Wat moet ik met dit soort koppige mensen ?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Netrab, 10 dec 2002.

1. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    aie aie aie aie aie ja we wisten dat the gamecub voor gestoorde mensen was he :p plzz don't do that with xbox :p
    kzou da spulement dan toch ni kopen ze

3. n3m

n3m Nosy

Leuk Bevonden:
    0
    0wned!! 8)

beetje eigenwijs... maar er is altijd wel iemand die zit te bitchen

4. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Even voor de goede orde: ik ben een XBox owner....

Maar de dingen die Netrab zegt spreken elkaar soms een beetje tegen. 't Ene moment zeg je dat de GC kiddy is, vervolgens dat die op jongeren gericht is en tenslotte dat de GC niet ALLEEN voor kinderen is, maar wel de meeste kinderen aantrekt...
    Komt niet heel sterk over (op mij), vrees ik...

Mijn redenatie:
    Ik denk zelf dat de GC wel meer op jongeren is gericht dan de PS2 en de XBox, gezien de zaken die zij ondernemen (parental lock, website, gereleasde games, etc).
    Maar het is zeker niet ALLEEN op kinderen/jongeren gericht. Ik denk dat Nintendo op een wat breder publiek mikt dan Microsoft en Sony.... Maar daar is op zich niets mis mee... Ik ben 25 jaar , maar ik weet zeker dat voor elke console er genoeg leuke games zijn die me zullen aanspreken... Ik heb alleen toevallig een XBox...

5. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen mijn mening: "GC is vooral voor kinderen" een beetje aan gepast naar : GC is vooral voor kinderen maar ook voor iedereen die er graag op wil spelen, omdat mijn enige doel was om aan te geven dat de GC wat meer kinderlijker is dan de andere consoles wat altijd al zo stellig wordt ontkend door de fanboys.

6. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als je leest zie je dat Netrab de vraag stelt:

Hoezo een parental-lock als ze zeggen dat de leeftijd van de GC gamers hoger ligt dan 8-12 jaar.
    Denk maar aan het kinderslot in een auto, dat is puur de mogelijkheid hebben om overzicht te houden op je kind, niet om een 18 jarige op de achterbank te houden.

Zullen we hem maar verplaatsen.....

7. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is zijn punt meer van: Microsoft en Sony houden er niet eens rekening mee dat er kleine kinderen op hun console spelen.

8. Yftie

Yftie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit eigenlijk een zeer onlogische, ongegronde discussie van jou Netrab...
    Kijk, spellen zoals Pikmin, Mario en Monkey ball zien er wel wat kiddy uit met al die kleurtjes en zo maar speel dit maar eens!!
    ojee, dit is al heel wat anders!! In de Morgen (hoogstaande Belgische krant) schreven ze de doelgroep van Mario aan van 16+ gewoon omdat het soms te moeilijk is! (sommige sprongen en geheimen zijn echt moeilijk), Monkeyball al eens gespeeld op de moeilijkste mode? wel ik wel en ik zeg u, niet aan kleine mannen geven want daar kunnen hun zenuwen niet zo goed tegen denk ik...Maar bon, dit even terzijde gelaten.

Ik vind het zeer goed van Nintendo dat ze rekening houden met hun kleine "fans" en de ouders. (Misschien heeft Xbox en PS2 hier gewoon nog niet aan gedacht)
    Ik vind het zeer onlogisch dat jij afleid dat doordat er zo een functie uitkomt het bewijs is geleverd dat de Gamecube voor kinderen is. Ik zie daar geen logica achter. Kijk, ik ben bv 25 jaar en leerkracht godsdienst. Ik speel (net zoals in mijn jeugd) nog altijd graag even op mijn Nintendo om mij wat te ontspannen. Ik speel bv Mario, Monkey ball en zo (niets aan de hand), maar ik speel ook Resident Evil , Eternal Darkness, Timesplitters2, Nightfire,...
    Als de moment er komt dat ik kinderen heb dan wil ik ten eerste niet dat ze al te lang op een console zitten spelen (want dat is nu eenmaal niet goed, zeker niet voor een kind), en eigenlijk wil ik dan ook niet dat ze plots eens Resident Evil gaan beginnen spelen...

Je mag ook niet vergeten dat Nintendo een grote, maar dan ook echt grote groep trouwe fans heeft van bij hun beginperiode. En die zijn er nog altijd. Zijn zij kinderen? ik denk het niet hé.

En tot slot, kinderen worden altijd geleidt door reclame. Als ze iets zien dan willen ze het hebben. PS2 is het beroemdst, het gekendst. Dus zou het met niet verbazen dat kinderen gewoon voor het product kiezen waar ze al het meest van hebben gehoord en dan maar aan Sinterklaas of zo vragen om een PS2...

9. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    zowiezo snap ik het het hele verhaal niet zo.
    Is het dan erg dat GC gericht is naar een vrij jong publiek?

Laat ik het zo zeggen.

Vroeger had je sega en nintendo als grootste. lekker simpel.

Nou hadden we de zwarte sega met zeer actie gevulde games en nintendo met meer strategie games en mooie kleurrijke games als mario zelda etc.

Toevallig was ik rond de nes tijd een kind van uhmm 8 jaar ofzo.
    ten eerste ik heb hem niet zelf gekocht maar me ouders. (dus de cijfers zijn altijd gebaseerd op wie hem koopt lijkt me?)

Waarom wou ik een nes???

- niet omdat sega minder was
    - niet omdat sega minder bekent was (integendeel)
    - niet omdat nes coolere games had (had zowiezo nog nooit een nes/sega game gespeeld)

Nou waarom dan?
    omdat:
    - de nes een mooi grijs rustig kleurtjes had
    - de games kleurrijk waren
    - de games een hoog alles in de wereld is goed gehalte hadden
    - de games gewoon prettig aanvoelde toen ik 8 was

Daarom denk ik net als velen dat Nintendo zich zeker richt op kinderen onder de 12 met een hoop games en zeker de console zelf. Ik vermoed zelfs dat dit nintendo's strategie is al jaren lang met elke console die ze maken. Waarom:

- kleur. deze keuze van kleur roept bij veel kinderen een plezierige gedachte op
    - games. erg toegankelijk en kleuren zien er weer prachtig uit.
    - controlers. Ziet er speels uit en daar houden kinderen nou eenmaal van (kleur/uiterlijk)

Maar de belangrijkste vraag? is dit erg?
    Nee integendeel. De grootste afzet markt van consoles ligt in de kids tot een bepaalde leeftijd en in de japanse markt (die net op kinderen lijken af en toe, denk aan pokemon hype etc etc) Dus in dat opzicht is nintendo veel slimmer als bijv MS die zich niet echt richt op de kids maar meer op de coole puber en hoger.

En als je doel kinderen is wil het niet zeggen dat een GC voor kiddy's is? integendeel volwassenen spelen er ook op en dat is ook prima. Hoe doen ze dat? door de games. Ze hebben niet alleen "kiddy games" nee ook volwassen games. Maar wat voor mij de doorslag geeft dat een GC meer richting kids wordt gemaakt kun je hierboven lezen. Kiddy only is ie zeker niet.

eigenlijk kan je dus concluderen dat Nintendo er zeer goed in is geslaagt om een breder doelgroep aan te spreken. Teminste ze kunnen lager dan de xbox. Of dat in de praktijk hier in "nuchtere" nederland ook zo is? dat weet ik niet.

maar hou nou eens op met dat kiddy gc gezeur. En dat je gewoon een kiddy ben als je erop speel. Gaat nergens over.

P.S. Ik vraag me af wat nintendo zijn strategie is met de GC, helaas zullen ze dit niet zomaar verklappen. Wel is het een feit dat hun strategie nauwlijks aangepast is in al die jaren (niet op hardware niveau)

Laatst bewerkt: 10 dec 2002
  10. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    laatste stukje van zijn reactie even ge-quoted

Tja, wat anders , XBOX!!!!!!!!!

hehe, ik kon het niet laten, was een open doel en ik wilde me altijd al ff van Basten voelen! (sorry voor m'n off-topic-heid)

11. Dokterh

Dokterh EnoZ:1337

Leuk Bevonden:
    0
    heb je gescoord dan? ik vond het geen dis ofzo.

12. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Leuk gevonden argument (ik zou er over heen lezen), maar zo'n discussie starten op een Cubesite is net als een Nintendoid die hier een topic opent over dat xbox alleen maar bestaat omdat Microsoft zoveel geld heeft en bla, blabla.....

Daar schiet je niks mee op....

13. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Wat moet ik met dit soort koppige mensen ?

Het is toch ook zo dat de Xbox alleen maar bestaat omdat MS zoveel geld heeft :) Das nou juist het mooie ervan. Geld zat, dus mogelijkheden zat.;)

14. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar ik snap de diss ook niet helemaal...
    Bedoel je dat het als XBOX gespeld moet worden? Of heb je hier andere bedoelingen mee?

Volgende keer als je leuk wilt zijn: wees ff duidelijk in wat je bedoelt, want anders ben je de enige die er lol in heeft (zoals nu het geval is) en kunnen anderen er niet om lachen...

En tenslotte: het is geen ge-quoted , maar meer iets dat lijkt op (of klinkt als) ge-quote . Maar dat is ook off-topic...

15. Somnium

Somnium Guest

Netrab, heb je niet in de gaten hoe zielig jij bezig bent? Van mensen als jij moet ik gewoon kotsen!

16. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    -- Welke post? --

:+

Laatst bewerkt: 12 dec 2002
  17. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij heb ik je al eens gewaarschuwd? Bye Bye!!

18. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap dat dit een reactie is, maar reageer NIET op mensen die het forum verpesten zo lok je ze uit.

Daar waarschuw ik je in positieve zin voor. Als ik het van hem niet accepteer zou ik het van jou ook niet mogen accepteren - Ik hoop dat je dat begrijpt! :)

Proceed!

19. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Sorry. Het moest er even uit hoor, word gek van die kerel.

20. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind dat netrab gelijk heeft eigenlijk, ik zie niet in wat er nou zo onlogisch aan is.
    Volgens mij doet Nintendo er vrij weinig aan om hun kiddy image kwijt te raken. (al gaat het wel vooruit (Resident Evil, Metroid Prime)). Als ze van hun image af zouden willen moeten ze niet met zo'n kinderslot op de proppen komen. Hierdoor worden ouders die voor hun kind (tot 10 jaar ofzo) een console willen kopen (weet niet of er zulke ouders bestaan maar goed :+) nog meer gestimuleerd een GC ipv een xbox of ps2 met die verderfelijke schietspelletjes te kopen. Als je onpartijdig bent en je weet niet van de geschiedenis van de consoles, kiezende meesten waarschijnlijk niet voor de Gamecube (wat is de lol van met een aapje in een bal door een level rollen of met een loodgieter zonneschijn brengen :-/, jongeren willen actie, geen kinderachtige dingen) maar de xbox of ps2 om de games...
    Nintendo heeft een lange weg naar de Gamecube en dat is denk ik de enige reden waarom ze nog verkopen, ze hebben fans van Mario en Zelda natuurlijk, dat heeft de xbox niet. Als Nintendo een nieuwkomer was, zouden de GC (DENK IK) geflopt zijn.

Als ze dit soort acties (kinderslot) niet meer zouden doen enn doorgingen met volwassen games, zou de GC nog een goeie console kunnen worden denk ik :D
    Mijn conclusie: De Gamecube is te kiddy, ook al is de gameplay nog zo verslavend en goed, en goed voor als je neefjes van 5 langskomen, maar niet om echt 'savonds serieus mee te gamen.

Deel Deze Pagina