1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Lol, heb net mn pc helemaal opgeschoond. Ff becnhmark gedraait (wel alle graphic dingen op laag/uit/application controlled gezet. Heb gescoord op mn Semproon 2800+, 512 mb-ram 6600 256 mb:

    3dmark score: 982
    sm2.0 score: 401
    HDR score: 339
    CPU score: 608
     
  2. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn specs:
    - Core 2 duo E6400
    - 1 gig pc5300
    - Asus 7600 GT

    Totale score was iets van 3998 punten, is dat een beetje redelijk?

    @being-xboxed, volgens mij is dat de cpu test die gelockt is op 1fps.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede score. Ik haal 5577, 200 minder dus, omdat mijn procesosr wat trager is. De langzame tests zijn CPU tests, hierin wordt de videokaart niet benut, waardoor je framerate inderdaad altijd 0-1 of iets dergelijks is:lol:
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    *Kuch* ;)
     
  5. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Kan iemand mij wat goede ram aanraden? Die p5b's hebben blijkbaar problemen met OCZ ram.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2006
  6. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    corsair of mushkin misschien
     
  7. Y3LLoW

    Y3LLoW Fear Me

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5,

    Heb ik een maand geleden ook gekocht. Gaat als een tiet op mijn P5B. Is wel 100 euro in prijs gestegen...:+
     
  8. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Corsair was te duur ( 256 euro voor de goedkoopste 2*1 GB ) en Mushkin verkopen ze niet bij 4launch. Weet iemand welke DDR2 SDRAM speeds ik moet hebben.
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    PC4200 aka DDR2 533 (ga ik ook kopen) is al goed genoeg voor de Core 2 Duo. Alleen als je gaat overclocken zijn de modules van PC6400 en hoger interessant. Maar als je toch van plan bent te gaan overclocken kan je beter een ander moederbord nemen, want de P5B is geen topper op datgebied.

    Momenteel is DDR2 geheugen wel zeer duur omdat er meer vraag dan aanbod is (stomme AM2 en Core 2 Duo :mad: :+).

    Zie anders eens naar geheugen van Kingston, G-Skill of Geill (en PQI valt ook wel mee).
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  10. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Vriend van me zei dat ik met DDR667 optimale prestaties haal. Is dat waar?
    Kingston was redelijk goedkoop verder.
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Langs de ene kant hoor ik dat pc2 4200 het beste is (1:1 divider), langs de andere kant hoor ik dat pc2 5400 (4:5 divider) het beste is voor de Core 2 Duo (en dat is naar het schijnt al bewezen). Maar het verschil zal amper merkbaar zijn tijdens gamen, alleen in benchmarks die je geheugen benchen zal het verschil "groot" zijn.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een 2GB kitje van Kingston, PC2-4200/4300 (een van de twee) geheugen. In combinatie met mijn processor is dat goed genoeg, aangezien het geheugen en de processor niet lineair met elkaar in verband staan....tenminste zo is het mij ongeveer uitgelegd, of ik het ook helemaal correct omschrijf durf ik niet te zeggen :+
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wat bedoelen ze daar mee? Jouw geheugen en FSB werken op een 1:1 ratio hoor. Het geheugen draait op 533 MHz en de FSB op 266 (x2 = +/- 533 ).
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm jah....zie je wel, hocus pocus taal is dat voor mij :+

    Nee iemand hier (MAX geloof ik) heeft mij eens een keer een review laten zien waaruit bleek dat mijn genoemde type geheugen goed genoeg was in combinatie met mijn processor. Ik kon wel een hoger type geheugen nemen, maar dan zou ik veel duurder uit zijn terwijl het qua prestaties elkaar niet veel zou ontlopen.

    Nogmaals, vraag me niet naar de technische kant van het verhaal, heb geen flauw idee namelijk 8)
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Idd, pc2 4200 is goed genoeg voor de Core 2 Duo (artikel). Slecht als je gaat overclocken is pc2 6400 (en hoger) handig. Anders zit je goed met pc2 4200 of pc2 5400.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, datzelfde artikel heb ik dus ook gelezen :) Kan zijn dat ik het daarstraks dus totaal verkeerd heb uitgelegd, maar dit bedoelde ik ;)
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb een kleine wijziging gedaan aan m'n systeem dat ik een week terug heb besteld. Ik heb i.p.v. 2x1GB pc4200 (kost €120 voor 1 latje nu :x) 2x1GB pc6400 CAS4 (G-Skill HZ) besteld en dat voor maar €45 meer \o/. Kan ik ineens ook een potje oc'en :+ (met klein beetje geluk kan ik Zero z'n CPU voorbijsteken }:]).

    (Laaste week van september zou alles moeten binnen zijn :)).
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  18. Y3LLoW

    Y3LLoW Fear Me

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn e6600 loopt op 3.1Ghz. Rocksolid.:D

    Is dit sneller dan die van zero?:+

    EDIT: Ja dit is bijna 200Mhz sneller dan die van zero. En dat voor 309 euro XD
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  19. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ey.

    ik heb een vraagje over ram geheugen.

    ik heb dus laatst met een wedstrijd 1 gig ddr 3200 ram gewonnen. en ik vroeg me af of dat in mijn pc kan. normaal gesproken had ik het zelf uitgeplozen, maar ik weet niet waar ik moet zoeken wat voor een ram slots (or whatever) er op mijn mobo zit.
     
  20. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Nou je kan ze er gewoon in doen en dan zie je wel of die ram ziet of everest home downen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina