1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS2 op monitor aansluiten

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Zeroine 83, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo :)

    Ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn als je een PS2 op een computer monitor wilt aansluiten. Heb zojuist even gegoogled, maar de enige directe oplossing die ik kon vinden was het aanschaffen van een zogenaamde VGA Box....probleem is alleen dat die dingen al gauw 60 euro kosten en ik hoopte dat iemand mij een goedkopere oplossing kon aanreiken.

    Dit zijn de specificaties van mijn monitor, inclusief alle inputs die het ding heeft. Nu meen ik mij te herinneren dat er Component kabels bestaan voor de PS2. Tevens wil ik dan ook mijn speakersetje gebruiken omdat ik anders natuurlijk geen geluid heb.

    Kan een technisch aangelegd persoon (of gewoon iemand die er verstand van heeft :+) mij een beetje wegwijs maken wat ik hier allemaal precies voor nodig heb, en hoe ik dit aan zou moeten sluiten ?

    Alvast bedankt ! :)
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2006
  2. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    TV kaart?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Component-kabels zijn tekoop bij psxshop.nl voor € 15
    Miischien kan je ook krijgen cq bestellen bij de gameboer op de hoek.

    Voor de speakers kan je gebruik maken van een Cinch<>Cinch adapter.
    [​IMG]

    Deze dingen kosten ongeveer € 1,50 en zijn tekoop bij een onderdelenhuis.
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Melbuuln : Oke bedankt, maar hoe werkt dit dan precies ? Die Component kabels gaan in de monitor, dat snap ik....maar hoe moet je die speakers dan op je PS2 aansluiten d.m.v. die adapter ? Kan me er zo ff geen beeld bij vormen namelijk....
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn fout , heb de verkeerde stekker van de Logitch in mijn gedachten.

    Wat je moet kopen is een adapter met hieraan een Cinch naar Jackplug 3.5mm

    [​IMG]

    De jackplug stop je achterin de Logitech en de cinch-stekkers verbind je met de cinch van de Component.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2006
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Heb zojuist nog even gekeken, maar ik denk niet dat het zo zal werken. Er kan namelijk geen 3,5 mm Jackplug in de basmodule van de speakerset. Wel heb ik een groen Jackplugje wat vanuit de basmodule normaal gesproken de PC in gaat voor het geluid. Ik neem aan dat ik dus een ander soort kabel nodig heb, waarin ik dat groene Jackplugje kan stoppen en die vervolgens (net zoals op de foto hierboven) d.m.v. die witte en rode stekkers verbonden wordt met de Component ?

    EDIT 2 : Stom, ik bedenk me net trouwens dat er wel een 3,5 mm Jackplugje hierin kan :

    [​IMG]

    Waar je normaal gesproken dus je koptelefoon in stopt. Dan zou het wel moeten werken met die kabel van hierboven ?
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2006
  7. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    He stoere speakers heb je _O_ Ik vond ze te duur voor een 2.1 setje, maja kwaliteit kost gewoon wat...

    Antwoord op je laatste vraag: ja als je er een koptelefoon op kan aansluiten werkt die kabel hierboven ook...

    Als je kan solderen kun je ook zelf ff wat kabels in elkaar flansen, werkt ook meestal wel!
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je :) Moet idd zeggen dat er een behoorlijk geluid komt uit die speakers, ookal is het "maar" een 2.1 setje :eek: Heb ook gewoonweg de ruimte nog niet voor een 5.1 setje ofzo, dus dit is de ideale oplossing :)

    Maar Melbuuln (of iemand anders), heb je/heeft iemand misschien ook een plaatje voor mij van de kabel die ik met dit gedeelte van mijn vorige post bedoelde (als ze bestaan that is) :

    Heb zojuist nog even gekeken, maar ik denk niet dat het zo zal werken. Er kan namelijk geen 3,5 mm Jackplug in de basmodule van de speakerset. Wel heb ik een groen Jackplugje wat vanuit de basmodule normaal gesproken de PC in gaat voor het geluid. Ik neem aan dat ik dus een ander soort kabel nodig heb, waarin ik dat groene Jackplugje kan stoppen en die vervolgens (net zoals op de foto hierboven) d.m.v. die witte en rode stekkers verbonden wordt met de Component ?

    Want dan kan ik die ingang in dat adapterje van mijn boxen vrij houden voor een koptelefoon, anders gaat dat weer niet bedacht ik me :eek:

    In het geval dat de kabel die ik hierboven bedoel niet bestaat, is deze :

    [​IMG]

    dan hetzelfde als die ze hier verkopen ? Ze lijken wat te verschillen namelijk :eek:
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2006
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je bedoelt zeker zo'n stekker.
    [​IMG]

    Inplaats van de zwarte en rode tulp-stekkers moet je er één hebben met cinch-stekkers.
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    Deze bedoel je ?

    Maar goed, als dit de goeie is dan zal ik van de week dit plaatje ff mee de stad in nemen om te kijken of ze die dingen ergens verkopen. Hartstikke bedankt man :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2006
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij deze wilde ik even laten weten dat de oplossing die Melbuuln mij aanbood werkt en dit draadje dus wat mij betreft dicht kan :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina