gamecafe openen ??

Discussie in 'Algemeen' gestart door alibabaz, 16 sep 2006.

  1. alibabaz

    alibabaz Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ik ben samen met iemand van plan een gamecafe te openen
    mag je gewoon in je cafe gewoon 10 xbox 360 plaatsen
    en mensen laten gamen????????

    mensen betalen dus alleen entree en mogen de hele dag gamen

    ik weet dat je van bijv films niet zo maar mag draaien in je cafe
    omdat daar rechten enz.. op zitten

    graag help van iemand die hier meer over weet !!!
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  2. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Niet op het een of het ander maar als je zoiets op een forum moet vragen waar de gemiddelde leeftijd (ik gok) ongeveer 16 is dan moet je serieus eens nadenken of je wel geschikt ben voor het runnen van een bedrijf...
     
  3. alibabaz

    alibabaz Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    ik begrijp dat van de boekhouding, heb de boekhouder al die het gratis voor mij doet
    en al 20 jaar ervaring heeft

    kvk is logisch en de belasting ook

    jullie hebben mijn vraag niet goed begrepen

    hier komt ie nog een keer

    mag je gewoon 10 boxen360 met 20 games in je zaak laten spelen ???
    ik weet van films dat het niet mag !!!

    ik ken jongens van 19 die zaken runnen

    dus onderschat die jonge boys van tegenwoordig niet

    met alle respect

    ook voor het forum en de mods
     
  4. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo ver ik weet (wat ik van de website van de stichting Brein kan halen) (ja, ik als 16jarige kan dat vinden op het internet).

    Is het niet legaal om zomaar games te vertonen, dus ik neem aan dat dat ook geldt voor "laten spelen". Dit geldt ook voor films en muziek. Maar als je toestemming krijgt van een auteur/producent, dan mag het wel. Of je daarvoor moet betalen en hoeveel verschilt denk ik per game.

    Ik zou eens contact opnemen met wat publishers als ik jou was.

    Edit: Kleine reactie op bovenstaand bericht, ja, ik run ook een bedrijf maar het is een feit van nadenken en even goed googlen...
    Als je dat niet lukt dan vraag ik me af of je plan gaat slagen.

    Ik ben hier niet om je af te kraken, het lijkt me best een leuk idee.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  5. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me ook af hoe je dat doet met Xbox live ( neemt aan dat dat de bedoeling is) je kunt namelijk niet echt een openbaar account aanmaken.

    maarjah het lijkt me wel een idee.. maar ik weet niet of het zal aanslaan.
     
  6. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Op games zitten ook rechten hoor.. waarom denk je dat branden van games illegaal is?
     
  7. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij wil hij gewoon een cafe waar je onder het genot van een pilsje op wat demo-pods kan spelen :cool: Xboxlive kan toch best? Gewoon een account maken op naam van de zaak met een gamertag met de naam van de zaak, per demo-pod.

    Op pagina 10 staat wat over het auteursrecht
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    waarom kom ik nou nooit met zo een ideeën :'-( :+
     
  9. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    jah dat kan zeker, dan geen vriendenlijst bijhouden enzo. iedereen heeft andere vrienden en er zit een limiet aan die lijst. Geen berichten. En hoe moeten je vrienden weten dat jij het bent die dan staat te spelen. Het kan wel.. maar dat vind ik niet echt werken. Maar misschien is het wel allemaal op te lossen, ik heb daar niet echt de brains voor :p
     
  10. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Gewoon, geen vrienden? Als je zelf een 360 hebt ga je toch niet naar een cafe om op demopods te spelen? Tenzij er competities oid zijn.. en dan zet je xboxlive account gewoon op een memorycard en kan je gewoon op je eigen acc :)
     
  11. dannyff

    dannyff Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    best een goed idee.. maar dan krijg je misschien allemaal mensen die alleen games en niks kopen .. maarja daar zijn genoeg oplossingen voor

    en als het gamecafe er komt .. waar ergens als ik vragen mag ? :9
     
  12. Bartho

    Bartho XBW Security

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een leuk idee, slimste misschien nog wel om bijvoorbeeld de jongens van Games Syndicate inm Rotterdam en Den Haag daar over aan te spreken, die kennen al die regeltjes denk ik goed!

    Verder maak je mij echt niet wijs dat het niet toegestaan is om spellen 'te laten' spelen, mensen verhuren toch ook spellen? Jij verhuurt een plek om spellen te spelen, jij levert en de spellen en de locatie om ze te spelen.

    Zolang je ze koopt is het jouw zaak wat je er mee doet of wie je er mee laat spelen, zo lijkt mij. Zodra dat anders wordt, kunnen we toch vrolijk concluderen dat die rijkelui die alleen maar rijker willen worden de lol er zo'n beetje af aan het halen zijn en dat het een aflopende zaak is met de gamesindustrie.

    Anyways, je kunt ook bij de kamer van koophandel terecht met zulke vragen en de stichting brein bellen. DIe kunnen je exacte details geven, in plaats van onze gokken. :)

    Veel succes!
     
  13. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    of effe naar Microsoft Nederland bellen die kunnen je vast wel verder helpen aangezien het hun console is ;)
     
  14. Bartho

    Bartho XBW Security

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat ook zeker doen!
     
  15. Demolition-Man

    Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    2
    Toch wens ik je veel succes, want er zit echt geen geld in. Een cafe/kroeg openen is al moeilijk tegenwoordig. Je bent dan vaak erg afhankelijk van een goede lokatie, die erg duur is. Daarnaast zou je dan alleen mensen vanaf 16 jaar binnen mogen laten vanwege de leeftijdsgrens op spellen en eventueel alcohol. Ook een behoorlijk eigen vermogen is required, want een inventaris voor een game-cafe is niet goedkoop... maargoed, mocht het je lukken, veel succes!
     
  16. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Games vallen gewoon onder het auteursrecht. Verhuurders betalen ook geld voor die rechten, iemand die ze laat spelen dus ook. Je mag ze best laten spelen maar je mag er op dat moment geen geld voor vragen/mee verdienen. Je mag ze volgens mij wel daar neer zetten om ze te laten spelen in je cafe maar je mag daar geen entree/geld per uur oid voor rekenen.
     
  17. mars15

    mars15 Guest

    als het lukt, kom ik wel is langs
     
  18. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    zoo gaaf is dat he gewoonn even tegen elkaar spelen met een paar 360's lan ofzo heet dat toch
     
  19. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    jep, LAN.

    veel suc6 met dat gamecafé, wordt het echt games en een normale kroeg of gewoon een soort van internetcafé maar dan met games, mischien kan je dan wel sponsors proberen over te halen ofzo :)
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  20. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    als het lukt moet je me ff een PM sture, aangezien ik elke dag in nijmege kom, kom ik wel ff langs.
     

Deel Deze Pagina