Blauw-Rode vlek

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WinterBase, 24 aug 2006.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Voor velen misschien raar maar het is waar.

Als ik bij Pro Evolution Soccer 5 tijdens het spelen op pauze druk en bijvoorbeeld even naar de WC ga en daarna terug ga naar de game dan zit er een rare blauwe vlek in beeld.
    Soms ook rood.

Het ligt niet aan de TV want tijdens het tv kijken heb ik hier geen last van, iemand een idee?

Zou het aan Pro liggen? Hoop het niet!

Mark

Laatst bewerkt: 24 aug 2006
  2. Flapperbol

Flapperbol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je toevallig speakers naast de tv staan?
    Deze kunnen namelijk "vlekken" maken op de tv (rood-blauwig).
    Ik had het ook met Oblivion, ik zag ze normaal nooit, maar als ik m'n inventory van Oblivion opende, zag ik ze heel goed.

Mochten er speakers naast je tv staan, verplaats deze even, dan kan je zien of het daar aan ligt. (De vlekken blijven namelijk niet zitten, heeft met magneten te maken)

3. punisher007

punisher007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yup kan magnetisch veld zijn idd ... bureaulampjes etc zijn ook veel voorkomende veroorzaker :)

4. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    De vlek is wel minder na het verwijderen van de boxen naast de TV maar hij is er nog steeds|:-

Andere mogelijkheden?

5. Flapperbol

Flapperbol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het zin heeft, maar het valt natuurlijk altijd te proberen:

Haal je TV (met de speakers er dus niet naast) even uit het stopcontact.
    Misschien dat dit helpt.

6. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    OKe even kijken of het helpt

* Haalt stekkers eruit en erin *

Wacht af...

En trouwens mijn hoofbox zegmaar de kast waar de boxen op aangesloten zitten doet geen kwaad? Die staat ook in het kastje

Heb voor de zekerheid daar even de stekker er van uitgehaald, kijken of het effect heeft

Maar goed is de vlek nu weg? Naar mijn gevoel zie ik hem nog steeds, maar toch weer iets minder volgens mij. Het maakt trouwens ook uit hoe lang ik hem op pauze zet .

EDIT:

Even een foto van mijn kamer, zou het soms uitmaken dat de PC er zo dicht naast staat?

Laatst bewerkt: 24 aug 2006
  7. dan gaat je tv inbranden als je voor telange tijd het beeld stilzet!!! dus als je naar wc gaat gewoon ff een tv zender of zwart/wit puntjes zodat het beeld enigzins beweegt anders brand die gewoonweg in !!!

veel succes ermee oja en als je me niet gelooft kijk eerst maar eens een gewone tv zender (film-reclame) en dan eens een spelletjes zender waar het beeld ook stilstaat dan zie je het ;) maarja mazzel \o/

:b:

8. punisher007

punisher007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Degauss wil wel een helpen, zie ook dat je je monitor er praktisch naast hebt staan. Daarop degaussen kun je eens proberen :)

9. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Leg ff uit wat degaussen betekent..dankje!

En die tv kan inbranden..zou ik vreemd vinden hij staat hier nog geen 2 maanden:confused:

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Tv's branden sneller in als je hem pas net hebt ;)

11. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Oke thanks dan weet ik dat ook weer!

Maar effe over dat Degrauss

Ik heb het gevonden, het zit niet op mijn monitor. Hij is te oud. Wat als ik mijn PC+scherm nu eens verplaats?

Mark

12. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Jahoor, inbranden op een CRT tv, tuurlijk jongen, neem er nog 1.

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb ook links en rechts zo'n vlek, alleen bij mij zijn ze geel en blauw. Ze komen langzaam op als 't beeld stil of bijna stil staat. Zoals bij het nieuws of in 't pauzemenu van een spel. En de speaker staat er onder omdat de TV e.d. op een granieten blad staan! Dus is dat voor mij ook opgelost! :D

14. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    @ Slurpgeit:

Thanks!:cool:

@ Willem:

Onder in mijn kastje staat alleen een aansluit ding van de boxen, moet ik die soms ergens anders zetten?

Wat heb jij gedaan?

En mensen voor duidelijke foto's van mijn kamertje check je even de bazaar en dan mijn topic over dat ik mijn Xbox te koop heb!

15. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    tvs kunnen niet inbranden stelletje retards... Dat was vroegah. Of je moet een plasma hebben, die branden ook in. Gewone goude ouwe kasten branden écht niet in....

16. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik snap 1 ding niet. Heel veel mensen hebben hier toch ook probs mee maar waarom zetten ze dan geen schermbeveiliging op de TV's?

Dan alleen voor AV want tijdens normaal tv gebruik wil je geen schermbeveiliging.

17. Flapperbol

Flapperbol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inbranden kon volgens mij alleen bij de 1e generatie Plasma-beeldschermen.
    Tegenwoordig hebben ze er niet zoveel last meer van

18. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Net besloten om mijn TV naar BCC te brengen. Zij zullen hem opsturen en dan krijg ik hem na een paar weken/maanden weer terug en dan hopelijk zonder vlekken. Ze zijn namelijk nog erger geworden.

Je kan ze natuurlijk negeren maar als ik Grand Theft San Andreas speel en CJ heeft ineens een blauw hoofd dan krijg ik toch echt mijn twijfels over de televisie.

De xbox stond de afgelopen weken ook minder aan. Hopelijk als ik hem van de week naar BCC breng dat k hem dan terug krijg zonder vlekken..

Fox

19. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    veel succes ermee ! hopen dat het goed afloopt voor je

20. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Dankje wel! Nu moet ik het doen met mijn ''kleine Finlux tv''

Deel Deze Pagina