Het valt me de laatste tijd steeds meer op, dat er mensen bij zijn die de Ruilthread van een ander verzieken. Ze melden dat de prijs die de verkoper vraagt veel te hoog is, omdat het spel op een andere plek voor hetzelfde bedrag of iets meer te krijgen is. Dankzij deze irritante opmerkingen kan de verkoper het wel vergeten, niemand zal er meer bieden als ze een post zien staan met dezelfde prijs alleen dan een nieuw exemplaar. Mijn vraag is dan ook of de Mods in X-Bazaar willen letten op deze voorvallen, ik weet dat er al regelmatig wordt opgetreden tegen deze onnuttige posts. Maar misschien moet er strenger worden opgetreden, want dit begint steeds vaker voor te komen!
Dat is er al sinds het begin en ook al begrijp ik je standpunt dat niemand anders wat in jou thread heeft te zoeken anders dan te ruilen moet je natuurlijk zelf ook begrijpen dat de drang erg groot is om de mensen te informeren dat je een veel te hoge prijs vraagt. Het mag niet volgens de policy dus ik raad aan iedereen die doet en wilt ruilen en kopen op XBW, controleer altijd eerst de (retail)prijs op een andere website of desnoods in de winkel!
Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad, maar vindt het is voor anderen ook niet leuk. Als je de verkoper dan toch wil informeren, doe het dan via PM. Dan kan hij zelf kiezen of hij het aanpast of alsnog het spel voor dezelfde prijs probeert te verkopen.
Een verkoper moet natuurlijk zelf weten waarvoor hij een game aanbiedt. Maar het is lullig voor de potentiele koper, je kan wel denken van het verschil is maar 4 euro bijvoorbeeld, maar ik durft te wedden dat er verschillende gamers op de bazar zitten voor wie dat een groot verschil is. Die het niet al te breed hebben. Ik zeg niet dat verkopers het met opzet doen, maar er zijn ook nog steeds mensen die 20 euro vragen voor Battlefield 2: Modern Combat (Xbox) terwijl die voor 7 euro bij de Intertoys ligt. Tsja, dan vind ik dat gewoon zwaar lullig voor de potentiele koper. Zelf kijk ik altijd voor ik iets koop op www.budgetgaming.nl, wel een handige site om te kijken wat je voor een game hoogstens zou moeten betalen. Eigenlijk zou iedereen gewoon die site als indicator moeten gebruiken bij het bepalen van zijn prijzen denk ik, sommige uitzonderingen daar gelaten (oude, 'zeldzame' games die nergens meer te krijgen zijn).