Doom Iii

Discussie in 'Algemeen' gestart door D.LoKo, 9 dec 2002.

  1. D.LoKo

    D.LoKo Hempire Maker

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een ex-PC gamer, en heb daardoor via de bladen en sites al aardig wat info over DOOM III dankzij interviews met medewerkers van id Software (onder andere John Carmack).

    Ten eerste is niet alles rosengeur en maneschijn bij id, John Carmack heeft gedreigd zijn baan op te zeggen als hij niet aan DOOM III mocht werken als hoofdproject voor id Software (mede de oorzaak dat Quake IV door Raven Software wordt ontwikkeld).

    Ten tweede heeft ome John ook nog eens bevestigd dat de ontwikkeling van DOOM III voor het grootste gedeeltde om de graphics engine gaat, waarbij de gameplay een lagere prioriteit heeft.

    En laat ik nou juist weten hoe deze gameplay vorm gaat krijgen...

    DOOM III is geen vervolg op DOOM II - Hell on Earth. Het is een remake van The Ultimate DOOM in de meest letterlijke zin. Het flinterdunne verhaal wordt ietsje pietsje duidelijker gemaakt met in-game filmpjes, al is dit alleen om de krachten van de engine to showen.

    De single player ervaring wordt dus vrijwel hetzelfde als DOOM. Dezelfde wapens met kleine upgrades, misschien 1 of 2 nieuwe wapens maar don't bet on it. De levels zijn indoor met af en toe wat outdoor-plaatjes door een raam ofzo. Er komen dus weinig tot geen outdoor maps dus zet Halo praktijken maar meteen uit je hoofd. Verder wordt het spel zo linear als de neten, het typische loop van A naar B en schiet alles wat beweegt game play zonder enige innovatie whatsoever. Wel zal er een stamina meter zijn, dit loopt leeg als je loopt, schiet en geraakt wordt en deze shit heb je nodig om te kunnen lopen en richten. Reden hiervoor is... om gamers langzamer te laten lopen zodat ze alle graphics kunnen checken, en omdat de single player volgens John Carmack in een weekend uit te spelen zal zijn!

    De multi player is nog armzaliger! Deze zal absoluut geen aandacht krijgen van id Software dus wordt er een kleine software team ingeschakeld om een kleine multi player feature in te bouwen, welke erg veel op DOOM zal lijken. In elk geval weinig game modes, wees dus blij als Capture The Flag erbij zit. Of het zo'n 4-player max situatie als bij DOOM zal worden is nog niet bekend maar die geruchten zijn er.

    Al met al een aardige afknapper als ik het zo bekijk. Het meeste van dit is gebaseerd op John Carmack's wijze woorden dus 70% is geen bullshit. Het wordt echt een eye-candy shooter met middelmatige gameplay en een slap excuus voor multi player.
    Is dit het einde van de wereld? Nee, id Software staat erom bekend dat hun engine licenties altijd voor een appel en een ei te koop zijn en het zal niet lang duren of de eerste games gebaseerd op de DOOM III engine zullen worden gereleased waar er vanzelfsprekend een aantal juweeltjes tussen zullen zitten.
     
  2. McLaren

    McLaren Kimi rulez 2003

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    0
    De bedoeling van deze game is dan ook enkel en alleen een grafisch hoogstandje worden...niets meer, niets minder, mss goede engine voor andere games.....
     
  3. Angelfire

    Angelfire 360'ed

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze willen ook geen geld verdienen met de game, maar met de engine die erachter zit. Want daar wordt tegenwoordig meer geld mee verdiend ( zie Unreal engines en Q3 engines ). Niet zo'n stomme zet dus als je weet dat 60% van het begrote budget besteeds is aan de engine.
     
  4. bionicman

    bionicman Shagohod

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    Duke Nukem Forever met Doom III engine? :D lijkt me gaaf!!
     
  5. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Die john carmack vindt ik een behoorlijke eikel, beetje ******en dat de technologie van videokaarten niet snel genoeg gaat voor zijn kunnen.

    Die pik heeft nog niet eens alles uit de huidige videokaarten gehaald hij is gewoon lui en heeft geen zin om daar moeite voor te doen, en hij dringt graag zijn zin door. Ik vind het daarom geen wonder dat die andere pik john romero id heeft verlaten.

    En die Carmack heeft als naam code god dus hij moet met iets komen wat er goed uit ziet, daarom wil hij graag het werk van doom III doen zodat hij weer kan zeggen "goed ben ik he mensen". Pfff ik vind de id games vaak eentonig, het enigste waar hij dus goed voor is, is voor engines afleveren die andere bedrijven kunnen kopen die dan wel goede games afleveren (half life bv.)

    Die gast probeerd alleen maar zijn product te verkopen aan andere bedrijven zodat hij zich weer een ferrari kan kopen, maar het mag hem niet te moeilijk worden dus mogen wij weer gaan dokken voor nieuwe videokaarten.
     
  6. JeanV

    JeanV Groovy baby!

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Loop niet zo te janken joh WiXX, wat dacht je dan, dat die gozer puur voor de lol software ontwikkelt, jezus christus, dat heet werken, en als je werkt probeer je meestal zoveel mogelijk poen te verdienen. vindt ik? die gast probeerd??? En wat zijn dan volgens jou de huidige videokaarten, volgens mij zijn de geforce 3 en 4 al weer een flinke tijd te koop, maar dat zal wel aan mij liggen.
     
  7. Gameslave

    Gameslave Guest

    Damn wat gaat dit een kutgame worden zeg, en die (........) (.....) Jerry Jerry Jerry:p :mad:
    denkt echt dat die alles is en alles kan maken, dan nemen we toch gewoon lekker unreal of halo of zo, ze hebben zat goede engines dus we kunnen hem makkelijk missen, tering (.......)=( =( =(
     
  8. Angelfire

    Angelfire 360'ed

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat wel erg kort door de bocht vind ik. Elke programmeur wordt door de technologie tegengehouden. En Carmack is één van de mensen die dit duidelijk ventileert naar de buitenwereld toe. Dit alleen omdat hij nog dat ene extra stapje wil doen waardoor jij nóg mooiere beelden op je PC/GC/XBox/PS2/GBA/enz. krijgt.

    Je moet juist blij zijn dat er mensen zoals Carmack zijn die grafische grenzen durven te verleggen. Voor gameplay heb je weer andere mensen.
     
  9. Foxz

    Foxz 343 Guilty Spark

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmh, we zijn wel weer lekker eenzijdig bezig of niet? Ik vind juist dat Carmack het heel goed aanpakt door geen fabeltjes te gaan vertellen over de gameplay, dat kan alleen maar tegenvallen. Nu krijg je een super enge en mooie horror shooter die zich vooral op het single play gedeelte richt. En die uitspraak over het feit dat je hem in een weekend kan uitspelen, so what dat kan met Halo en Splinter Cell ook. Hierdoor kunnen ze de ervaring alleen maar intenser maken en de doorsnee gamer zal het ook echt niet allemaal in een weekendje uitspelen. Verder heeft Carmack ook duidelijk aangegeven dat ze de engine primair voor het spel maken hoewel licenseren wel mogelijk is (volgens mij is hij zelfs al gelicenceerd). Verder moet ik toegeven dat ik niet bepaald naar dit spel uitkijk, maar dat heb ik bij eigenlijk maar heel weinig FPS (zowiezo bij heel weinig games). Maar om meteen alles de grond in te boren vind ik nogal kortzichtig, vooral omdat Carmack ons in het verleden heeft bewezen dat alles wat hij aflevert van hoge kwaliteit is.
     
  10. Warzone-NL

    Warzone-NL War Is On

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    ehe......

    Heeft iemand de beta versie al gespeeld?
    Denk het niet .........lol

    Hij is vet........alleen denk ik dat ie nooit op de box uit
    komt....

    Op mn pc draait ie net........heb 256mb ....
    draait ie net op 640x480.......lol

    Je hebt meer dan 512 mb nodig om hem leuk te kunnen
    spelen.
    zijn alleen maar demo levels......maar is erg goed..
    ik heb dit in iedergeval nog nooit gezien....
    Heb hem gedownload op EDONKEY.....

    laterrr

    By Warzone-NL
     
  11. Foxz

    Foxz 343 Guilty Spark

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Keep your facts straight, hij is al aangekondigd voor de Xbox.
     
  12. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    De nieuwe DOOM engine zou met een Duke Nuke 'Em game niet werken. In Carmack's nieuwe game is er steeds slechts een lichtbron of maximaal een paar actief, omdat deze technologie voor de huidige grafische kaarten erg zwaar is.

    Kortom, voor games met gevarieerde omgevingen is het gewoon niet ideaal, je kun alleen erg donnkere omgevingen waar alle schaduwen pikzwart zijn nabootsen, en dat ook erg goed, maar het is niet erg realistisch.

    Zo is er bijvoorbeeld de "Radeosity" engine, wat de lichtweerkaatsing van elke oppervlak nabootst. Deze technologie is echter helemaal in de kinderschonen en vereist zoveel rekenkracht dat het niet realtime toe te passen is. Kortom voor het soort spellen waar Carmack op doelt is de engine geweldig, bijv. voor een Splinter Cell 2 ofzo.

    Halo 2 gebruikt gedeeltes van deze techniek maar mixed deze met een grootschalige outdoors engine en een aantal andere hoogstandjes waardoor deze beter toepasbaar zijn in de grootste en gevarieerde Halo wereld.

    Anyways het is wel erg exiting en ik kijk uit naar DOOM III, maar voor normale games is de engine praktisch onbruikbaar. Wil je claustrophobisch en pikzwarte schaduwen, dan is het ideaal.
     
  13. Warzone-NL

    Warzone-NL War Is On

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe.....

    Aangekondigd betekent nog niet dat ie dan ook op de box uitkomt.
    Als je ziet wat een rekenkracht dit spel vereist.....eehe

    Je ziet het al met de huidige games.........BV

    Jedi knight......vergelijk hem maar met die van de xbox..
    geen uitgestekte velden,maar dicht getekend....lol
    Ook geen vallende meteorieten..lol

    Ik vind het ook niet leuk ,maar de xbox en alle andere
    consoles kunnen de pc niet bijbenen.......

    conclusie is dat wanneer doom uitkomt....er zoveel grafisch geweld nodig is dat er weer een nieuwe console nodig is.

    By Warzone-NL
     
  14. Angelfire

    Angelfire 360'ed

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet alleen één belangrijk ding, want Carmack maakt volledig gebruik van de Geforce technieken, en raad eens wat er in de Xbox zit ;)
     
  15. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    De Geforce in de Xbox is ongeveer 2x zo snel als de Geforce 3 wanneer je hem juist gebruikt. De unified memory zal denk ik ook goed helpen, alhoewel de slechts 64 MB misschien een probleem zal zijn.

    Kortom, ik weet zeker dat DOOM III wel op de Xbox kan draaien, weet alleen niet hoe goed.
     
  16. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    DOOM III gaat ownen.
    Doom is gewoon DE shoot'em up allertijden.
    Ook al is dit een vervolg ofzo .. maakt niet uit .. DOOM III ownt.
     
  17. king of XBOX

    king of XBOX active user agian

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    1
    heeft niemand far cry gezien ofzo die ziet er pas mooi uit
    gewoon nog beter dan doom III en dan duurt het nog lang voordat die uit is kun je nagaan hoe mooi hij wel niet wordt
     
  18. ROb

    ROb prins der pozzebocke

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    doom rule's !!! , ik ga um zeker halen als ie uitkomt
     
  19. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou hier is je Far Cry en daaronder Doom III … nou .. Far Cry mag nog veel leren van Doom oor haha:

    [​IMG]

    DOOM III Screen:

    Doom 3 screen:

    [​IMG]
    Dit is allebei de Alpha versie .. moet je nagaan hoe Doom nog verbeterd. Far Cry zal wel mooi zijn maar moet toch buigen voor de Doom III Engine.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2002
  20. n3m

    n3m Nosy

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    als je de alpha/beta/wattookis versie van Doom III hebt gespeeld, merk je dat er wel degelijk aan de gameplay is gesleuteld... zo loop je heel langzaam, zien die monstertjes er heel creepy uit, hoor je geluiden vanuit elke hoek komen... je zit echt wel op t puntje van je stoel, en als ie zegt dat het alleen graphics is... dat is wel heel belanrgijk in dit spel qua gameplay

    de reden waarom Doom III als een vlieg met windkracht 9 tegen loopt, is omdat het nog zóó vroeg in de productie zit en dit was al een ietsje verouderde engine

    ik heb wel vertrouwen in hun als t om de Xbox gaat hoor, maar ik heb zin gevoel met de PC versiee; als je onder de 1Ghz zit kun je m waarschijnlijk niet draaien:'-(
     

Deel Deze Pagina