Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Nou, ik dat toch liever wel. Ik speel met name racegames, en aan het kleinste beetje ghosting kan ik me al ergeren. En 16ms lijkt mij echt een hel. Is het zwart naar zwart of grijs naar grijs?
     
  2. Corolla Friend

    Corolla Friend Bhuddymahn

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    1
    Geen flauw idee, hetgeen wat Dell zelf opgeeft. Maar op GoT zijn er al vele gamers met dit schermpje en ze zijn allemaal zeer tevreden. Goed geschikt voor gamen, prachtige kleurweergave enz. Ze hebben geen van allen last van ghosting, ik hoop zelf ook niet: speel ook alleen maar racegames...

    Overigens zeggen reviews ook dat er geen ghosting is bij 't scherm.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2006
  3. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    16ms is inderdaad een hel voor racegames.
    Heb zelf ook een poosje zo'n scherm gebruikt voor mijn 360 omdat ik hem nog had staan.
    Al een poosje geleden verkocht en nu een 8ms monitor 940mw van samsung.
    Is echt een verbetering alleen het contrast vindt ik weer niet geweldig.
    Maar goed bij de volgende monitor zal ik op beide letten.
    Kijk eens bij alternate daar hebben ze hem op voorraad voor 229.
    Of het moet een andere zijn die jij bedoelt het is de ws.
    Alleen het contrast is hetzelfde als mijn monitor en zoals ik al zei ik vind het niet geweldig.
    Zwart is niet echt zwart maar een beetje grauw.
    Ik zou toch eerder voor een monitor met meer contrast gaan
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2006
  4. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Probeer ff www.4launch.nl daar heb ik 'm 2 weken geleden gekocht.
    Ho! Foute quote, maar het gaat dus om de Iiyama E1900WS
     
  5. Notice

    Notice Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om morgenochtend een LG L194WT te gaan halen. Specs:

    Formaat 19 inch
    Pixel pitch 0,264 mm
    Helderheid 300 cd/m²
    Contrast ratio 2000 : 1
    Responsetijd 5 ms
    Resolutie (max.) 1440 x 900

    (voor meer specs klik)

    Aardig schermpje lijkt me. Iemand ervaring mee?
     
  6. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek: Iiyama failliet? Ik ben altijd van mening geweest dat iiyama tft's maakt die toch van de hogere planken komen... wow dit nieuws verbaast me echt, iig klote dat je hem pas later krijgt. Als ik jou was ( en ik denk dan even volgends jouw voorkeuren:+ ) dan zou ik wachten tot je die monitor gewoon kan krijgen ( zou wel eerst een mail sturen of je hem dan ECHT KRIJGT, en als dat gegarandeerd wordt ,doen) tenzij je dus een andere vind die volledig voldoet aan je voorkeuren.

    Want anders koop je iets, waarvan je eigenlijk baalt omdat hij slechter is dan de monitor die je wilde hebben...Maarja je moet het zelf weten :eek: als je niet kan wachten moet je doen wat je niet laten kan:)

    Succes ermee..!
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2006
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb de Samsung 940WB al besteld bij Informatique. Ik ging niet voor de Iiyama in verband met garantie en dergelijke. Want wat zou ik moeten doen als hij over anderhalf jaar stuk gaat?

    De Samsung is een iets betere monitor (en iets duurder ook), alleen vind ik het design veel minder. Helemaal op mijn kamer waar vrijwel niks zilvers staat. Maarja, het moet dan maar. Het design is dus minder, maar hij heeft wel een extra DVI-aansluiting en volgens de mening van andere iets meer kleur. Dus dat rechtvaardigd het een beetje.
     
  8. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Had daar idd niet aan gedacht, garantie enzo, heb je helemaal gelijk in. En je hebt gelijk een hele goede keuze gemaakt vind ik :). Denk dat je er geen spijt van gaat krijgen:9 . Miss jammer van die rand maar, daar wen je wel aan. Wanneer krijg je hem binnen en hoeveel heb je er precies voor betaald?
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Ik krijg hem over 1,5 week binnen als het goed is. Ik koop hem voor 265,-. Dat is zeker niet het goedkoopste wat ik ben tegengekomen, maar aangezien ik al een bestelling gedaan had bij Informatique, en ik hun klantvriendelijkheid erg op prijs stel heb ik hem toch bij hun gekocht. Ik zit alleen nog te twijfelen om er voor 35,- een dode-pixel garantie bij te kopen, maar voor een scherm van 265,- vind ik dat iets té.
     
  10. theo777

    theo777 Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf per ongeluk de Samsung 940 bf besteld, was even vergeten dat ik een breedbeeld nodig had :)
    Maar aangezien een kennis van me net een 4:3 Monitor zocht en deze toch wel erg vet vond + geen dode pixels was hij zo verkocht.
    Heb zelf daarna de Samsung 940 bw en Samsung 205 bw in werking gezien en was zwaar onder de indruk. Dus mijn keuze was bijna gemaakt, zie ik daar de Samsung 931 c en de Samsung 225 bw en ja wel hoor daar begon het twijfelen weer van voor of aan.
    Zou heel graag een breedbeeld versie willen zien van de Samsung 931 c. Misschien dat iemand hier iets meer over weet ?
    Als dit model er niet komt ga ik deze week voor de Samsung 225 bw, want anders zit ik over een jaar nog te twijfelen :)

    theo777.
     
  11. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij komen dode pixels nu veel minder voor dan vroeger, heb zelf zowel mn laptop als mn 940BW op internet besteld zonder garanties, beide geen dode pixels :thumbs:

    Edit: Bij de meeste normale winkels is de 940BW 240 euro, meestal kan je dan wel even checken voor dode pixels, als je het niet echt vertrouwt om op internet te bestellen..
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2006
  12. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb voor de zekerheid voor 30 euro pixelgarantie erbij genomen.
    En wat denk je na 4 maanden precies een dode pixel rechtsonderin.
    Zo'n fel puntje die je mateloos kan irriteren.
    Maar even met mijn vinger erover wrijven en weg was ie.
     
  13. Mkillertje

    Mkillertje Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog even een vraagje,, ga vanmiddag xbox360 halen en wil deze dus gaan aansluiten op mn tftje,

    nu heeft mn tftje deze specs:

    Acer AL1916As
    Diagonale afmeting 19"
    Dot Pitch / Pixel Pitch 0.294 mm
    Max. resolutie 1280 x 1024
    Kleurondersteuning 24-bit (16,7 miljoen kleuren)
    Responstijd 8 ms
    Interface VGA (HD-15)

    ga ik nu ook zwarte balken krijgen ? :confused: zo ja ,, dan word het tijd om naar een nieuwe te kijken.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Niet bij alle spellen. Je kan de 360 volgens mij instellen op 1280x1024, maar sommige spellen weigeren dit (zoals PGR:cool:. Die wordt dan niet afgebeeld met balken, maar met uitrekkingen.
     
  15. Mkillertje

    Mkillertje Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ah ok ik snap het , maar zijn die uitrekkingen erg storend ? of valt daar mee te leven? hoor graag je mening hier over.

    alvast bedankt._O_
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Persoonlijk is er mee te leven op een 16:10 scherm (normaal is het 16:9 bij TV's) maar PGR3 op een 4:3 scherm is niet mee te spelen. Dan heb je dus 16:9 afgebeeld op een 4:3 scherm. De oplossing daarvoor, is je Xbox in te stellen op 640x480. Je hebt dan geen HD-kwaliteit, maar ook geen beeldvervorming. Als je puur wilt gamen op een monitor zou ik voor een breedbeeld gaan (veelal 16:10 formaat)
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    * Klein kickje

    Vandaag een mail van Informatique gehad dat mijn scherm verzonden is. Het gaat via TPG dus ik krijg hem morgen of maandag :) Ik zal hier zeker foto's posten.
     
  18. bli3p

    bli3p Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    2
    Alsof er geen vragen genoeg zijn op dit moment.. stel ik hem toch :)
    Ik heb nu een aantal keer de posts op dit forum en op het surround sound forum zitten doorlezen en..
    Ik ga voor de Samsung SyncMaster 940MW, dit lijkt mij persoonlijk een goede keuze voor op mijn Xbox360. Mijn vraag luid, kan ik hier dan een leuk PC speakersetje op aansluiten, zoals de Logitech x-530. Zo ja, wat heb ik hier dan voor nodig?
    Ik kan er maar niet uitkomen :{

    Achteraf gezien had ik dit beter in het surround/ dolby digital forum moeten posten.. sorry hiervoor..
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2006
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Ik zou niet voor de MW gaan, maar voor de BW. Persoonlijk vind ik die veel mooier. Hier overigens nog de beloofde foto's van mijn 940BW:

    [​IMG]

    Alle kabels moeten nog weggewerkt worden, en in mijn nachtkastje horen nog een Xbox 360 (maar die is stuk) en een versterker (die komt over een klein weekje)

    [​IMG]

    GTR2 demo

    [​IMG]

    GTR2 demo

    [​IMG]

    Dit forum. Jammer dat mijn camera niet zo goed foto's van monitoren kan maken (of ligt het aan mij 8)) want dit is té onscherp. Ook is mijn dode pixel goed te zien. Precies tussen ' Xboxworld.nl' en de gears of war billboard.
     
  20. bli3p

    bli3p Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    2
    Juist JeePee NL! 8)

    Zoiets wil ik dus ook, maar kan ik daar 5.1 pc speakersetjes op aan sluiten? zo ja, hoe? :9
    Want als ik dat scherm wat jij hebt gaat halen.. dan heb ik nog geen geluid..:emo:

    (De monitor is puur alleen maar voor de Xbox360!)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina