stuurtje

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door papa, 13 jul 2006.

1. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus die van Logitech heeft geen forcefeedback omdat MS dit 'tegenhoudt' ? Dit geldt, neem ik aan, alleen voor de Xbox (360) hardware ?

2. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Op dit moment wel.
    Misschien dat ze het in de toekomst wel vrijgeven.
    Het zou toch wel heel erg mooi zijn een driveforce pro of g25 voor je 360.
    En niet zo'n goedkoop uitziend stuurtje.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik vind de oplossing van Microsoft voor het schakelen veel plezieriger (schakels aan stuur), zoals dit ook in een race wagen het geval is

4. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Maar met logitech stuurtjes zitten er ook schakels aan het stuur.
    Ik ben benieuwd waneer dit stuurtje uitkomt.

5. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Jeepee, zover ik weet wordt het MS stuur gewoon officieel Force Feedback hoor. Heb het er dinsdag nog even over gehad met MrX. Zo is hij ook aangekondigd toch?

Geen 900* draaifunctie vind ik niet erg, maar de stuurkolom is wel érg groot inderdaad zeg. Moet nog zien dat die goed op mijn zelf gefabriceerde raceframe past. Voordeel is dat ik hoogstens even een nieuw, groter traanplaatje moet monteren :) Geen man overboord dus als hij net niet goed past..

Gisteren met 3 collega's eerst met de DFP GT4 gespeeld in mijn raceframe, om de beurten. Daarna PGR3 op mijn hdtv, maar natuurlijk gewoon met controller. Ze kunnen al niet wachten tot dat stuur er is voor PGR3, wat hebben we een lol gehad zeg. En eerlijk gezegd heb ik er ook heel veel zin in!

6. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0

Niet iedere racewagen heeft flippers hoor, IRL en CART bijvoorbeeld niet. Ik zie liever ook een pookje, vooral bij games als Forza en PGR komt dat dichter bij de werkelijkheid.

7. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja een pookje hoort er gewoon op.
    En niet alleen maar schakelen op het stuur.
    Bij gt4 of dtm schakel ik met de pook en bij wrc of colin met de buttons op het stuur.
    Simpel omdat je met 1 hand geen bocht kan nemen in een rallywagen door de hobbelige weg is dit niet te doen.
    En je voelt elke bobbel in de weg en bij gt4 rijd je toch meestal op asfalt dus dan valt het wel mee.
    Maar schakelen met een pook is dan net wat realischtischer.
    Maar goed het wordt of de logitech of het stuur van ms.
    Want voor de rest zijn de stuurtjes bagger.
    Hopen dat logitech de pro misschien nog laat werken op de 360 want dat is echt een zalig stuur.
    Hopen dat het stuur van ms een beetje makkelijk past op mijn playseat.
    Het is mogelijk dat heb ik gezien, die van logitech passen altijd wel

8. Lada110

Lada110 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet helemaal met je eens @Tasso.
    Ik vind dat t realistischer is om bijv F1 alleen met de hendels achter het stuur te schakelen.

Maar juist in de echte rally en DTM, en alle andere taken waar dit met de pook gebeurt, schakel ik gewoon met de pook.

gr
    Lada

9. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je dit wel eens geprobeerd met het pro stuurtje.

10. JeePee

JeePee Guest

Met rally games schakel ik gewoon met pookje hoor. Net zoals in het echt. De Driving Force Pro heeft flippers en een pookje, en ik doe het per auto anders. In GT4 met de F1 auto met flippers en met de DTM auto met pookje. CM en RBR doe ik ook met pookje.

11. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat is geinig dat je dat zegt, rally met pookje zoals in het echt.
    Wij hebben een poosje de auto gesponsord van mark breijer in de subaru.
    Jammer genoeg is hij gestopt, maar ja moest wel vanwege persoonlijke omstandigheden.
    Dus ik heb regelmatig in een rally auto gekeken en gezeten.
    Nou en hij schakelde met de laatste techniek op het stuur met gewoon flippers.
    En er zit een schakelaar op het dashboard die je kan omzetten als je met de pook wilt schakelen.
    Hij zegt zelf ook, het is niet handig een pook te gebruiken als je net in een bocht zit en moet schakelen.
    Op een asfalt circuit is een pookje wel te doen omdat daar niet zoveel bochten in zitten en er niet zoveel kuilen en hobbels in de weg zitten.
    Maar zodra je dus de weg afgaat en in het echte rallyrijden terecht komt is het wel anders
    Heb je wel eens een rallyauto onder controle proberen te houden met 1 handje aan het stuur.
    Heb je zowieso wel eens in een auto gereden.

12. JeePee

JeePee Guest

1- Nee
    2- Ja

Maar als ik kijk naar de onboard beelden van de WRC dan die ik ze toch echt met pookje schakelen. Dus dan doe ik het ook :cool: Ik gebruik de flippers eigenlijk alleen voor formule auto's.

13. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    De meeste WRC wagens hebben flippers, en meestal ook een pook, voor als 1 van de 2 stuk gaat.

14. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt toch eigenlijk ook geen reet uit wat je gebruikt laten we eerlijk zijn.
    Maar op het stuurtje van logitech en van ms heb je alleen maar flippers.
    Dus ja dan is de keus snel gemaakt.
    Hopen dat ze de pro en al helemaal ook voor de 360 maken.
    De ps3 las ik net, heeft bij de launch ook gelijk een stuur van logitech.
    Ben benieuwd welk stuur dit is.
    Hebben jullie al een stuurtje gebruikt op de 360 en welk stuurtje was dit

Deel Deze Pagina