Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd, daar dacht ik vanmiddag ook aan. Kan wel zo'n modulaire voeding kopen met kabels die je er zelf in kan prikken. Maar ik kan ook gewoon (voor nagenoeg hetzelfde geld) een stevige Zalman zonder bullshit kopen. Ga nu voor een 460 watt versie. Ben even het type kwijt maar goed. Dit moet wel genoeg zijn.

    setup is: AM2 X2 4600, 7600GT, 1GB 667 geheugen ddr2 (binnenkort uitbreiden naar 2GB), 2 x 320GB sata2/16MB, 1 x 250GB ide, 1 x dvd/cd+rw brander.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2006
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zalman is een goed merk en 460W is ook goed genoeg voor jouw systeem ;).
     
  3. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Precies, zo dacht ik er ook over. Misschien wel teveel maar altijd beter dan te weinig.
     
  4. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een simpel computer systeem samengesteld. Ik doe er niks mee, behalve af en toe wat photoshoppen. Dus een videokaart is eigenlijk niet eens nodig. Daarom wel een geen cheap processortje, maar een normale dual core. Voor de rest moest het zo goedkoop mogelijk, maar wel degelijk.

    Processor:
    Pentium® D 945 (3400 MHz)

    Moederbord:
    P5LD2 (Intel® 945P)

    Geheugen:
    G.E.I.L. DIMM 1 GB
    DDR2 - 800 (PC2 - 6400) CL4-4-4-12

    Videokaart:
    EN7300GS/HTD(256 MB DDR-II) - PCI-E

    HDD:
    Samsung SpinPoint P80SD (160 GB)

    Voeding:
    Coolermaster Extreme Power (430 Watt)

    Behuizingen:
    Centurion 5 Midi Tower
    (5x 5,25" / 1x 3,5")

    Prijs: +- 600,-
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet bitter weinig over PC's dus ik heb even wegwijs nodig. Ik heb wat zitten zoeken en vond deze desktop van alienware...opzich wel goedkoop voor de onderdelen. Is de GPU wat? Ze maken het wel aardig ingewikkeld, als je naar product features gaat staat duidelijk 'ati x1900 xtx' en bij specs staat weer iets anders, maar hoe kan dat, die nieuwe ati kaart is toch erg duur en deze desktop kost in zijn geheel 1300 EUR. Help!
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die van 1300 heeft geen X1900 er in zitten. Het volgende zit in die van 1300:

    Processor: Intel® Pentium® D Processor 930 w/ Dual Core Technology 3.0GHz 800MHz FSB
    Operating System (Office software not included): Genuine Microsoft® Windows® XP Media Center Edition 2005 with Service Pack 2 - With no Media Center Remote Control + TV Tuner
    Chassis: Alienware® Full-Tower Chassis - Space Black
    Chassis Upgrades: Standard High-Performance Air Cooling - No Upgrade Package Selected
    Power Supply: 700 Watt Alienware® Multi-GPU Approved Power Supply
    Motherboard: Alienware® Approved Intel® 975X Motherboard
    Memory: 1GB DDR2 Performance SDRAM at 667MHz - 2 x 512MB
    System Drive: Single Drive Configuration - 160GB Serial ATA 3Gb/s 7,200 RPM w/ NCQ & 8MB Cache
    Primary CD ROM/DVD ROM: 16x Dual Layer DVD±R/W Drive
    Graphics Processor: 256MB ATI RADEON™ X1600 XT w/ Avivo™ Technology
    Monitor: Alienware Approved 17" 12ms Flat Panel - Black
    Sound Card: High Definition 7.1 Audio - Standard
    Keyboard: Alienware® USB Full-Size Keyboard
    Mouse: Alienware® Optical 3-Button Mouse with Scroll Wheel
    Warranty: 1-Year AlienCare Toll-Free 24/7 Phone Support w/ Onsite Service
    Alienware Exclusive Offers: GameFly - Unlimited Game Rentals for 15 days - FREE TRIAL
    Alienware Extras: AlienInspection - Exclusive Integration and Inspection - $99.99 Value - FREE!
    Alienware Extras: AlienWiring - Exclusive Internal Wire Management - $99.99 Value - FREE!
    Alienware Extras: Exclusive AlienGUIse Theme Manager

    Niet echt super en zeker niet als je er mee wilt gamen. In een gewone pcshop kan je beter voor dezelfde prijs krijgen.

    De reden dat bij features (meestal het beste) en specs iets anders staat is omdat je de pc eerst nog moet configuren vooral eer je die gaat bestellen.

    @ Tsux: Ziet er goed uit, maar indien het niet duurder wordt kan je beter voor een AMD 64 X2 gaan en heb je geen drives nodig?
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2006
  7. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat Pegas zegt, 't is best wel een duur dingetje. Technisch gezien is het systeempje wat ik boven je hebt gepost zelfs sneller dan dat systeem van jouw. Alleen zit er wel een betere videokaart in en die kost ook al een 300,- extra... Maar 't blijft duur

    Ja met die AMD wordt het net iets duurder, waar ik het haal... En dan blijf ik telkens een stapje omhoog klimmen :) Ik begon al met een systeempje van 400, maar toen was het van... mja doe maar een dual core.... mja doe maar beter geheugen... ja doe maar duurdere kast.... ja doe maar duurdere voeding...
    Snap je m'n punt? :)

    Drives haal ik uit m'n oude pc, gebruik ik toch zelden, misschien koop ik een DL brandertje van NEC... kost ook 30 euro dus dat is het geld ook weer niet...
     
  8. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit hier iets interessants tussen? Ze zijn volgens de site 30% goedkoper (en ze zijn nog foking duur:mad: )dan in de winkel. De site werkt samen met hogescholen.
     
  9. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ik kan waarschijnlijk na een klein poosje mijn windows vista voor eenpaar tientjes kopen op school. Zal ik, wanneer de nieuwe generaties PC er is, een nieuwe pc kopenmet windows XP enlater er heel goedkoop Vista erop zetten? Of gaat dat moeilijk worden? En waanneer komen die vista klare PC's op de markt?
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk zit er iets tussen en ze zijn ook iets goedkoper, maar zeker geen 30%. IK zelf heb ook een laptop nodig voor de hoge school, maar ik ga die gewoon zelf bestellen. Kost ongeveer even veel en hij is beter voor wat ik hem nodig heb.

    Dat hangt af van welke versie je hebt. Met 1 versie kan je gewoon upgraden naar Vista (weet niet welke versie of juist allemaal) zonder dataverlies. Bij de andere versie zal je moeten formateren.

    Ik weet wel niet of dat allemaal klopt. Ik had een tijd geleden een site gezien waar dat allemaal opstaat, maar die vind ik niet meer terug.

    Je kan nu al gemakkelijk een Vista Ready pc kopen, maar het is slim om nog een tijdje bij XP te blijven. Want in het begin zal Vista waarschijnlijk nog vol bugs enzo zitten.
     
  11. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Jah dat is natuurlijk waar. En om te formatteren is niet zo heel erg. zolang ik mijn muziek en games maar kan bewaren.

    Denk dat ik van de week (waarschijnlijk morgen al) eens langs de winkel ga en vraag of ze een PC in elkaar kunnen zetten voor 1500 euro zonder monitor, windows, netwerk kaart en TV tuner kaart.

    Kijken met wat voor beest ze komen aanzetten :)

    Of zeggen jullie dat ik nog beter een poosje kan wachten met nieuwe PC kopen?

    En wat voor PC zouden jullie in elkaar naaien voor 1500 eurie?
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Asus P5B, Retail € 133,24
    Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 314,72
    Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz € 193,62
    Sapphire Radeon X1900 XT, 512 MB, DDR3, PCI Express x16 € 319,37
    Tagan TG580-U15, 580 Watt, Retail € 115,07
    Western Digital Caviar SE16, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 98,13
    OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 9,64
    NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 35,46
    Samsung SH-D162C, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 18,72

    Totaal: €1237,97

    Samen gesteld bij Azerty.

    Alleen ontbreekt er nog een case, maar dat moet je zelf maar eens zien. Ook als je een case pakt moet je zien naar de kleuren van de DVD(RW) drives en floppy drive.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2006
  13. AnTraX[BE]

    AnTraX[BE] AMD Rules

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo hello, vraagje.
    Die nieuwe ram, DDR2. Ik was dus aan het rond kijken voor nieuw ram, maar nu zie ik dat die DDR2 800 allemaal cl4 is.
    Is dat dan traag ofzo???? Het is uiteindelijk toch het laatste nieuwe.
    Grtz
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Voor DDR2 begrippen is het niet langzaam :). Voor DDR weer wel!
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    CL4 voor DDR2 800 is goed (tot misschien zelfs zeer goed). Bij DDR2 mogen de latencies hoger liggen omdat het geheugen sneller is.
     
  16. AnTraX[BE]

    AnTraX[BE] AMD Rules

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
  17. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ok ... alleen moet er nog een toetsenbord en muis bij. Ook moet hij in elkaat worden gezet. En welke kast moet ik erbij nemen? mag zo goedkoop mogelijk maar moet wel goed zijn.

    Kan ik hier wel een tijdje mee doen? of moet hij voor het spelen van spellen al na een tijdje vervangen worden?
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2006
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    SLI is waarschijnlijk iets beter kwa driver support, maar Crossfire is ook goed ;).

    Logitech Cordless Desktop MX 3000 Laser, Zwart, grijs € 75,87
    Spire SP-ATX-PALU/S, Zilver € 110,09
    Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Nee € 35,00
    Totaal: €220,96

    Totaal pc: €1237,97 + €220,96 = €1458.53

    Toetsenbord + muis is van goed merk en voor de rest heb ik er eigelijk gewoon willekeurig gekozen. Je kan best eens naar een winkel gaan waar je ze kan testen en eens zien welke je mooi vindt en of ze goed in de hand ligt (de muis dan).

    Review van de case, maar zoals ik eerder aangaf is een case persoonlijk.

    Begin volgend jaar Direct X 10 uit, maar dat wilt niet zeggen dat je ineens geen games meer kunt spelen met die X1900XT. Het zal nog wel een tijdje duren vooraleer die kaart te zwak is om een game nog te draaien.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2006
  19. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Jah ok snap ik maar op de case wil ik zoveel mogelijk besparen :). Maakt dus niet uit hoe hij eruit ziet maar meot goed zijn :)
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dacht juist dat het net andersom was ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina