1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    @2K, hmm... dus dat zogenaamde warmte probleem is inmiddels opgelost/niet bij iedere macbook van toepassing. Dat is wel een pro dan. Dat je trouwens geen dual layer kan branden is totaal geen big deal.. doe het nu ook niet op m'n desktop ofzo 8).
     
  2. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dus de mac book betaald, en hij wordt verzonden op 4 oktober. Heeft er iemand hier ook toevallig een mac book 1.83 duo core en 2 GB geheugen? Of ervaringen met Mac os X ten opzichte van windows. Want heb alleen met windows gewerkt. Hoe is Mac OS X anders/beter dan windows xp. Zijn er uberhaupt nadelen. Hoe is het met front row? Kan je bijvoorbeeld dvd's rippen op je HDD en die met front row bekijken?
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Gebruik frontrow bijna nooit. Blader net zo snel zelf via finder naar gewenste muziek/afbeeldingen/films etc.
    OSX is wennen. Vind zowel OSX als XP hun voor- en nadelen hebben.
     
  4. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind frontrow ideaal, en de remote is nog beter ;).
    OSX is vooral heel anders met geheugengebruik. Meer is zeker beter, 1 gig is absoluut minimaal (maar jij hebt 2, dus dat zit wel goed). OSX laadt programma's in het geheugen, en als je ze afsluit staan ze alsnog in het geheugen, dus het werkt (in theorie) veel sneller dan het systeem van Windows. In de praktijk valt het wel mee, maar je merkt het zeker. En ik vind persoonlijk de look and feel van OSX beter, maar het is niet zo dat ik Windows dramatisch vind.
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb sinds kort een apart probleem.
    Ik gebruik op m'n iBookje Firefox, maar sinds kort heb ik nogal moeite met het downloaden van programma's.
    Deze komen binnen als .exe files, i.p.v. .dmg files.

    Als ik ze via Safari download, zijn ze wel goed.
    Ongetwijfeld heb ik ergens iets verkeerd staan in Firefox.

    Heeft 1 van jullie enig idee wat er verkeerd zou kunnen staan?
    Merci!
     
  6. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Mischien bij de settings? Ik zou het niet zo zeer weten. Want als het alleen via firefox is probeer het dan via safari of internet explorer.

    Maar aangezien jij een mac book pro hebt heb ik nog een vraag:p Is de hardeware zelf, denk dan ana lcd scherm, van goede kwaliteit? Gaat hij snel kapot? Voelt de mac book 'goedkoop' aan?
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mijn iBook voelt absoluut niet cheap aan.
    De MacBook (Pro) zal ongetwijfeld ook gewoon goed aanvoelen. :)
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zijn er hier ook mensen met een Imac G4?
     
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan je met de combo drive dvd's branden?
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nope.
     
  11. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen met de Superdrive.
     
  12. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    zeer goed...
    en ik ben toch blij dat ik mat scherm heb, want ik heb glanzend gezien en dat valt toch vies tegen... (naar mijn mening)
     
  13. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb me macbook, en ik heb een vraag. Ik heb firefox gedownload maar hoe verplaats ik de instal naar de map programma's? Want ik heb een vaag icoontje en als ik daarop klik dat gata hij instaleren alleen wil ik hem niet op mijn bureaublad hebben. En mijn foto's en muziek zijn weg elke keer als ik opnieuw opstart?
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  14. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    zodra je de dmg hebt geopend lijkt het als je een image hebt geopend, daar staat geloof ik dan firefox in, dit icoon trek je naar je applications en voila hij staat erop. of begrijp ik je verkeerd?
     
  15. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Juist! Bedankt! Het is me gelukt!
     
  16. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er voordelen op het gebied van virussen/spyware/trojans? Omdat misschien de meeste van dit soort ongein voor Windows geschreven is?
     
  17. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    ja precies wat je zegt.. er zijn maar heel weinig virussen voor mac..
    verder is (bijna) alles gebruiksvriendelijker dan windows..
     
  18. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    mhoa gebruiksvriendelijkheid...
    ik vind dat elk systeem zowel z'n voor als nadelen heeft en gebruiksvriendelijkheid zie ik niet heel verschil in. Het is waar je mee begint en als je windows al goed kent dan kan het goed tegenvallen of andersom....

    gebruiksvriendelijkheid vind ik eigenlijk zo oppervlakkig
     
  19. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het een beetje met je doeleindes te maken heeft.

    Wat doe je met je computer?
    Speel je games, doe je aan MSN en af en toe een tekstverwerkertje + een fotosoepje erbij, dan kun je denk ik gewoon beter een PC kopen.

    Ga je professioneel aan de slag met grafisch geweld en video bewerking, dan kan je denk ik beter op de Mac afstemmen, daar is hij tenslotte voor gemaakt. En het staat denk ik een stuk chiquer...
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tegenwoordig kan je met een Windows PC net zo goed overweg in de grafische sector als met een Mac. Vroeger was de Mac daar beter in, maar tegenwoordig doet de PC het even goed.
    En over gebruikersvriendelijkheid: het is een kwestie van gewenning en voorkeuren. Ik vind OSX lang niet altijd beter dan XP. Soms vind ik ene OS beter, op andere punten andere OS weer.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina