Nieuwe of tweedehands games ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door RPF, 10 dec 2002.

1. RPF

RPF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ..wat is jullie ervaring ?

Via marktplaats kan je voor een mooie prijs al de beste games kopen....waarom een nieuwe ipv van een spel dat bv 2 weken oud is en ook nog eens de helft goedkoper is ?

Eigelijk schande dat een game 70 euro moet kosten....!

2. Sultan_of_Swing

Sultan_of_Swing Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb geen 1 game 2e hands, maar ook bijna geen games die 70 euro gekost hebben. je moet gewoon op de aanbiedingen letten, goedkope sites checken en bv cjp-pas gebruiken voor korting.

3. ANGUS|

ANGUS| XBOXFUNGUS [O]

Leuk Bevonden:
    0
    2e hands is goed te doen or :cool:

4. Justixe

Justixe DeLorean DMC-12

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb alleen Halo en SC nieuw gekocht, twee via mn R.P. en de rest (6) tweedehands. Geen probleem en veel geld bespaard. Een week nadat CMR3 uitwas, had ik hem al tweedehands van iemand overgenomen voor 40 euro. Beter toch?

5. wenze

wenze Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je kan harstikke goed tweedehands spellen ruilen hier je moet gewoon kijken met wie je prettig zaken kan doen als je iemand niet vertrouwt. ik heb al 3 x een spel geruilt ofzo en gaat telkens goed.

6. ID&T Rulez

ID&T Rulez DVD's ruilen? PM me!

Leuk Bevonden:
    0
    de meeste mensen vertrouw ik hier wel.. alleen met die newbie's die 2 dagen lid zijn ofzo kijk ik uit. dan zeg ik dat gewoon tegen ze en dan leg ik het uit en dan vraag ik of ze het spel niet eerst op willen sturen en dat ik dan pas betaal (geef dan ff me tel.nr. enzo) en dat gaat prima.. het liefst heb ik wel dat mensen het spel via aangetekende post versturen (doe ik zelf ook) zodat de kans heeeeel klein is dat ie niet aankomt.. want als ik een spel bij iemand koop en hij komt niet aan dan heb ik een probleem en als iemand mij geld geeft en ik stuur een spel op en hij komt niet aan heb ik ook een probleem..

7. ID&T Rulez

ID&T Rulez DVD's ruilen? PM me!

Leuk Bevonden:
    0
    en marktplaats zou ik ook uitkijken.. ik heb een keer met een jongen afgesproken bij het station, toen zijn we naar zijn huis gegaan, spellen ff gecheckt en toen betaald en weggegaan. en ik heb een keer een jongen geld over laten maken en toen het spel aangetekend verstuurd, maar ik zou daar nooit eerst me geld overmaken of eerst een spel versturen.

8. Chrisvr2000

Chrisvr2000 Gamer P.S.

Leuk Bevonden:
    0
    ik doe het altijd zo:

games die ik zo snel mogelijk wil hebben koop ik nieuw.

games die ik wel graag wil hebben maar ik kan wachten, koop ik tweedehands

ik heb trouwens nog geen negatieve ervaringen gehad met het kopen van tweedehands games terwijl ik er al wel zo'n 5 stuks heb gekocht

9. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, ik heb hier zowat mijn halve verzameling verkocht/ geruild. Tot nu toe (gelukkig) nog altijd goed gegaan :)

10. focus

focus Dr. Evil

Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop m'n gebruikte games wel altijd bij de gameshop, heb je nog wat zekerheid.
    Zoals Chrisvr2000 al zei: games die ik zeker wil hebben, koop ik gewoon op of rondom de launch. Games die ik niet perse hoef te hebben en ik zie ze toevallig gebruikt liggen bij de gameshop, koop ik lekker gebruikt (zo heb ik Hitman 2 en SSX Tricky gekocht). Niks mis mee.:+

11. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik doe gewoon geen zaken per post. Ik rijd er gewoon even naartoe met de dieselaar van de baas. Kost me nix.

Ik heb al twee maal een game via de bazaar van Xboxworld.nl gekocht en beide keren is e.e.a. keurig netjes afgehandeld.

12. Justixe

Justixe DeLorean DMC-12

Leuk Bevonden:
    1
    Zoals gezegd 6 games tweedehands.

Eentje via x-bazar en de rest marktplaats. Ik vraag ook altijd om de adresgegevens van de verzender ter controle en af en toe bellen we even. Het is dan makkelijker in te schatten of iemand te vertrouwen is.

Eén keer kneep ik hem wel, maar ging het toch nog goed. Je moet niet blind dingen kopen, maar met een beetje gezond vertrouwen kom je een heel eind.

Edit: Oja, op 1 na is alles met de post gedaan. Als iemand voorstelt om af te spreken, vertrouw ik het ook wel over de post.

Laatst bewerkt: 12 dec 2002

Deel Deze Pagina