Flopt de Xbox in NL en EU????

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Xmaster, 19 mrt 2002.

1. markorius

markorius Guest

Ach, het is Microsoft zijn zaak maar en die mensen die 'm niet kopen bv of een andere console hebben maar pech....

WIj hebben lekker de beste console en weinig mensne weten het! XBOX RULED ECHT HARD

2. Sorcerer@

Sorcerer@ Pen Pen

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox = mooi, goed, geweldig, prachtig, subliem etc.
    Halo = mooi, goed, geweldig, prachtig, instant classic enz. enz.

Heb vandaag voor het eerst een xbox in reallife gezien en heb zelfs de controller mogen gebruiken en halo mogen spelen :)
    OMG wat een game en wat een grafische pracht :) ik ga mijn PC verkopen :)

Hmmm. bij nader inzien toch maar niet want dan kan ik dit forum niet meer bezoeken.

Heus xbox flopt niet, daarvoor hebben ze veel te veel goede developers op hun support list staan.
    En ze krijgen er nog eens meer developers bij, xbox = op standaarden gebaseerd. Dus PC games zijn gemakkelijk te porten en iedere goede programmeur kan het ding optimaal gebruiken.
    PS2/dreamcast is dit niet het geval (beiden hele eigen standaard/engine) en ja, das moeilijker, dus minder aantrekkelijker (research voor performance en hoe die behaalt wordt is duurder).

3. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sorry ben met de stelling niet helemaal eens.
    ook de dreamcast liep op een windows ce versie

stond ook ergens voor op de console dacht ik?

4. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    heb net de x-box gekocht en kan nog niet geloven hoe mooi hij is !!

de X-box gaat echt niet floppen en als je hem koopt krijg je er zeker geen spijt van...heb net de x-box gekocht bij de Makro...was ie de aanbieding..stond in de folder voor 462 Euro, maar was een foutje...moest 452 Euro zijn en daar heb ik hem dus ook voor gekocht...wilde eerst naar Duitsland, maar ja moet ik 345 KM rijden...dus kost mij ook weer 30 -35 Euro aan benzine...plus zit ik misschien met de garantie te kloten ! Heb er Halo bij gekocht en een extra controller +dvd-kit...ik zette hem voor het eerst aan...wowww alleen dat menu al...zeer mooi....lekkere lange kabels aan de contollers...dus eindelijk meer bewegingsvrijheid en ja daar is zeer goed over nagedacht...een connector in de kabel dat mocht er iemand tegen de kabel aanlopen dat je x-box niet uit de kast pleurt...je connector schiet dan simpelweg los !! bravo MS...HAIL TO THE KING !! HAIL BILL voor zo'n mooi juweeltje !!:+ me so happy now !!

5. Cra5hKrE8OR

Cra5hKrE8OR disconnected...

Leuk Bevonden:
    0
    Op dit moment kan er met de xbox in america al niet meer zoveel mis gaan. Veel games veel gepland. Verder denk ik niet dat MS snel zal stoppen met support voor xbox omdat het niet goed zou lopen. En die 3500, dat vonden ze geloof ik veel voor nederland, dus dat is ook weer goed.

6. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn we Nintendo's paradepaartje de GameCube ff vergeten ofzo :\.
    iig, de Xbox KAN gewoon niet floppen. Elke keer als er een console flopte, was het a) meestal een Sega console en b) Altijd slechte marketing.
    MS is gewoon veel te rijk om de Xbox te laten floppen. En aan de verkoopcijfers te zien verkoopt het ding best goed :).

7. Marty

Marty Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ..."Zelf hebben wij bijv. vernomen dat de MediaMarkt te Rijswijk zaterdag 4 exemplaren wist te verkopen (prijs €459) en dat de MediaMarkt te Groningen "vrijwel niets verkocht had". De eerste run is geweest en het is nu even afwachten wat er gaat gebeuren de komende tijd. " :confused:

Heb zelf op de 14e 's avonds een X-Box gehaald bij Mediamarkt te Groningen, verkoop ging "redelijk" zeiden ze toen.

8. O.P.G-RAMIN

O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

Leuk Bevonden:
    0
    Re: heb net de x-box gekocht en kan nog niet geloven hoe mooi hij is !!

hoor ik daar iemand Bill zeggen }:]

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Komt omdat de Xbox meer verspreid is..

FF uit mn hoofd waren er bij de PS2 launch 2500 of 3500 units in Nederland. Die werden allemaal verkocht, flink uitverkocht, dat kwam in het nieuws enzo, maar het kwam omdat er te weinig waren..

Nu zijn er 10.000 Xbox'en in Nederland, waarvan MS er in het begin 5.000 van te verkopen, analisten zeggen dat dat 3500 wordt..
    Edit = Dat gaat over de launch day en de paar dagen erna)

10. kungfucius

kungfucius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    verkoop Xbox

Ik heb eens rondgevraagd bij winkeliers die de Xbox ver-
    kopen op het winkelcentrum Zuidplein in Rotterdam.
    Ze zijn stuk voor stuk bijzonder ontevreden. Volgens hen
    zijn de potentiele kopers de PS2 bezitters, maar die moeten
    dan hun platform in de steek laten. Het ziet er niet naar
    uit dat dat er veel zullen zijn.
    Zelf ben ik een verwoede gamer op mijn PC en hoewel ik best
    een Xbox zou willen hebben zie ik mijn vrouw al kijken als ik beslag leg op de TV.
    En dan nog de prijs. Je koopt niet alleen de Xbox. Om er
    wat aan te hebben moeten daar toch minstens 2 games bij.
    Je zit zo op ruim Euro 500.
    De prijs zal drastisch omlaag moeten of ik zie het somber
    in voor microsoft en diegenen die al gekocht hebben.
    Schrijvers van games zullen zich nog wel eens achter hun
    oren krabben.

11. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Maak me absoluut geen zorgen.
    Om niks wat jij zegt eigenlijk:)
    Sorry

12. Girian

Girian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MCV is HET professionele vakblad op gamesgebied. Die bron is dus erg betrouwbaar. Zoals je ziet is de post op DGS overigens gelijk aan wat je in de engelse post hierboven ziet... 48000 UK (80000 geschat vantevoren), 10000 Duitsland (60000 geschat), NL blijkbaar 3500, hoewel ik hier geen enkele bron voor ken... Ja, je kan jezelf voor de gek houden, maar daarmee heeft Microsoft niet aan de eigen verwachtingen voldaan. Kunnen ze nu wel ineens argumenten uit de hoge hoed toveren dat dit niet erg is, maar feit blijft dat ze zelf ruim 2x zoveel hadden verwacht....

Ach het zal allemaal wel goedkomen met de Xbox. Ik koop er zelf pas 1 wanneer er wat meer games zijn die mij persoonlijk aanspreken, vooralsnog vind ik alleen JSRF erg cool.

13. kungfucius

kungfucius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    verkoop xbox

De eerste signalen betreffende de slechte verkoop van de xbox zijn er al. Precies een week na de introductie biedt
    Dixons de xbox al aan met een spel naar keuze voor de halve
    prijs. Daar je toch spellen moet hebben om de xbox te
    gebruiken, komt dit in feite neer op een prijsdaling van
    35 Euro van de xbox. Dit doet men niet als xboxen de winkel
    uitvliegen.
    Het begin is er en er zullen nog vele prijsdalingen volgen.
    Gewoon nog even wachten met de aankoop is verstandig.

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    In Nederland is die niet zo wow verkocht, in de andere landen wel (wordt gesproken over een bijna sell-out)

15. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg het gevoel dat we meer antixbox mensen op dit forum krijgen

16. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel te maken hebben met de Hollandse zeikerigheid. :'-(

17. kungfucius

kungfucius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, de druiven zijn zuur.
    Daar de prijzen nu al gaan dalen
    is dat lullig voor de eerste
    kopers:mad:

18. visje

visje feyenoord Die hard

Leuk Bevonden:
    0
    de eerste weken zijn niet zo belangrijk, het gaat er om spannen als verkoop laagt blijft de tijd erna! en vooral wat de gamecube gaat doen! wel mooi is dat hij in amerika de lanch wel goed is dus blijven proucenten games maken dus ook gelijk voor ons!

19. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Als ze !! Tony Hawk 2x !! in Europa uitbrengen ren ik naar de winkel voor me Xbox en Tony Hawk :9

Want ik vind echt dat ze die wel mogen uitbrengen ( ook al is TH3 er al )

20. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ho simmertje,
    Ik heb deze thread weilswaar geopend maar ik ben absuluut niet anti xbox. (anders had ik er zelf toch geen een??) Ik gaf alleen maar wat feiten en vroeg om een reactie. Da's alles.8)

Deel Deze Pagina