dit in ieder geval niet dit jaar gaat gebeuren. Volgens Luehmann zit Microsoft vooral in over de laadtijden van HD-DVD games op de Xbox 360. Volgens hem zijn DVD9 schijfjes met 12X speed stabiel, iets wat niet gezegd kan worden van HD-DVDs.

Luehmann heeft dit gezegd op de DisplaySearch HDTV Conference 2006.

http://files.xboxic.com/xbox-360-hardware/hd-dvd/ced-summary-hddvd-for-games.png

EDIT: Inmiddels heeft John Porcaro van de GameScoreBlog gereageerd. Volgens hem zullen er geen games op HD-DVD uitkomen. Op dit moment ziet Microsoft niet veel in games op HD-DVD. Ze zorgen voor hogere kosten voor game developers, het maken van de disc en hogere kosten en langere laadtijden voor de consument. Volgens hem werken HD games perfect op het DVD9 formaat, als voorbeeld noemt hij The Elder Scrolls IV: Oblivion.

http://gamerscoreblog.com/team/archive/2006/08/16/536859.aspx

Laatst bewerkt: 17 aug 2006
  2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Daar hoeven we echter niet bang voor te zijn, want iedereen heeft DVD en niemand heeft nog hddvd, en maar een percentage zal dat hebben, kortom, al zou dat al gebeuren (wat ik persoonlijk sterk in twijfel trek) , dan zou het 'additioneel' zijn, naast de normale DVD versies.

3. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    dat zou wel een echte naaistreek zijn aangezien ze beloofd hadde dat niet te doen

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hmm het is waarschijnlijk een mis-quote (verkeerde vertaling) van de duitse xbox baas .. dus neem het met een korrel zout. Microsoft heeft min of meer gezegd dat de snelheid van de HD DVD spelers (en die van Blu Ray) te traag is voor games .. betekend langere laadtijden (ik had trouwens dit bericht al gepost in ps3 vs xbox 360 vs wii)

5. JeePee

JeePee Guest

Op de E3 dit jaar bleken de laadtijden van de PS3 toch erg snel te zijn. Zeker in vergelijking met PGR3.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    euhm... mag ik daar een bron van zien .. want de games van de PS3 speelde af op een DEV KIT ... van af een harde schijf ...er zijn nog geen blu ray games

7. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jepee heeft de ps3 al een paar maand thuis.

8. vision 360

vision 360 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Blue-Ray spelers lezen de data wel erg snel, ik weet zo niet meer hoeveel data ze per seconde lezen op 1 speed, maar het was wel beter dan de andere formaten.

9. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk (en ik hoop) dat het een gerucht is. Want hoe zit het bijvoorbeeld met een pc hddvd- of blue-ray-addon. Deze zou je toch eigenlijk eerder verwachten?

10. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Microsoft gaat on weer beetnemen let maar op! straks zijn we weer verplicht een HD DVD tekopen!

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het is waarschijnlijk een verkeerde vertaling van de duitse xbox baas. Dus reken er maar niet op. Tijdens de laatste podcast hdeft MajorNelson ook gezegd dat dit er niet komt

12. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    In het verleden is elke (hardware) add-on voor consoles een mislukking geweest, kan het me niet voorstellen dat Microsoft dit durft te doen...

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De Xbox360 heeft ook een zwake schakel namelijk de USB2.0 poort
    Tijdens het kijken naar een flim op HD-DVD zal geen problemen zijn , maar wat gebeurt er als er meerdere aparaten tijdens het games om aandacht gaan vragen.

De data-overdracht bij het gamen via de HD-drive is al enorm.
    Daarbij komt nog de wireless Adapter en eventueel de webcam.

In theorie kan het hele USB-gebeuren instorten als een kaartenhuis.

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Weer?

Wanneer was de eerste keer dan? We kregen zelfs een gratis voeding voor de eerste xbox.

15. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb toch duidelijk uitgelegd waarom dat niet gaat gebeuren. Alle mensen hebben DVD in hun 360, dus als je wilt dat alle mensen je spel kunnen kopen, ben je verplicht een DVD versie uit te brengen. Kortom, niemand heeft iets om bang over te zijn. :)

16. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft HD DVD Player Exclusively For Movies
    http://gamerscoreblog.com/team/archive/2006/08/16/536859.aspx
    Zo .. kunnen we allemaal weer met een gerust hart gaan slapen .. \o/

18. Pretender

Pretender Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik me afvraag is of de aansluiting alleen via USB is.
    Deze zitten namelijk aan de voorkant van de 360 en niet aan de achterkant.
    Dit lijkt me lelijk ''ogen''.

19. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Er zit zeker wel een USB aan de achterkant. Naast je netwerkpoort. :)

20. Pretender

Pretender Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels de aansluiting gevonden (met een beetje hulp). Boven de aansluiting van het internet.
    Wel verstopt hoor :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina