Hardere maatregelen tegen het gebruik van "kk" en "******"

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Zeroine 83, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    lol :) nouja succes verder

2. Ice Thunder

Ice Thunder Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je mensen die de betreffende woorden, ongeacht in welke context de woorden gebruikt worden, gebruiken niet uitstaan, negeer je die mensen toch?

Laatst bewerkt: 22 aug 2006
  3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is een mogelijkheid jah, maar dan kan ik de andere, misschien enigszins wel interessante posts van die mensen ook niet lezen. Nee dan Report ik ze liever, leren ze misschien nog van hun fouten :)

Het is immers ook gewoon tegen het beleid, simpel.

4. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ik vind het ook bull om mensen hier een ban of strafpunten voor te geven. Ik vind dat je het woord best mag gebruiken. Niet om iemand mee uit te schelden maar om als "krachtterm" te gebruiken. Maar het moet niet zo zijn dat in iedere zin ****** of kk in voor komt. Dat is natruurlijk ook weer een beetje te veel van het goede.

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Draai het eens om... Wij (als in degenen die géén aanstoot aan het woord nemen) moeten ons gaan aanpassen aan jou, omdat jij het toevallig geen fijn woord vindt.... dat zou je dan toch ook egocentrisch kunnen noemen?

Stel dat ik het woord "jurk" aanstootgevend vind, moet ik dan ook campagne gaan voeren om dat woord te censureren en gebruik ervan te verbieden?

Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven aandachtstrekkerij om over dit woord te gaan lopen huilen. "Zie mij eens zielig zijn!" Face it, je begeeft je op het internet, daar zijn gedragregels soms anders dan bij je thuis. Dat jij dat woord niet gebruikt vind ik prima, maar ga anderen niet opleggen wat ze wel en niet mogen zeggen. Want als we dan toch bezig zijn, verbied dan ook gelijk het gebruik van tyfus, tering, pokke en schurft, want dat zijn ook allemaal ziektes die bij velen in het dagelijks vocabulaire voorkomen.

Voor de duidelijkheid: ik heb genoeg mensen in mijn directe omgeving die aan deze ziekte zijn gestorven, maar ik gebruik het woord zelf nauwelijks. Ik neem er echter geen aanstoot aan als het gezegd wordt, afhankelijk van de context uiteraard.

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Laat maar

Gooi de thread maar dicht....I rest my case.

7. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0

YEAH !! kijk dat bedoel ik ook... _O_

en dat ook :D :thumbs:

8. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Zero,
    In mijn ogen heb je gelijk. Dit woordt, en dus deze ziekte, gebruiken om niks of als scheldwoord mag natuurlijk eigenlijk niet.
    Jij bekijkt het uit humaan oogpunt, voor jezelf, en andere.
    Maar je zoekt het wel ver, en er is ook niet echt een beginnen aan.
    Je zit op een xbox forum, waar veel volk komt dat in puberjaren zit en gewend is om worden als 'kut', 'tering' en weetik veel wat allemaal door de strot naar buiten te flappen.
    Meestal ook niet eens met de bedoeling om intimiderend over te komen, maar gewoon zoals hier ook verteld wordt, als 'krachtterm'.
    Begreip me niet verkeerd, ik ben zeker geen voorstander van deze term, verre van zelfs, maar het is tegenwoordig zo erg normaal geworden bij sommige mensen, dat het geen beginnen meer aan is om er wat tegen te doen. Nu we toch bij dat punt zijn, wat zou je willen dat er gedaan wordt dat echt helpt?

Als er iets is dat helpt, dan ben ik daar een voorstander van, maar ik zie niet wat een goede maatregel zou zijn. Mensen bannen vanwege (verkeerde) taalkeuze, maar ze bedoelen het niet verkeerd, is onzinnig. Mensen strafpunten geven is een mogelijkheid, maar ik denk niet dat menig lid zich daar veel van aantrekt.
    Harder aanpakken zou dus wel fijn zijn, maar hoe? En je moet het ook niet overdrijven.

Dillema's, dillema's...

edit:
    Ja mee eens, mijn oma is ook gestorven aan jurk.
    Jezus, hallo, goede vergelijking.

Overigens, het tweede deel breng je wel debiel, maar er zit een kern van waarheid in.

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen krijgen al strafpunten voor gebruik van dergelijke termen, dus de XBW crew is het in zekere zin met mee eens dat we het niet zomaar hoeven toe te laten. En na een bepaald aantal strafpunten volgt automatisch een ban. Dat zijn dus niet mijn regels, maar die van het beleid hier.

Maar goed, sommigen hier doen het overkomen alsof ik wil bepalen hoe andere mensen zich hier zouden moeten gedragen....maar dat is absoluut niet het geval. Wel probeerde ik mensen enige vorm van respect bij te brengen door enkel en alleen de boodschap over te laten komen dat het toch helemaal niet nodig is om deze termen te gebruiken aangezien er genoeg, minder aanstootgevende, alternatieven zijn....maar net wat je zegt : sommige dingen zijn blijkbaar zo normaal tegenwoordig dat het geen zin heeft je er nog tegen te verzetten.

En daarom zeg ik : I rest my case, en de thread mag dicht.

10. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Van Dale vindt 't grof, maar erkent het wel als een scheldwoord. En als iets in de Van Dale staat, dan mag het gebruikt worden zeg ik altijd maar.

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier mag het niet gebruikt worden, punt. Het forum van XBW is immers geen democratie.

Maar ik ga der over ophouden. Veel discussieplezier nog verder....ik vind het allang best.

12. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Het was iig goed om hier even bij stil te staan. En wat sommige kinderachtige reacties van mensen betreft zero. Er zijn nu eenmaal mensen die het op een niet zo'n prettige manier weten te brengen. Je hebt even een punt aangekaart wat mag en lijkt me nu wel fijn als mods/admins er verder naar kijken.

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier wou ik nog even op reageren. Jij mag het "overdreven aandachtstrekkerij" vinden, en denken dat ik mezelf "zielig wil opstellen"....maar dan zit je er compleet naast. Daarom vind ik de manier waarop je hier reageert eerder van zieligheid getuigen.

Ik zeg trouwens niet dat je helemaal geen punt hebt met je post, maar je hoeft niet zo persoonlijk in de aanval te gaan....

14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ben het wel met Iris mee, om er even een reactie uit te pikken. Een directe ban aan leden die deze woorden gebruiken hoeft niet. Geef ze een waarschuwing, en zo iemand moet dan toch begrijpen dat zulk taalgebruik niet gewaardeerd wordt en zal het in de toekomst niet meer gebruiken. Althans, daar hoop je op. Gebeurt dit niet, dán mag je een ban geven. Owja, dat is mijn mening. :)

15. Killionaire

Killionaire Co-op shooter liefhebber

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat jij (en stakkers als jij) niet veel kan (kunnen) hebben?!! Het wordt gebruikt als overtreffende trap. Get a life. Maak niet van alles een probleem. Ga in het leger of zo!

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Reageer dan niet.....mja hij gaat dicht. Einde discussie.

17. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ik gooi deze dicht omdat het niveau hier aardig is gezakt.

18. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Blijf jij maar lekker in je egocentrische wereld leven en vooral niet aan anderen denken.

Als je wat ouder wordt dan 12 dan zul je doorhebben dat je meer aan vrienden hebt dan aan vijanden. Nu ben je nog jong en denk je dat je de koning van de wereld bent en kan het je niets schelen als je anderen zonder reden tegen de schenen schopt. Totdat je met die mensen te maken krijgt als je ouder wordt, dan zul je op de harde manier leren dat je ook aan anderen moet denken en niet je gedrag alleen maar kunt afstemen op je eigen egocentrische wereldbeeld van wat zogenaamd wel en niet kan.

Als mensen zich storen aan dat woord, hoe veel moeite is het voor jou om het niet te gebruiken? Een betere wereld begint bij jezelf, niet bij anderen. Ben jij eenmaal een goed voorbeeld van tolerantie en denken aan je medemens, dan worden anderen ook toleranter en bedenkzamer en dan praten we niet meer over dit soort issues waar sukkeltjes zoals jij zich niets aantrekken van andere mensen en wat hun kwetst of niet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina