1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Pff, dat is ook wel kort door de bocht Tsux. MSN werkt ook perfect op de mac (Adium _O_), maar je moet niet je webcam willen gebruiken, dat is een crime.
    Games en Mac zou ik niet aanraden, maar het kan wel (al is het aanbod beperkt) en tekstverwerken+fotosoepje is geweldig op de Mac.
    Je moet wel even wat tijd in het besturingssysteem willen stoppen om het een beetje te leren kennen, maar daarna wil je eigenlijk niets anders meer.
    Maar het zijn de kleine dingetjes die het em voor mij doen, zoals de remote. Het is ideaal dat je je muziek daarme bedient terwijl je ondertussen met andere programma's bezig bent. Of de Dashboard widgets, het is geweldig om met een muisklik het weer voor de komende dagen te zien. En voor de rest vind ik het als een droom werken.
     
  2. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    is er een manier op de isight camera in de mac book te gebruiken in msn?
     
  3. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    True, True...

    Maar zijn denk ik wel enigszins de zeer grove richtlijnen die men al jaren aanhoudt...

    Ik zit nu zelf ook heel erg te twijfelen. Ik heb zelf een mini-bedrijfje dat grafische dingen ontwerpt, alleen ja, nu komt de schokkende informatie:
    Ik heb een P3 500 Mhz.
    Kortom, daar kan ik nog maar erg weinig mee...

    Dus ik heb nu ook dat dilemma, ik kan voor 1500 euro een dikke pc kopen of een 20" 2,16-GHz Intel Core 2 Duo-processor iMac/Apple.

    Persoonlijk heb ik dan het volgende lijstje:

    Pros iMac:
    - Ik vind dat design gewoon ontzettend geil
    - Ja, ik vind het heerlijk werken
    - GUI vind ik ook geil :)
    - Uitermate geschikt voor mijn doeleindes

    Cons:
    - Ik heb altijd Corel/Jasc Paint Shop Pro gebruikt, kost ook 'maar' 79 euro voor het gehele pakket en ik kan er hetzelfde mee als iemand die Photoshop gebruikt, na jaren lange ervaring. En ben gewend dus aan PSP, maar ja je raadt het al, op de Mac is er dus geen Paint Shop Pro en ik vind Photoshop ook geweldig, alleen dat pakketje kost 899 knaken...
    - Sowieso wat minder keus qua software
    - Relatief gezien, volgens mij toch wat aan de dure kant voor wat je krijgt.

    Extra:
    Games speel ik toch op m'n 360... Dus daar hoef ik ook geen PC voor te hebben.

    Eigenlijk zijn de kosten dus het twijfelpunt...

    Hoe zit het overigens met randapparatuur? Bijvoorbeeld printers, kan ik iedere printer die ik wil aansluiten op een Mac? Of zijn er speciale printers? Externe Hardschijven? etc.

    Terwijl ik deze vraag stel, bedenk ik me dat dat wel verdomd raar zou zijn, maar ja toch!
     
  4. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje, kan Windows gerund worden op een Imac met 2.0 ghz intel core duo?
     
  5. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, naar www.apple.com en dan bootcamp downloaden
     
  6. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    @apoc123, ja dat kan door middel van Boot Camp (zoek maar eens op Google of de Apple site)

    @Tsux, als het om een nieuwe mac gaat (en dat gaat het) moet je je niet te veel voorstellen van programma's als Office en Photoshop. Deze zijn nog geen Universal Binaries (als je niet weet wat dat is, programma's die geoptimaliseerd zijn voor zowel Intel Macs als PPC's) en moeten dus software-matig ge-emuleerd worden. En ik kan je zeggen dat dat traag is. De echte die-hard Mac lovers noemen het merkbaar, maar ik vind het persoonlijk niet werkbaar. Als je dus puur voor de grafische aspecten gaat zou ik even wachten tot CS3 van Adobe uitkomt.
    Als het goed is moeten de meeste (usb!)printers werken op de Mac, maar daar kan ik niet veel meer over vertellen omdat ik er simpelweg geen ervaring mee heb. Externe harde schijven zijn geen probleem (houd er alleen rekening mee dat OSX alleen maar NFTS kan lezen en niet kan schrijven).

    Over de prijs, dat is een hardnekkig voordeel dat maar blijft bestaan. Het is waar dat Apple ten opzichte van andere PC-bouwers misschien duur lijkt, maar probeer het zelf maar eens goedkoper te doen ;)
     
  7. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    gebruik aMSN
    en je probleem is opgelost...
    prima programma
     
  8. shapezzz

    shapezzz Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool ga ik ook eens proberen, thanks..
     
  9. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn! Wat naai eigenlijk!

    De prijzen van de Macs in de VS en in Nederland zijn hetzelfde qua bedrag, alleen de valuta is anders.
    Dus kost hij in NL EUR 999,- kost hij in de VS $999,-
    Dat scheelt een dikke 200 euro! (omgerekend)

    Dat is veel man! Kan je zo'n ding niet sneaky naar Nederland krijgen vanuit de VS?
     
  10. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    De douane gaat vast moeilijk doen.

    Je hebt dan ook een Engelstalige OS.

    Wat je wel kan doen... je koopt daar bijvoorbeeld een MacBook. Neemt deze mee terug naar NL in je handbagage. De aankoopbon voor garantie (daar in Amerika dan, in NL zal dat vast niet gelden) stuur je apart per post naar je woonadres toe. Dit omdat als ze je controleren, ook bagage en dat bonnetje vinden je alsnog 19% mag afrekenen.

    Best omslachtig allemaal, maar scheelt inderdaad veel geld. Is zeker wel een naaistreek, maar is met alles!
     
  11. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar je vergeet dat de Amerikaanse prijzen zonder BTW zijn. Dus al met al is het de moeite niet (invoerheffingen/verzendkosten/btw).
     
  12. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Verrek! Inderdaad... Wat raar joh, of zijn wij Nederlanders te eerlijk, dat we maar meteen de BTW erbij vermelden?

    Maar goed, dan is de lol van "het geval uit Amerika halen" er ook meteen vanaf... :'-(
     
  13. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, maar de BTW verschilt per staat. Ik geloof dat er staten zijn met een paar procenten, maar er zijn er ook een aantal die tegen het Nederlandse percentage aanhangen.
     
  14. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er ook hevig over na te denken om over te stappen naar een Macbook, enkele vragen:

    Voordeel om online te bestellen?? ik heb een Applestore in de buurt, dus kan ook daar langs gaan..

    Wat voor tekstverwerkingsprogramma's zitten erbij? Ik studeer namelijk nog en moet nog veel gebruik maken van Word/Powerpoints of soortgelijke proggies. Wat komt er meegeleverd, is dit bruikbaar, of moet ik Office voor Mac erbij nemen?
     
  15. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gewoon naar je Applestore gaan hoor. Kan je het in het echt zien en al proberen.
     
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Koop iWorks. Geloof me is veel beter dan word en powerpoint. En nog en voordeel, alles wat je op iWork's maakt kan je ook expoteren naar word/powerpoint. Take the tour
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Bij Applestore ben je vaak duurder uit, iig wel voor geheugenuitbreiding en krijg je minder of geen studentenkorting.

    Zit een Office trial bij van 30 dagen.
     
  18. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm interessant, dat is ook goedkoper..

    Iemand het hier mee eens?
     
  19. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is alleen een equivalent van Word en Powerpoint toch? Geen excell?
    Dat heb ik namelijk ook wel nodig voor mijn studie denk ik..
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Power Point en Word zijn te vergeten bij het gebruik van iWorks. Excel weet ik niet. Maar je kan gewoon excel voor mac kopen. Is precies het zelfde als excel maar dan op MAC. check iWorks maar eens, is echt toppie! Microsoft office is gewoon te koop voor mac.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina