Ik heb zo'n beetje alle consoles (inclusief handhelds) gehad die er bestaan/bestonden, dus nee ik kan mezelf niet echt merktrouw noemen 
Ik kan in alle apparaten wel een pluspunt of meerdere pluspunten vinden die de aanschaf van een dergelijk apparaat voor mij rechtvaardigen, maar dit komt waarschijnlijk ook omdat ik altijd een nogal brede interesse heb gehad op consolegebied.
Wel snap ik dat mensen ergens een voorkeur voor kunnen hebben, of zich om andere (financiele) redenen liever beperken tot 1 of hooguit 2 systemen. Gamen is nu eenmaal geen goedkope hobby, zeker niet als je een brede interesse hebt op dat gebied. Maar het jezelf blind staren op 1 systeem en de rest de grond in boren enkelt omdat het niet diezelfde merknaam draagt, ofwel fanboygedrag dus, nee dat heb ik nooit begrepen.
Mij zul je ook nooit horen klagen als een exclusieve titel later toch op meerdere systemen uitkomt. Des te meer mensen krijgen dan de gelegenheid van die titel te kunnen genieten denk ik dan. Je moet als consument een keuze hebben vind ik, of we nu over games praten of wat dan ook.
Laatst bewerkt: 23 okt 2006