1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    @corossi,
    ik heb echt wel iets aan je adviezen en tips, die van iedereen, ik hoor graag opmerkingen of tips altijd handig toch.

    ik heb gewoon een site gemaakt in photoshop en dat opgedeeld en dat in tabellen gezet, zoals je wel gehoord hebt niet de beste manier maar je weet meteen hoe het eruitziet en het werkt dus...

    ik heb hem overigens nog niet gehost, waarom zou je een halve site hosten, ik heb de text nog niet gedaan enz en heb wat problemen nog met de bedrijfen kopje. verschuivende borders enz erg vervelend
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  2. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Langejan & Darkwing: Bedankt, ik denk dat ik die knoppen dan ga gebruiken ;) Lijkt me wel goed.
     
  3. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    wel mooiere dan in je wireframe hoop ik :p
     
  4. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    *vraagt zich af of t x-factor is gelukt :eek:
     
  5. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    x factor?
     
  6. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    die dude met die site over honden :)
     
  7. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    oja die dude met zijn text
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er ook aan te denken om een eigen website te maken, gewoon als een soort van tweede hobby/bezigheid.

    De bedoeling is om er m'n ei kwijt te kunnen over allerlei zaken omtrent mijn leven. Een soort blog bijhouden lijkt me ook wel leuk, hoewel ik dit ook met mijn GameSpot account kan lijkt me dat niet de meest geschikte plek aangezien ik over meer dingen wil praten dan alleen games. Daarnaast is mijn Engels uitstekend, dat is het probleem niet....maar ik zoek het meer in mijn eigen taal om het voor mijn directe omgeving ook wat makkelijker te maken te kunnen lezen wat ik allemaal te melden heb.

    Ik heb dus absoluut geen verstand van de mogelijkheden wat betreft websites bouwen, dus waar het kan en wat er allemaal bij komt kijken. Het hoeft geen uber-professionele site te worden (misschien later als het me bevalt en ik heb me er wat meer in verdiept, dan is het wel een optie), en het liefst voorlopig ook ff kosteloos aangezien ik het niet zo breed heb.

    Misschien dat een van de meer ervaren site-builders hier mij even op weg kan helpen ? :)
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  9. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Als het puur gaat om een weblog kan ik je WordPress aanraden. Gratis blogsoftware die je op je eigen server kan zetten en zelf kan inrichten. Eenvoudig te onderhouden en ziet er toch goed uit.
    http://wordpress.org/

    Wil je meer met je site kunnen doen zonder het allemaal zelf te programmeren, dan moet je eens naar Joomla kijken. Zeer uitgebreid Content Management Systeem, open source dus er zijn genoeg plugins en uitbreidingsmodules voor te vinden.
    http://www.joomla.org/
     
  10. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je gewoon een blog wil, dan kan je net zo goed een livejournal nemen. Zeker als t gratis moet is dat een goede optie.
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke, bedankt alvast voor de suggesties :) Ik heb alleen geen eigen server. Misschien een kromme suggestie alleen ik denk er net aan, maar kan ik dergelijke zaken die ik noemde ook niet gewoon op een MySpace ? Misschien net zo makkelijk voor mij om mee te beginnen, als ik het leuk vind en wil gaan uitbreiden kan ik altijd nog iets anders proberen....?
     
  12. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    MySpace is vaak vervelend langzaam, dat is wel een groot nadeel..
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke. Nja ik ga om te beginnen gewoon eens wat dingen uitproberen. Als ik ergens niet uitkom dan meld ik me wel. Bedankt alvast tot zover ! :)
     
  14. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ook handig is om alles in photoshop te maken en dat op te knippen en dat dan in dreamweaver te plaatsen :9


    (vind ik wel oke )
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Vrij irritant als je dan elke dag een blog wilt plaatsen ofzo, steeds weer uploaden.

    daarnaast kan je dan niet zo snel aanpassingen aan je bericht maken (ala forum style)

    Dat kan met bovengenoemde blog software wel.
     
  16. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat jij het oke vindt wil niet zeggen dat het handig is ;) Sterker nog, dit is gewoon absoluut de meest onhandige manier die er is.

    Dat je een ontwerp maakt in Photoshop en dat omzet tot een HTML template is tot daar aan toe, maar wil je een site die je gemakkelijk en regelmatig wil updaten dan is een Content Management Systeem al heel gauw onmisbaar. Dat kan je zelf maken als je verstand hebt van bijvoorbeeld php, maar heb je dat niet dan is een stukje - gratis - blogsoftware de ideale oplossing.
     
  17. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    mee eens.. ze zouden die slice functie uit photoshop / imageready moeten verbannen..
     
  18. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt er alleen maar gezeik mee met lange laadtijden enz :D

    Ik ben trouwens begonnen met het maken van een soort van fotoblog op mn website: http://foto.bst-online.nl
    (In IE doet ie het nog niet helemaal lekker, maar dat komt nog wel :))

    Mss ga ik ook wel eens kijken naar zo'n cms. Is toch een stuk handiger dan php te gaan leren. :)
     
  19. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    :9
    je zou beter moeten weten,, het is crop :mad: =(

    heeft er btw nog iemand een cool idee voor lettertype, het lettertype (waar we de naam niet van noemen) pak ik zeker niet

    comic sans, bah...
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  20. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Hou het strak en zakelijk. Uit de broncode van xbw pluk ik net even een rijtje:
    Code:
    font: 10pt verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif;
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina