Hey iedereen.
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb vandaag een xbox 360 gekocht en wilde xbox live instellen. Dus ik had gewoon meteen mijn internet kabel uit mijn pc gehaald en in de xbox gedaan. Modem gereset en vervolgens gecheckt of het werkte. Maar dat was dus niet het geval. In dat lijstje met die netwerk checks kwam ie niet voorbij de eerste. Er stond alleen meer disconnected. Vervolgens heb ik de kabel gepakt die bij de xbox zat. Die was echter te kort. Ik moest dus met mijn xbox naar beneden en 'm naast de modemrouter zetten. Heb 'm daar aan een klein tv-tje aangesloten en gecheckt of xbox live werkte. En inderdaad, het werkte. Ik blij. Maar dat was nog niet helemaal wat ik wilde, die xbox moet gewoon boven op m'n kamer staan. In de tussentijd had ik de internetkabel weer in mijn pc gedaan en nu bleek dat dat ook niet meer werkte (ander pc's in het netwerk hadden wel internet). Toen heb ik de stekkertjes aan beide uiteinden vervangen en toen had ik weer internet (ik had regelmatig al heel kort meldingen gekregen dat de lan verbinding verbroken was, maar dan kon ik gewoon doorgaan). Toen heb ik
m'n xbox weer naar boven gehaald en 'm opnieuw aangesloten. Maar helaas, toen kwam ie wel voorbij de eerst test, maar de tweede niet. Dan gaat ie namelijk IP adres checken, maar ik krijg alleen maar failed. Vervolgens heb ik dit forum een beetje bekeken: ik heb handmatig ip adres ingevuld, dhcp staat aan, meerdere malen kabels los gemaakt en routermodem uit/aan gezet...en uhm...eigenlijk snap ik er helemaal niks van dus ik heb wat hulp nodig
Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Bij IP check krijg ik alleen maar 'failed'
Welke provider?: Wanadoo (Orange)
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Weer ik niet precies...download met 330kbps normaal gesproken, zegt je dat genoeg?
Modem: n.v.t.
(Modem)Router
Welk merk router heb je?: Sweex
Welk router type?: 4P Switch A – Sweex ModemRouter (stond op het stickertje aan de onderkant, weet niet of het zinnig is)
Welke firmware?: Waar kan ik dat vinden?
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet
De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?:
Wat heb je geprobeerd?: Handmatig ip-adres toewijzen (ik betwijfel of ik dat goed heb gedaan...), modemroutergereset(30 sec. wachten), gekeken of dhcp enabled is
Waar stopt de test?: Bij de IP-check
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Uhm...heleboel standaard dingen. Beetje veel tekst.
Wat staat er bij NAT?: Niks, want zo ver komt ie niet eens met die xbox live test.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb niet zo enorm veel verstand van dit soort zaken, dus jullie kunnen me alles wijsmaken
Als het kan, houd het eenvoudig.
Alvast bedankt!
Owja, misschien moet er nog meer info bij, maar dat hoor ik dan wel.
edit 1: Op de modemrouter knippert trouwens een lampje wat volgens de handleiding op 'Rx or Tx acitivity' duidt..Geen idee wat dat is, kan het niet vinden.
edit 2: Bij error status report krijg ik:
W:0000-000B
X:4000-1001
Y:0000-0000
Z:0000-0000
Klik om te vergroten...