xbox controller probleem

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Leen, 10 okt 2006.

1. Leen

Leen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik kreeg tijden het gamen een melding dat mijn controller niet meer verbonden zou zijn met de xbox, ik heb alles gecontroleerd, alles zat goed aangesloten, ik heb de xbox uit en aan gedaan, ook dit gaf geen oplossing, de bekabeling doorgemten, geen breuk o.i.d xobox opengemaakt, alles contacten gecontroleerd, niks mis mee.

Als ik de xbox opstart, krijg ik het menu, ook daar kan ik niks in doen, als ik een game plaats, dan start deze gewoon op, maar kan verder niks doen.

wie heeft enig idee wat hier de oorzaak is?

gr leen

2. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Welke xbox 1 of xbox 360

3. Leen

Leen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De xbox 1

gr leen

4. basovich

basovich Guest

...van frisia:+.
    ik denk dan toch dat je echt aan een X360 moet gaan denk, hoelang heb je hem al. want het kan best zijn dat het gewoon ouderdoms kwaaltjes zijn.

5. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    hij kan ook een nieuwe controller kopen, die zijn ff goedkoper dan een 360 vandaag de dag... waarschijnlijk is gewoon alleen zijn controller gewoon naar de pleuris..

6. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk heb je hem te vaak opgerold, dus het snoer om je controller heen, het schijnt dat ze daarvan langzaam stukgaan. Toen mijn controller stuk was, belde ik f naar de klantenservice en ik kreeg 3 dagen later gratis een nieuwe :)

7. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad!

Heb ik ook.. ik heb nu onderhand 8 controllers in me raamkozijn liggen =P
    en 4 op de grond (bij me xbox 1 dan..)

On:
    De draadjes zijn niet erg geweldig aan de controller vast gesmolten of gesoldeerd (hoe ze dat ook doen..) en dan trekt hij zich uiteindelijk zelf los van het draadje..

8. Uriel

Uriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik inderdaad ook met 4 van mijn controllers gehad, ik had echter gewoon een usbverlengkabel bij de pc-boer gehaald voor een paar euro en die vervangen met de oude draad door solderen. Dit is waarschijnlijk niet voor iedereen weggelegd maar je kent anders vast wel iemand die het kan

9. Leen

Leen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de kabel ingekort bij de controller, en aangesloten op de xbox, poort 1 geen reaktie, poort 2 wel weer:confused: , gisteren deed de controller het op geen enkele poort, ik snap er niks van, maar ik kan weer gamen;)

iig bedankt voor het meedenken;)

gr leen

10. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Krijgen we nu dan ook korting op uw lening?

:+

Maar ik heb het dus ook... kheb 4 controllers, 3 daarvan naar de kloten.

11. Leen

Leen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daaag:D :D _0/ ;)

12. Uriel

Uriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ingekort op wat voor manier? want door alleen inkorten heb je kans dat die draadbreuk gewoon blijft zitten

13. Leen

Leen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op een punt waar ik vermoedde dat een breuk kon zitten (knik in kabel), dan hoeft de ader nog niet helemaal door te zijn, maar 3 of 4 adertjes geven te weinig door en daar kan dan het probleem zitten.

Ik heb het witte contactpunt in de controller verwijderd en alles draadjes daar opnieuw verbonden (gesoldeerd) en met geluk heb ik blijkbaar de bijna breuk hersteld;)

Deel Deze Pagina