Zero,
In mijn ogen heb je gelijk. Dit woordt, en dus deze ziekte, gebruiken om niks of als scheldwoord mag natuurlijk eigenlijk niet.
Jij bekijkt het uit humaan oogpunt, voor jezelf, en andere.
Maar je zoekt het wel ver, en er is ook niet echt een beginnen aan.
Je zit op een xbox forum, waar veel volk komt dat in puberjaren zit en gewend is om worden als 'kut', 'tering' en weetik veel wat allemaal door de strot naar buiten te flappen.
Meestal ook niet eens met de bedoeling om intimiderend over te komen, maar gewoon zoals hier ook verteld wordt, als 'krachtterm'.
Begreip me niet verkeerd, ik ben zeker geen voorstander van deze term, verre van zelfs, maar het is tegenwoordig zo erg normaal geworden bij sommige mensen, dat het geen beginnen meer aan is om er wat tegen te doen. Nu we toch bij dat punt zijn, wat zou je willen dat er gedaan wordt dat echt helpt?
Als er iets is dat helpt, dan ben ik daar een voorstander van, maar ik zie niet wat een goede maatregel zou zijn. Mensen bannen vanwege (verkeerde) taalkeuze, maar ze bedoelen het niet verkeerd, is onzinnig. Mensen strafpunten geven is een mogelijkheid, maar ik denk niet dat menig lid zich daar veel van aantrekt.
Harder aanpakken zou dus wel fijn zijn, maar hoe? En je moet het ook niet overdrijven.
Dillema's, dillema's...
edit:
Ja mee eens, mijn oma is ook gestorven aan jurk.
Jezus, hallo, goede vergelijking.
Overigens, het tweede deel breng je wel debiel, maar er zit een kern van waarheid in.
Laatst bewerkt: 22 aug 2006