[Casemodding] Show je casemodproject! (GEEN MODCHIPS!) **DEEL 2**

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 29 aug 2005.

1. Ago

Ago Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hm okay... die hebben geen oranje inderdaad, dat is jammer.
    Ik heb op internet wel 2 Fan's met oranje ledjes gevonden.
    http://www.soefkenijn.com/oscommerce/product_info.php?products_id=190
    http://www.azerty.nl/producten/prod...master-tlf-s82-eo-80-x-80-x-25-mm-oranje.html

Alleen die 1ste is vanuit belgie, kost 15 euro verzendkosten, dat vind ik veel te veel.
    En die 2e... ziet ernaar uit dat die ledjes in het plastic zitten, ik denk niet dat ik die los kan halen.

http://www.casemodders.nl/shop/popup_image.php/pID/404
    en dit zijn dus witte ledjes met oranje uvplastic

2. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar in die fans zitten hooguit 4 ledjes ofzo. Dat ziet er niet zo heel mooi uit onder je jewel. Kun je dan niet beter losse oranje ledjes kopen en zelf aansluiten?

3. partyproof

partyproof What's next?

Leuk Bevonden:
    0
    mycom al geprobeerd? Dacht dat je daar ze wel had... Weet 't niet zeker hoor, dus word niet boos als ze er niet liggen.., maar d8 't wel..

4. Ago

Ago Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nah, ze hadden alleen rood.
    Maar het maakt al niet meer uit, ik heb gewoon 6 losse ledjes gekocht,
    zie wel ff hoe dat uitpakt.
    Ik vraag me ff af wat beter zal zijn, de jewel doorzichtig laten,
    of er een oranje papiertje onder stoppen. Ik weet alleen niet zeker hoe het dan met de LEDje zit..
    Ik zal zo ff wat picca's op internet zetten van mijn 'project'.

5. mista B

mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

Leuk Bevonden:
    0
    ey dr is weer iemand bezig:9 oranje papiertje lijkt me niet nodig...doorzichtig is ook goed. moet je anders kijken hoe dat uitpakt. wel picca's van maken he:cool:

btw mn eigen update: bijna weer een nieuwe xbox gekocht, moet m alleen nog even ophalen. case is ook bijna klaar. moet even een front en een back opnieuw zagen en de gaten zagen met mn gatenzaag. leer is hier, alles is ook al op het leer getekend(gaten, tekeningen die met rood leer ingelegd worden enz. enz...) word nog leuk:D\o/ picca's komen snel weer...O-)

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Waarvoor heb je die nieuwe xboxen nodig?

7. Raafie

Raafie GT: Raafie

Leuk Bevonden:
    677
    Z'n ouwe is kapot

8. Ago

Ago Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heyyy ik ben ook begonnen mijn xbox te modden.
    Dit is hoe ik het uiteindelijk wil hebben:
    - X boven op de xbox groen
    - LEDjes voorin Oranje
    - Doorzichtig Xbox logo met Oranje LED's eronder (totaal 8 LEDjes)
    - Schakelaars achter op de Xbox, 2 Schakelaars 1 per 4 LEDs,
    - Voorop een HDD activity LED, LED komt onder een glazen steentje
    zodat het hele steentje oplicht (zo een als in een vissenkom)
    Ik ben nog aan het denken, of misschien groen/wit steentje met Oranje LED
    of Oranje steentje, met Groen/Blauw LED.

Misschien nog BI-Colour LEDs boven de controller poorten, die rood aangeven wanneer er niets inzit, en groen/oranje waneer je een controller inplugt.
    Maar dan moet ik boren voorin, en ik ben een beetje bang dat het misschien lelijk wordt.

9. Ago

Ago Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier zijn wat plaatjes.

M'n LEDjes, hier bij een winkel in de buurt besteld, maar het zijn maar zwakke, ik ga morgen van led-world.com ? dacht ik ff betere bestellen. Dat figuurtje op de achtergrond klopt ook niet meer.

Deze zijn alvast oranje!.

Alles geschuurd, afgeplakt, en ready for painting.

Xbox Jewel wordt geschuurd

Done!

Paintjob is ook klaar. Ik had 2 grondlagen, toen geschuurd toen nog 1 grondlaag. Daarna 3 lagen verf, daarna 3 fijne lagen coating.
    (misschien iets te veel dan nodig was)

De knutselkamer.

1 klopje zit er al, die ander moet ik nog kopen :p

En hier wordt mijn stroom afgetapt.

Dat was het. Het is nu wachten tot ik me felle LEDjes binnen heb (5 dagen waarschijnlijk) Dan ga ik die onder bij de Jewel lijmen.
    Dan nog m'n glazen steentje kopen. Morgen de 2e schakelaar kopen.

En ohja, ik ga onder op de jewel zo'n stikker plakken, wat je ook vaak bij.. voordeur raam of badkamer ramen ziet, zodat het licht wat mooier uitkomt. Iets met een doorzichtig vormpje erin dan.

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    stroom aftappen van je hd lijkt me geen goed idee, beter gewoon een molex splitter ofzo

Voor de rest erg netjes :)

11. Ago

Ago Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja :confused:, hij wordt toch gesplit? maar dan heb ik het kabeltje nog open gehaald, om het daar vast te solderen.

12. mista B

Leuk Bevonden:
    0
    nieuwe update:

front en back heb k net ff opnieuw gezaagd(had ik een beetje verknald:+) en ook alle gaten dr op getekend. ook de gaten voor de powerbutton en eject button zijn getekend. koeler-, scart-, tulp-, switch- en powerdraadgaten zijn getekend. powerdraad aansluiting is (wel leuk om ff te vertellen) een female pc-aansluiting:D ik ga dus een pc-draad gebruiken i.p.v. de orginele xbox kabel*) :cool: is wel grappig om te zien. en personen die niet weten dat er een xbox in zit die denken dan dat er een pc in zit:+_O_

dak-uitbouw komt misschien te vervallen, is een beetje onhandig misschien en maakt de case er niet echt mooier op dusja... maaaaaar dat weet ik dus nog niet zo zeker. powerbuttonleds zijn aangesloten (primair rood en secundair wit) en geven dik relax licht. achter de koeler in de achterkant komt een neonstaafje te zitten zodat het aan de achterkant van de case rood verlicht wordt:)

controllerports worden ook best wel uniek hoop ik. elke controllerport wordt een kwart rondje, zodat alle poorten samen een geheel vormen.

dit was het zo'n beetje:9 een heel verhaal maar jullie zijn nu wel weer op de hoogte van mijn project. laat maar horen hoe jullie er over denken:)

13. Raafie

Raafie GT: Raafie

Leuk Bevonden:
    677
    klinkt goed

14. mista B

Leuk Bevonden:
    0
    alle gaten zijn gezaagd, en een nieuw idee is getekend. dit is nl het idee: aan de onderkant komt een gat te zitten met daarin een rode ccfl (rond) en de xbox komt 3 mm boven de grond te staan(op schroefpootjes denk ik, moet ik me nog even over buigen) zodat je een rode gloed onder de case ziet.

15. mista B

Leuk Bevonden:
    0
    UPDATE 392 ofsow:lol:

ik heb een nieuwe xbox(eindelijk) met een dvdkit over gekocht. de afstandsbedieningontvanger(leuk woord voor galgje) komt in mn front te zitten en dit gat is gezaagd. alleen het infra rood- gedeelte wordt zichtbaar door middel van een gat dat in het leer gesneden wordt. de aansluiting van dit ding(geen zin omdat hele woord opnieuw te schrijven) wordt gerealiseerd(lekker duur woord...) door een van mn ouwe controllerport aansluitingen te slopen en op port nr 4 aan te sluiten, zodat ik een dubbele port nr 4 heb zeg maar. dit zorgt er voor dat ik geen extra ding moet meenemen als ik ergens anders een dvd-tje wil kijken.

ik ben nog opzoek naar een ethernet-hub om meerdere ethernet-aansluitingen aan de achterkant van mijn xbox te hebben(is wel relax met LAN-party's en zo...). dus als iemand die heb liggen hoor ik het graag:D :thumbs: _O_

nou, dit was het dan maar weer. ik hoor jullie bevindingen wel hoop ik. alvast bedankt dan maar:9

Laatst bewerkt: 10 sep 2006
  16. NEO_X

NEO_X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. NEO_X

NEO_X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. mista B

Leuk Bevonden:
    0
    mooi. ga je dr nog leds in zetten of ccfl's?

miss kun je btw de edit knop gebruiken als je nog iets er bij wilt zetten, dat voorkomt dubbelposts:9:b:

19. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    leds zouden het wel mooier maken, helemaal in het blauw of groen.

en ook de image tags gebruiken dan hoef je er niet op te klikken

20. mista B

Leuk Bevonden:
    0
    moet eens foto's gaan maken van die van mij... moet nog een stuk doen maar hij is wel ver gevorderd in vergelijking met vorige foto's... dus jullie weten wat jullie te wachten staat:9

Deel Deze Pagina