Wat is dan het probleem dat ze ons laten stikken. Snap je de vraag wel helemaal wel volgens mij niet. Als ze je laten stikken dan heb je helemaal geen support meer komen er geen games meer en ga zo maar door. Jij ziet misschien geen probleem maar voor sommige is een nieuwe xbox gewoon te duur. Eens komt er een eind aan dat ben ik met je eens maar na 4 jaar is dat wel heel snel. Ps2 is een stukje ouder en die krijgt nog volop support ook na de ps3 lauch kijk maar naar de ps1 die is pas gestopt en dan praat je over een console die bijna 10 jaar oud is. Plus daarbij komend dat de ps2 nog beter verkoopt dan de 360 dus die draaien ze niet ineens de nek om. Ze zijn ook gestopt met de produktie van de xbox en wat als hij straks de geest geeft. Ach ja kijk maar wat je doet met al die games pech voor je want daar komt het op neer. Wat is nou 4 jaar voor een console moet je die maar gelijk stopzetten kwa produktie terwijl een hoop mensen er nog met plezier op spelen. Ik word in ieder geval niet echt blij met de games die er nu zijn voor de 360. En tuurlijk kunnen ze niet iedereen het naar de zin maken maar een beetje langer support en produktie had toch zeker wel gekund. Het is nu echt van de 1 op andere dag stopgezet. Nee wat dat betreft kunnen ze nog een hoop leren van de concurrenten
Je hebt gelijk dat 4 jaar kort is, maar wie zijn wij om daaraan wat te doen. Langer support had gekund, maar ja. Bij mij vallen de 360 games ook zeker niet in de smaak. We kunnen ook zeker wat leren van de concurrenten. Waarom ik me afvroeg wat het probleem was: als veel mensen nog blij zijn met hun oude xbox betekend dat ze zich ermee nog prima vermaken en dat ze helemaal nog niet nieuwe spellen nodig hebben. Ik begrijp best wat er bedoelt wordt.
Ik zelf hoefde namelijk ook nog lang geen 360. Vond de spellen toch nog niet echt boeiend en de graphics vielen me tegen. Alleen ja wat gebeurde er?!! M'n oude ging kapot en heb ik gefixt. Toen was het m'n drive die het begaf, heb ik ook gefixt. En daarna kwam ik erachter dat m'n doosje geband was. Dus heb in mei maar een 360 aangeschaft. Had geen zin geld uit te geven voor iets wat toch niet echt lekker ondersteund wordt. En live is voor mij een must.
nee maar daar ging het me ook niet om. Het gaat me meer om het feit als ik eens problemen heb of een nieuwe oude xbox wil dat er helemaal niks meer te krijgen is en geen hulp meer te verwachten is. En buiten dat de ps2 krijgt ondanks dat hij een paar jaar ouder is nog steeds mooie titels. Nee bij ms is stop ook echt meteen stop en dat staat me niet zo aan. De games verdwijnen ook meteen uit de winkel en consoles zijn al bijna niet meer te krijgen.
Eerlijkgezegd vind ik dat je scheve vergelijkingen trekt. PS2 is ouder en die wordt nog gesupport, dat heb je goed gezien. Maar er is nog geen PS3 uit. Na de launch zullen er echt nog wel wat ps2 spellen uitkomen, maar lang niet zoveel als voordat de ps3 uitkwam. Ik kan op dit moment ook nergens meer een (Super) Nintendo Entertainment System in de winkel. Of spellen voor mijn Nintendo 64. Daarvoor kijk op 2dehands site's zoals Marktplaats/Ebay/Speuders. Een bedrijf als Microsoft moet winst maken om te kunnen blijven bestaan. Dat doen ze niet door nu nog veel nieuwe Xbox spellen te maken en te verkopen. Want deze games worden nauwelijks gekocht door de massa. Die hebben een 360 in de huiskamer en kopen daar spellen voor. Ze gaan geen 60 eur neerleggen voor een game voor hun oude Xbox. Zo werkt 't gewoon. Als jij een nieuw apparaat hebt, en je hebt de keus tussen een spel voor je nieuwe apparaat of voor je oude apparaat voor zo goed als dezelfde prijs wint het nieuwe apparaat meestal. Dus waarom zou Microsoft, tijd, geld en moeite uitgeven aan een niet winstgevend project? Microsoft is geen charity die hun klanten hun xbox ervaring helemaal geweldig willen maken door lange, niet winstvolle support. Microsoft ik een gezond bedrijf die winst wil maken (hoop ik iig). Ik zeg niet dat het goed is wat Microsoft doet, van mij had het idd hun support voor de xbox wel wat langer mogen duren. Maar dat is geen rede om vage argumenten die op weinig gebasseerd zijn aan te dragen.
precies, iets in die richting bedoelde ik ook. Voordeel van de 360 is wel dat de Xboxspellen en Live veel goedkoper zijn geworden. Zolang er nog Live is voor de oude Xbox vind ik het best.
Nou dan moet je nog maar een goed zoeken bij nedgame zijn nog gewoon n64 games te krijgen zelfs hebben ze nog een nieuwe console liggen. En voor mijn dreamcast zijn nog spellen te krijgen. Toen de ps2 uitkwam die vele malen sterker was dan de ps1 lieten ze de ps1 gewoon doorlopen tot dit jaar. Nou en de ps2 is vele malen krachtiger dan de ps1 maar supporten doen ze gewoon. En met de ps2 gaat het straks hetzelfde ondanks dat de ps3 er straks is. Weet jewel hoeveel mensen een ps2 hebben. Nee ms moet gewoon beter kijke naar de concurrenten en dan zien ze hoe het hoort. En tuurlijk moeten ze winst maken logisch, maar als die mensen die toen een xbox hebben gekocht dat niet hadden gedaan dan was de xbox niet geworden wat die nu is. En dat vergeten ze een beetje te snel bij ms.
De PS1 doorlopen tot dit jaar is ook wel erg overdreven. Ik bedoel heel erg veel games zijn er ook nie top uitgekomen. En kijk over een jaar maar weer naar hoeveel games de PS2 nog krijgt. Zullen ook al een stuk minder zijn naar mijn verwachting. En voor Microsoft is het ook veel minder voordelig om nog games te ontwikkelen voor de oude Xbox dan voor Sony voor de PS2 aangezien die vele malen vaker is verkocht. En aan de ene kant is het maar beter ook dat de ontwikkelaars en uitgevers gewoon overstappen naar Next-Gen. Anders zit je zometeen eigenlijk gewoon met 5 a 6 consoles die van games moeten worden voorzien (Xbox, Xbox 360, PS2, PS3, (Gamecube), Wii). Ik denk ook niet dat je daar vrolijk van wordt, aangezien ontwikkelaars meer keuzes moeten maken en games minder verkocht zullen worden waardoor (vooral kleine) ontwikkelaars keuzes moeten maken en dus ook risico's waardoor de kans ook groter is dat er meer (vooral kleine) ontwikkelaars dus mee zullen moeten stoppen. Eigenlijk is er niks te zeuren IMO.
Ik kan toch ook nog steeds een xbox bij nedgame kopen ondanks hij uit de productie is? Ooit gedacht aan dingen als overstocks, voorraad etc? Als iets uit de prouductie is wil dat niet zeggen dat je iets niet meer kan kopne. En ik vraag me af of Sony nog veel games gaat maken voor de PS2 als de PS3 gelaunched is. Voorlopig is dat nog geen feit, en zou ik het ook nog niet als feit bestempelen. Wie zegt dat MS de xbox gamers is vergeten? Er zijn een hele hoop spellen uitgekomen voor de xbox. Je maakt mij niet wijs dat je die allemaal hebt gespeeld, dat je alle toppers hebt gehad. Ik vind de launch van de 360 alleen maar een voordeel, goede goedkope xbox games die ik nog niet heb gespeeld. Ik vermaak me nog wel met m'n Xbox als ik dat zou willen.
Achja, Ik zit er niet meer mee heb toch al een 360. Bij de Bartsmit hier in Zwolle Zuid hebben ze al niet eens meer een Xbox Afdeling alleen nog maar ps2, xbox 360, gamecube, nds, gba en films (op het media gebied)
Microsoft wil gewoon geld, simple as that. Maar ik ga nu echt geen 400 euro betalen voor die 360 hoor, vind mijn xbox 1 nog mooi en goed genoeg
Ik vraag me dan ook wel af hoelang de xbox 1 nog te koop is want de games worden ook steeds goedkoper, je hebt ze al voor 5,99 per stuk. En je ziet meerendeel de 360 te koop bij de gamewinkels en de gewone xbox is steeds minder te krijgen, bij mediamarkt is hij nog wel genoeg te krijgen.
Ja en wees blij met je oude xbox. Want de nieuwe 360 valt met bosjes uit. Nee ik heb geleerd van ms dat ze de oude gamers in de kou laten staan en je de 360 door je strot duwen ondanks dat er goede en mooie games voor zijn. Zelfs de gamecube heeft nog meer games in de winkel dan de xbox, heel triest allemaal van ms. En aangezien die bc van ms ook een aanfluiting is heb je de oude xbox nog wel nodig.
Waar haal jij de cijfers van daan dat deze met bosjes uitvallen :{ Dat is namelijk niet zo ... zover ik heb begrepen is er juist relatief weinig uitval in vergelijking met andere consoles
Nou lees een goed bij de threadt defecte xbox 360. Man man wat een hoop ellende. En koop je een nieuwe 360 krijg je een tweedehands 360 terug, en dan zal je zeggen ja maar dat is altijd zo nou ik vindt het belachelijk. En hoe kom jij aan de cijfers dat de uitvallers wel meevallen. En voor the fox als ik het over mocht doen had ik nooit een 360 gekocht. En gewacht op een ps3 of wii de games op de 360 vallen zwaar tegen tearing,framedrops en slechte graphics en het zegt toch genoeg dat een hoop mensen nog steeds hun oude xbox meer gebruiken dan hun 360.
Tja hoeveel mensen zijn dat? heb je ze wel eens geteld .. Mensen zonder problemen komen niet in die thread. Ik heb een aantal cijfers gezien ... Maar goed jij geloofd dus eerder een thread met klagende mensen dan het aantal mensen met een xbox 360 ?
Dat kan je dus niet weten omdat die mensen dus niet in de threadt komen. En dat wordt altijd snel geroepen als er problemen zijn, ja maar de mensen zonder problemen hoor je niet klagen. Dat is dus onzin omdat je dat niet kan controleren en je alleen dus wel de problemen kunt lezen. En mensen waar hun xbox 360 al 3 tot 7 keer gesneuveld is en wat zeker geen uitzonderingen zijn vindt ik een aardig probleem. Maar goed we wijken van het onderwerp af en ik denk dat dit ergens anders moet.