[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 25 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    volgens mij heb je 2 jaar garantie hoor bij MS :)
    en een paar maanden of een jaar bij winkel

    maar ik heb vanmiddag bericht gehad dat me 360 weer thuiskomt :D:D:D
     
  2. zildjian

    zildjian Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem: 3 rode lampjes 1,3,4

    Vrijdag 360 opgehaald door UPS -> Vandaag (dinsdag) nieuwe 360 binnengekregen

    Xbox 360: MFR 18-05-2006

    Beloop: 360 doet het prima! Hoefde mijn HDD niet mee te sturen. Wel relaxed want al je userdata blijft behouden. Ik moest alleen wel de networksettings opnieuw instellen.

    Conclusie: Mooie snelle service van MS. Heb ik ook nog eens extra geluk dat ik een nieuwe X-doos heb gekregen.
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Correct.

    Sterker nog, je hebt in principe garantie op de complete leconomische levensduur van het apparaat.
    Als je het echt wil, that is. (Rechtzaken etc.)
     
  4. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    mijn xbox360 is 11-8-06 voor de 2de keer opgehaald, nog steeds niet terug gebeld, na 35 min zijn ze erachter gekomen dat ze er nog bezig mee zijn. Ook had ik geen bericht gekregen oid. Wel een mail dat ik hem moest klaarmaken voor vertrek en dat hij snel word opgehaald, enig lachertje is, de 360 was al 3 dagen weg :+

    Weer afwachten dus..
     
  5. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt toch 2 jaar garantie op zooi zoals de 360, volgens de nederlandse wetgeving?
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    kijk naar graveheart's post :)
     
  7. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ehm, mijn 360 loopt dus ook vrij frequent vast en dat bevalt me helemaal niet. Het is vast al 100 x gevraagd, maar wat is precies de procedure? Bel je Microsoft of ga je terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt? Het idee van zo'n gerefurbishte console die bij een roker in de kamer heeft gestaan bevalt me ook helemaal niet trouwens.

    Anyway, ik baal goed van die 360.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet Microsoft bellen, zij zullen dan met je over de telefoon je X360 registreren (mocht je dat nog niet hebben gedaan) en enkele kleine tests met je doen om te achterhalen waar het probleem zou kunnen zitten.

    Als het probleem niet over de telefoon op te lossen is krijg je van Microsoft instructies om met UPS contact op te nemen, zij komen je X360 dan ophalen. In het ergste geval moet je ook je HDD mee sturen en ben je je data kwijt. Als alles een beetje snel verloopt heb je overigens vrij gauw weer een andere X360 terug.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  9. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik wil niet vervelend doen, maar als je goed naar mijn post kijkt hierboven geef ik daar link naar pagina 3 van de Xbox 360 Garantie gids. Bron www.xbox.com

    En daar staat: "Duration: This guarantee is effective from the date you purchased the Xbox product for one calender year."

    Lijkt me dus duidelijk 1 jaar en niet 2

    Heb nog even verder gezocht: http://www.kieskeurig.nl/kk/29BF387946EF2AABC1256D64003D7DA3.htm

    Belangrijkste stukje: "Wettelijke garantie en fabrieksgarantie
    Wettelijke garantie geldt altijd, voor alle bovenstaand omschreven consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. U moet dit eigenlijk zien als een extra garantie, hoewel deze garantie wel heel vaak gegeven wordt en bijna standaard lijkt. Aangezien u als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent. De verkoper moet zich aan beide houden. Na het verstrijken van de garantietermijn kunt u nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of u een nieuw exemplaar geeft. En dit kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die u bij veel producten krijgt.

    Na het verstrijken van beide soorten garantie bent u degene die moet bewijzen dat het gebrek bij normaal gebruik ontstaan is. De bewijslast ligt dan dus bij u als consument.
    "

    Je hebt dus technisch gezien langer garantie, alleen ligt de bewijslast dus bij jou als een half jaar verstreken is.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2006
  10. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Uit ervaring weet ik dat het normaal is dat een console af en toe vast kan lopen, maar hoe vaak is "normaal"?
    Ik heb sinds een maandje ofzo een nieuwe Xbox 360 (mijn 3e al), heb er nog niet heel veel op gespeeld, maar in die vrij korte tijd is mijn 360 toch al een keer of 4 a 5 vastgelopen. (meestal dirty disc waarschuwing, tijdens spelen/laden van willekeurige spellen)
    Mijn vorige 360's heb ik langer gehad, en veel meer op gespeeld, maar die liepen eigenlijk zelden of nooit vast tot ze kapot gingen.
    Wat zijn jullie ervaringen met vastlopers?(buiten de Dashboard-bugs in PGR bijv.)

    Groetjes, Gideon
     
  11. IanDS

    IanDS Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ook m'n derde console begint nu raar te doen: ik start hem net op en het vierde lampje op m'n console (rechterbenedenhoek) brandt rood en op m'n scherm verschijnt foutcode "E74". Ik zet de console uit, foefel wat met de kabel, start de console terug op, ding werkt terug.
    Nu lees ik op de eerste pagina van dit topic dat het genoemde probleem met die code een probleem met de AV-cable is, maar nu vroeg ik me af of iemand weet of het probleem kan te maken hebben met een slechte aansluiting alleen of dat er echt iets mis is met de kabel (zou het misschien kunnen dat die kabel m'n vorige consoles naar de eeuwige jachtvelden heeft gestuurd?)?

    Ik vroeg me ook af wat het verschil is met andere lichtpatronen die ook wijzen op een probleem met de kabel zoals twee afwisselend knipperende groene lampjes en vier rode lampjes!
     
  12. IanDS

    IanDS Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat betreft die sign-in: je moet als optie auto-sign-in selecteren, anders moet je het idd steeds manueel doen. Dergelijke setting wordt gesaved op de console zelf en is dus verloren bij een nieuwe.
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga iig wat extra garantie kopen bij de Replay (als dat mogelijk is), want ik vrees dat die 360 niet zo'n lang leven als de xbox (1) beschoord is. Fucking 400 euro man, klootzakken daar bij Microsoft. Het is gewoon een gerushed product, dat is makkelijk zat.
     
  14. Jochen_b

    Jochen_b Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze 360 was ook kapot. Vorige week opgehaald en deze week een andere ontvangen, maar deze doet het ook al niet!

    Beiden werkten eventjes, liepen dan vast (de nieuwere krijgt witte lijnen door het scherm) en daarna enkel nog de 3 rode leds... error code geeft aan dat het om een 'unknown error' gaat.

    Nu moet ik de voeding opsturen, ik ben benieuwd :confused: Lukt het daarna ook niet dan wordt het weer op naar de 3de 360 op korte tijd.
     
  15. Roedy

    Roedy Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    20
    Mijn xbox 360 is gister opgehaald door UPS. En zag net via hun website dat hij is aangekomen in Duitsland bij het repaircentre. Nu is mijn vraag krijg ik nu nog wat te horen van microsoft of moet ik gewoon op de post wachten?

    Alvast bedankt
     
  16. Daninho NL

    Daninho NL 360

    Berichten:
    381
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit dat precies met de garantie enzo? Ik heb namelijk voor zover ik weet totaal geen garantie op mijn 360, maar kan ik hem alsnog laten repareren bij ms als hij defect is?
     
  17. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Vaak krijg ik bij burnout revenge een melding dat de 360 de disc niet herkend, na een paar keer aan en uit zetten doet hij het wel. Hebben meer mensen hier last van?
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Daninho NL : Waarom zou je geen garantie meer hebben op je X360 ?
    Anyways, laten repareren kun je hem natuurlijk altijd....alleen als je om wat voor rede dan ook geen garantie meer hebt dan betaal je uiteraard de reparatiekosten.
     
  19. Ruben90

    Ruben90 wazzup.. ?

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    UPS vanmiddag bij me langs geweest om mn 1e xbox 360 op te halen.
    Ik had hem pas 4 weken.. :'-(
    en ik hoopidd niet dat ik zo' n 2e hands ding krijg ( om het zo maar te noemen), ik heb wel ff 400 euro betaald, en dat is niet niks..
    Maja iedereen zal zo wel denken, en terecht!
    Van de andere kant ben ik ook weer blij als ik gewoon weer kan gamen.

    Hoe kan ik eigenlijk zien of ik een 2e hands of nieuwe console heb ??
    Ben benieuwd, service was idd niet slecht tot nu toe. :)

    Het baart me wel zorgen dat er zoveel 360's (snel kapot) gaan
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    je serial number opschrijven die op de achterkant van de 360 staat en dan kijken of je een xbox krijgt met hetzelfde serial number, ik heb volgens mij een nieuwe gehad maar hij doet het veel beter en maakt bijna geen geluid terwijl die andere vooral bij opladen veel lawaai maakte
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina