Ik heb thuis een draadloos netwerkje maar ik zit met een probleem dat zich nu toch wel al lang afspeelt. Als ik boven op mijn laptop op internet zit heb ik goede ontvangst, maar vanaf dat er benede iemand een pc aanzet die op het netwerk gaat heb ik ineens bijna geen ontvangst meer... is dit normaal of heeft dit misschien iets te maken met de instellingen van men router of moet ik vaste ip adressen opgeven ofzo? Alvast bedankt!
het ligt in elk geval niet aan ip's dus je mag de dhcp gerust verder uw ip's laten beheren. Van een instelling om het signaal krachtiger te maken heb ik nog niet gehoord dus. ik weet dat het signaal van wireless wat zwakker wordt als een vast geconnecteerde pc op het netwerk komt maar dat het zo'n verschil maakt is nieuw voor mij
Misschien iets van netlimiter installeren ofzo dat niet 1 van beide apparaten alle verbinding opeet.. verder zou ik het ook niet weten.. wel raar anyway, wat is het merk van je wireless router?
een siemens santis router, is al eentje uit het begin tijdperk van het draadloos internet hoor. Denk dat ie ongeveer 2 a 3 jaar oud is, maar toch zou dit niet mogen vind ik